hvor sidder ringen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

K&S

noname skriver:

Havde en lille diskusion med et familiemedlem den anden dag.

og vi kunne ikke blive enige, så derfor spørger jeg nu,

hvor skal ringen sidde hvis man er gift eller forlovet???

Jeg har en fiks ide om at er man forlovet sidder ringen på venstre og er man gift flytter ringen over på den højre hånd.

Jeg havde min forlovelsesring på højre - vi har vielsesringene på venstre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

HopinWishin

Tina&Martin skriver:

Sådan er det også, men mange vælger at gøre det som passer dem, og hvad der er mest behageligt.

Dog ville jeg tvinge Martin til at have den på den rigtige finger, så ingen kvinder kan være i tvivl om at han er min

Men Mary og Frede har vielsesringen på den forkerte hånd...

Så er der vel ikke noget der er rigtigt eller forkert, hvis man selv vælger?

Anmeld

4. marts 2011

HopinWishin

FrkT skriver:

Helt oprindeligt har man forlovelsesringen på højre hånd og vielsesringen på venstre. Det er dog blevet meget moderne her i landet at det er omvendt, men oprindeligt er det altså sådan som jeg lige skrev. Og ja, kronprinseparret har også deres vielsesring på venstre, som man oprindeligt skulle  Her følger vi den oprindelige placering, altså = forlovelsesring på højre og vielsesring på venstre.

Mm... mine forældre og svigerforældre har den også sådan.. (de har trods alt været gift 27 år... *s*)

Anmeld

4. marts 2011

K&S

FrkT skriver:

Helt oprindeligt har man forlovelsesringen på højre hånd og vielsesringen på venstre. Det er dog blevet meget moderne her i landet at det er omvendt, men oprindeligt er det altså sådan som jeg lige skrev. Og ja, kronprinseparret har også deres vielsesring på venstre, som man oprindeligt skulle  Her følger vi den oprindelige placering, altså = forlovelsesring på højre og vielsesring på venstre.

Anmeld

4. marts 2011

2babygirls

HopinWishin skriver:

Så er der vel ikke noget der er rigtigt eller forkert, hvis man selv vælger?

For mig er der

Anmeld

4. marts 2011

Mi

Min vielesring startede på højre hånd, men der kan jeg ikke passe den efter jeg fødte, så nu er den på venstre

www.stjerneleg.dk

Anmeld

4. marts 2011

Fru Nielsen

Min forlovelsesring sidder på venstre ringefinger og min vielsesring sidder på højer ringefinger....

Anmeld

4. marts 2011

Nettemor

den danske tradition siger forlovet på venstre og gift på højre. kongen bliver gift både til højre og venstre hånd men hende han blev gift med til højre hånd var den 'rigtige' kone som blev dronning.

jeg har dog svaret begge på venstre da det er den vi har valgt. vi har lavet vores egen lille tradition.

den engelske siger at gift på venstre for det er tættest hjertet.. så den tager vi og kombinerere den med den danske på denne måde: hende kongen blev gift med til venstre hånd var hende han elskede og hende han fik de fleste af sine børn med.. jeg bliver aldrig dronning og min mand elsker mig og det er mig han skal ha sine børn med.. hehe plus at det er tættest på hjertet.. og så fordi vi har valgt at bruge den samme ring til begge dele så jeg har 2 datoer i min ring.. kunne ikke få mig selv til at lægge forlovelses ringen væk... og den sidder ikke så godt på den anden hånd

håber det gav mening og ikke var alt for rodet..

Anmeld

4. marts 2011

Ammi

Jeg ville sige venstre er forlovelse og højre er ægteskab.

Også vidt jeg ved er det sådan i DK, men i USA (og for de kongelige) er det omvendt.  så kan man jo nemt blive forvirret hvis man ser mange film from over there.

Anmeld

4. marts 2011

Mor010711

noname skriver:

Havde en lille diskusion med et familiemedlem den anden dag.

og vi kunne ikke blive enige, så derfor spørger jeg nu,

hvor skal ringen sidde hvis man er gift eller forlovet???

Jeg har en fiks ide om at er man forlovet sidder ringen på venstre og er man gift flytter ringen over på den højre hånd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.