VIPpigen skriver:
Lilje fik i starten vanter på. Men vi gik senere over til strømper, og hun suttede også på strømper, men aldrig tommelfingeren selv... Hun har ikke suttet tommelfinger siden start juni sidste år tror jeg...
Jeg kunne slet ikke have tanken om at have et barn på 13 som suttede tommelfinger og derfor blev jeg en "ondskabsfuld" mor. Det følte jeg hvertfald den gang, men i dag ved jeg, at jeg gjorde det rigtige.
Så i dag har jeg en næsten 17 måneder gammel dejlig pige som kun sutter på tommelfingeren hvis der er mad på den, og ellers elsker sin sut, og nusseklud :-D
Dejligt at du vandt!
Det giver også mig lidt tro på, at det nok skal lykkes 
Jeg tager også hellere kampen nu. Synes det ville være så synd hvis hun på en hyttetur i 3. klasse skal sutte på tommelfinger.. For mange bliver det jo en helt ubevidst handling, som først sker når de er faldet i søvn. Så det er skide svært at slippe af med den vane.
Viola skal ikke sutte på tommel. Det har hendes mor bestemt. Også selvom nogle måske mener at det er ond eller noget.. Hun må hjertens gerne bruge sin sut lige så tosset hun vil
Men ikke tommelen.
Jeg tror at jeg vil prøve med vanter så
I dag har jeg lagt hende, hvor jeg sad og hold sutten, og fjernede tommelen hver gang den kom ind i munden. Håber det virker
Tusind tak for dit svar! 

Anmeld