Restskat - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Den lykkelige

WiitrioeN skriver:

når man sætter sin træk procent lidt for højt så er det bare at skrive at man forventer at tjene lidt mere end man egentligt gør ikke?

Nej det skal man heller ikke.. jeg fik afvide af en engang at jeg da bare skulle skrive meget mere end jeg tjente.. gjorde jeg så, hvilket resulterede i at jeg igen skulle betale fordi mit fradrag så havde været højere og at jegikke havde betalt så meget skat som de havde regnet med.. så det skal man også passe på med..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

4xGreve

milopilo skriver:

Nej det skal man heller ikke.. jeg fik afvide af en engang at jeg da bare skulle skrive meget mere end jeg tjente.. gjorde jeg så, hvilket resulterede i at jeg igen skulle betale fordi mit fradrag så havde været højere og at jegikke havde betalt så meget skat som de havde regnet med.. så det skal man også passe på med..  

hvordan gør man så?

Anmeld

5. marts 2011

Den lykkelige

WiitrioeN skriver:

hvordan gør man så?

Det eneste jeg har haft held med er at sætte træk procenten op..

Anmeld

5. marts 2011

Carina1977

milopilo skriver:

Det er også det man skal gøre

Anmeld

5. marts 2011

4xGreve

milopilo skriver:

og hvordan gør man det?

Anmeld

5. marts 2011

Den lykkelige

WiitrioeN skriver:

og hvordan gør man det?

Jeg har gjort det hos hende der laver løn på mit tidligere job.. men ved ikke om man kan det alle steder..

Anmeld

5. marts 2011

4xGreve

milopilo skriver:

Jeg har gjort det hos hende der laver løn på mit tidligere job.. men ved ikke om man kan det alle steder..

okay... takker

Anmeld

5. marts 2011

Klumpe-dumpe

WiitrioeN skriver:

okay... takker

Du kan også selv ændre den på din forskudsopgørelse. Hvis den nu er på 40 % skriver du den bare til 42%. Ellers kan du også kontakte dit skattekontor :)

Anmeld

5. marts 2011

Sofia

milopilo skriver:

Ja men har været på kommunen 3 gange i år fordi mine økonomiske forhold havde ændret sig og jeg ville sikre alt er ok.. Sidst jeg snakkede med dem var i oktober og der sagde de at alt ville være ok..  

Okay - træls, men hvis du har nemid så bare tjek løbende på skat.dk, der har du din selvbetjening, og du kan selv indtaste og ændre de vigtige oplysninger. Håber du finder ud af det

Anmeld

5. marts 2011

Sofia

WiitrioeN skriver:

når man sætter sin træk procent lidt for højt så er det bare at skrive at man forventer at tjene lidt mere end man egentligt gør ikke?

Naaaa, det er lidt svært at forklare, men altså fx i Århus kommune er trækprocenten på bikortet 37 %, men hvis jeg så sætter min til 38% så kommer jeg automatisk til at betale for meget i skat - og derfor får jeg penge tilbage i skat når årsopgørelsen laves

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.