Restskat - hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.702 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Den lykkelige

Jeg har lige tjekket skat og jeg skal betale 10000 kr tilbage.. jeg er på barsel på kontant hjælp og har ikke de penge..  hvad sker der så? trækker de det så i ens fradrag eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Jules

Syntes godt nok det lyder af meget... Ring til dit skattekontor og snak med dem.... Hvis beløbet er korrekt kan de tilbyde dig en afdragsordning...

Anmeld

5. marts 2011

L.J.L

milopilo skriver:

Jeg har lige tjekket skat og jeg skal betale 10000 kr tilbage.. jeg er på barsel på kontant hjælp og har ikke de penge..  hvad sker der så? trækker de det så i ens fradrag eller?

øv jeg frygter også at skulle betale tilbage og jeg er lige blevet arbejdsløs

Men du kan vidst vente med at afdrage på dem til næste skatteår så vidt jeg ved. Men ring på mandag til skat og forhør dig.

Anmeld

5. marts 2011

tandbørsten

hvis din restskat er under 18.000 modregnes det næste år - alt over 18.000 skal bétales tilbage, du vil modtage girokort hvor det béløb over 18.000 er delt ud over 3 betalinger.

så dit béløb vil altså blive trukket over skatten 2012..

hilsen en der igen i år skal af med penge til skat!!

Anmeld

5. marts 2011

Sofia

milopilo skriver:

Når beløbet ikke er større bliver det trukket i dit fradrag det kommende år! Så du skal ikke af med beløbet lige nu og her, hvis man kan sige det sådan. Men det er surt, husk at tjek din forskudsopgørelse og skatteopørelse løbende hen over året så du slipper for at betale tilbage.. En ide er også at sætte sin trækprocent lidt for højt, så er du sikker på at få lidt penge tilbage i stedet, god måde at spare op på.

Anmeld

5. marts 2011

ulleby

milopilo skriver:

Har du allerede kunne tjekke det inde på skat nu? Jeg troede først at man kunne det senere???

Anmeld

5. marts 2011

Den lykkelige

Sofia skriver:

Når beløbet ikke er større bliver det trukket i dit fradrag det kommende år! Så du skal ikke af med beløbet lige nu og her, hvis man kan sige det sådan. Men det er surt, husk at tjek din forskudsopgørelse og skatteopørelse løbende hen over året så du slipper for at betale tilbage.. En ide er også at sætte sin trækprocent lidt for højt, så er du sikker på at få lidt penge tilbage i stedet, god måde at spare op på.

Ja men har været på kommunen 3 gange i år fordi mine økonomiske forhold havde ændret sig og jeg ville sikre alt er ok.. Sidst jeg snakkede med dem var i oktober og der sagde de at alt ville være ok..  

Anmeld

5. marts 2011

Den lykkelige

tandbørsten skriver:

hvis din restskat er under 18.000 modregnes det næste år - alt over 18.000 skal bétales tilbage, du vil modtage girokort hvor det béløb over 18.000 er delt ud over 3 betalinger.

så dit béløb vil altså blive trukket over skatten 2012..

hilsen en der igen i år skal af med penge til skat!!

Ok det var da altid noget.. der skulle jeg gerne have job, så det måske ikke kan mærkes så meget..

Anmeld

5. marts 2011

Den lykkelige

ulleby skriver:

Har du allerede kunne tjekke det inde på skat nu? Jeg troede først at man kunne det senere???

Ja der er mange der kan tjekke det allerede nu.. min kærestes var også tilgængelig allerede nu.. Han skulle så også betale 2000  Øv vi er uheldige i år..

Anmeld

5. marts 2011

4xGreve

Sofia skriver:

når man sætter sin træk procent lidt for højt så er det bare at skrive at man forventer at tjene lidt mere end man egentligt gør ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.