hvor sidder ringen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

HopinWishin

Lone H. skriver:

Det er an på hvor i verden du er, og hvilken traditioner du vil følge
i dk er det venstre der er Forlovelse, og højre der er gift
og i usa er det omvendt

http://www.bryllupsklar.dk/wedding/bryllupstraditioner.htm#Ringe

Tjek linket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

2babygirls

noname skriver:

Havde en lille diskusion med et familiemedlem den anden dag.

og vi kunne ikke blive enige, så derfor spørger jeg nu,

hvor skal ringen sidde hvis man er gift eller forlovet???

Jeg har en fiks ide om at er man forlovet sidder ringen på venstre og er man gift flytter ringen over på den højre hånd.

Sådan er det også, men mange vælger at gøre det som passer dem, og hvad der er mest behageligt.

Dog ville jeg tvinge Martin til at have den på den rigtige finger, så ingen kvinder kan være i tvivl om at han er min

Men Mary og Frede har vielsesringen på den forkerte hånd...

Anmeld

4. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er gift og vores ring sidder på højre

Anmeld

4. marts 2011

LRJ

HopinWishin skriver:

http://www.bryllupsklar.dk/wedding/bryllupstraditioner.htm#Ringe

Tjek linket

Hva skal jeg se ? kan kun se det jeg sagde med at i Dansk traditioner er det Højre der gift og Venstre der forlovet

Anmeld

4. marts 2011

lauras*mor*

Jeg har stemt som du selv synes det skal være.. Men vil også lige sige at der ingen regler er længere.. I gamle dage var det vielsesringen på  højre og forlovelsesringen på venstre.. Men nu til dags beestemmer man selv.. :-)

Anmeld

4. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

noname skriver:

Havde en lille diskusion med et familiemedlem den anden dag.

og vi kunne ikke blive enige, så derfor spørger jeg nu,

hvor skal ringen sidde hvis man er gift eller forlovet???

Jeg har en fiks ide om at er man forlovet sidder ringen på venstre og er man gift flytter ringen over på den højre hånd.

Man bestemmer selv i dag, der er ikke nogen der er rigtig og forkert. Men i gamle dage var det som du skrev :-)

Anmeld

4. marts 2011

FrkT

Helt oprindeligt har man forlovelsesringen på højre hånd og vielsesringen på venstre. Det er dog blevet meget moderne her i landet at det er omvendt, men oprindeligt er det altså sådan som jeg lige skrev. Og ja, kronprinseparret har også deres vielsesring på venstre, som man oprindeligt skulle  Her følger vi den oprindelige placering, altså = forlovelsesring på højre og vielsesring på venstre.

Anmeld

4. marts 2011

HopinWishin

Der har været stor uenighed om, hvorvidt en vielsesring skal sidde på venstre eller højre hånd. Nogle siger venstre, fordi de mener, at der løber en åre direkte fra hjertet og ned til venstre ringfinger. Men andre mener, at det er forkert, ringen skal sidde på den hånd, som man afgiver sit troskabsløfte med, og det er højre hånd.

(fra bryllupsklar.dk)

Så det er op til parret

Anmeld

4. marts 2011

NinaNymannMadsen

forlovet er venstre hånd
gift er højre hånd.

det har jeg altid fået afvide.

Anmeld

4. marts 2011

NoName

rart at se mange er enige med mig, tror jeg vil vise mit familiemedlem denne afstemning... bare kald min gammeldags, men jeg synes man skal holde nogle af de gamle traditioner i hævd...

nu er jeg hverken forlovet eller gift, men hvis jeg skulle giftes en gang (when hell freezes over) skal ringen sidde på min højre hånd. Jeg tror ikke på det med forlovelse, så der blir jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.