Forhøjet blodtryk - godt og skidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

TbCp

tazz skriver:

Og alle ved at når det står på nettet, så kunne det ikke være mere sandt! Chokolade here I come!

Tak. Jeg har været i behandling i en del år efterhånden, og der er bare intet medicin jeg kan tåle, så jeg er altid bare lige på udkig efter nye som jeg måske er heldig med. Demse der har jeg ikke prøvet

Lige i det her tilfælde MÅ det være rigtigt

Nej hvor træls at de ikke kan finde noget du kan tåle.... hvordan viser det sig?

Jeg startede med at få Amlodipin + Lisinopril samtidig. Og dem har der aldrig været problemer med, det har bare kørt

Så begyndte vi at snakke om hvis vi nu inden for en overskuelig fremtid ville have et barn mere, så skulle jeg på ny medicin da de to andre slags ikke må bruges under graviditet.

Så jeg kom på Aldomet, men de fungerede slet ikke for mig... har gået med skrækkelig hovedpine længe nu, så i forgårs ringede jeg til min læge på sygehuset som så skrev Trandate ud til mig, og det er som sagt 2. dag jeg er på dem, og min hovedpine er væk, så jeg krydser fingre for at de virker!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

tazz

TbCp skriver:

Lige i det her tilfælde MÅ det være rigtigt

Nej hvor træls at de ikke kan finde noget du kan tåle.... hvordan viser det sig?

Jeg startede med at få Amlodipin + Lisinopril samtidig. Og dem har der aldrig været problemer med, det har bare kørt

Så begyndte vi at snakke om hvis vi nu inden for en overskuelig fremtid ville have et barn mere, så skulle jeg på ny medicin da de to andre slags ikke må bruges under graviditet.

Så jeg kom på Aldomet, men de fungerede slet ikke for mig... har gået med skrækkelig hovedpine længe nu, så i forgårs ringede jeg til min læge på sygehuset som så skrev Trandate ud til mig, og det er som sagt 2. dag jeg er på dem, og min hovedpine er væk, så jeg krydser fingre for at de virker!

Ja graviditet og blodtryk er en farlig kombi. Jeg er af lægerne blevet forbudt at blive gravid igen

Jeg startede med Ramipril som gav mig en følelse af at have influenza - og var ved at lægge mig i koma. Så dem droppede jeg ret hurtigt.

Så fik jeg Centyl, som gav mig sindssygt meget vand i kroppen. Så fik jeg Coversyl, som gav mig migræne, så fik jeg coversyl Novum og Natrilix, som jeg drattede i søvn af. Så fik jeg nogle jeg ikke kan huske hvad hedder, som gjorde mig skidt - de sidste blødte jeg af  den bivirkning havde de alligevel aldrig hørt om før

Nu er jeg så på Selozok, som også er migræneforebyggende, sammen med Diovan og en mildere Centyl. Så håber vi, at det hjælper. Tog nærmest livet af lægen da jeg ved sidste kontrol bankede apparatet op på 258/135  så jeg bliver medicineret temmelig kraftigt.

Og ja, jeg er total mandagsmodel, der er seriøst altid noget i vejen med mig.

Anmeld

4. marts 2011

Ranarupta

TbCp skriver:

Jeg lider af forhøjet blodtryk og det har faktisk både minusser og plusser!

Minus: Jeg må ikke drikke ret meget kaffe
Plus: Jeg fryser sjældent!

Minus: Helst ingen lakridser
Plus: CHOKOLADE ER GODT!!!

.... så nu har jeg ædt en halv plade marabou med daim og føler faktisk også at mit blodtryk har det heeeeelt godt... det er dog svært at overbevise mand og barn om at de ikke må spise af det fordi det er min medicin!

Hav en god fredag aften

Whaaaa...?! Er choko godt mod dét? 
Tak for dén oplysning!

Har også forhøjet BT - og 10 Rittersport i skabet...  

Anmeld

4. marts 2011

Rockertand

TbCp skriver:

Det står der på nettet... og det er en af de ting jeg vælger at tro på uanset hvad andre siger

Tænker du på hvad medicinen hedder? Jeg er netop skiftet over på nogle nye, har kun taget dem 2 dage men det virker som om det fungerer godt... de hedder Trandate.

Har fået Trandate i en periode, og det fungerede - har nu blodtryk, som ligger lige på grænsen til behandling, så de har valgt at trappe mig ud - nu hedder det fornuftig kost og motion.............eller var det kost og fornuftig motion?? Hmm, chokolade hører i hvert fald ind under "kost"....uhmmm.....

Anmeld

4. marts 2011

otlitrom

Ahahahaha! Fedt Tina!

Og så tror da pokker jeg fik ros for mit flotte blodtryk idag, jeg har jo levet af chokolade den sidste uge.

Mon der ligger mere ude i skabet?

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

tazz skriver:

Ja graviditet og blodtryk er en farlig kombi. Jeg er af lægerne blevet forbudt at blive gravid igen

Jeg startede med Ramipril som gav mig en følelse af at have influenza - og var ved at lægge mig i koma. Så dem droppede jeg ret hurtigt.

Så fik jeg Centyl, som gav mig sindssygt meget vand i kroppen. Så fik jeg Coversyl, som gav mig migræne, så fik jeg coversyl Novum og Natrilix, som jeg drattede i søvn af. Så fik jeg nogle jeg ikke kan huske hvad hedder, som gjorde mig skidt - de sidste blødte jeg af  den bivirkning havde de alligevel aldrig hørt om før

Nu er jeg så på Selozok, som også er migræneforebyggende, sammen med Diovan og en mildere Centyl. Så håber vi, at det hjælper. Tog nærmest livet af lægen da jeg ved sidste kontrol bankede apparatet op på 258/135  så jeg bliver medicineret temmelig kraftigt.

Og ja, jeg er total mandagsmodel, der er seriøst altid noget i vejen med mig.

WOW Det var da alligvel vildt!!!!

Ved de hvad der er skyld i dit høje blodtryk?

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

Ranarupta skriver:

Whaaaa...?! Er choko godt mod dét? 
Tak for dén oplysning!

Har også forhøjet BT - og 10 Rittersport i skabet...  

Den her er godt nok et par år gammel men... http://www.b.dk/viden/moerk-chokolade-saenker-blodtrykket

Jeg holder mig ihvertfald til det

Anmeld

4. marts 2011

Bondepigen

TbCp skriver:

Hahaha... ajjj jeg tror da ikke man kan overdosere

Har stort set været uden hovedpine idag, så tror de nye piller hjælper

Neej hvor er det fedt for dig! Man lægger virkelig mærke til hvor godt det er at være rask, når det ikke er så tit det sker... Håber det varer ved, og at det er fordi pillerne virker.. Selvfølgelig er det det...

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

Rockertand skriver:

Har fået Trandate i en periode, og det fungerede - har nu blodtryk, som ligger lige på grænsen til behandling, så de har valgt at trappe mig ud - nu hedder det fornuftig kost og motion.............eller var det kost og fornuftig motion?? Hmm, chokolade hører i hvert fald ind under "kost"....uhmmm.....

Dejligt at der er gode erfaringer med det! Havde du nogle slemme bivirkninger? Jeg har nemlig fået sådan en sitren i min krop og mine hænder ryster helt gevaldigt... men det er da heldigvis til at leve med ... og så spiser jeg bare noget chokolade!

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

bondepigen skriver:

Neej hvor er det fedt for dig! Man lægger virkelig mærke til hvor godt det er at være rask, når det ikke er så tit det sker... Håber det varer ved, og at det er fordi pillerne virker.. Selvfølgelig er det det...

Ja det er simpelthen så skønt, det giver så meget overskud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.