Sutter på tommelfinger... HJÆLP!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

Madam Blå

VIPpigen skriver:

Lilje fik i starten vanter på. Men vi gik senere over til strømper, og hun suttede også på strømper, men aldrig tommelfingeren selv... Hun har ikke suttet tommelfinger siden start juni sidste år tror jeg...

Jeg kunne slet ikke have tanken om at have et barn på 13 som suttede tommelfinger og derfor blev jeg en "ondskabsfuld" mor. Det følte jeg hvertfald den gang, men i dag ved jeg, at jeg gjorde det rigtige.

Så i dag har jeg en næsten 17 måneder gammel dejlig pige som kun sutter på tommelfingeren hvis der er mad på den, og ellers elsker sin sut, og nusseklud :-D

Dejligt at du vandt! Det giver også mig lidt tro på, at det nok skal lykkes

Jeg tager også hellere kampen nu. Synes det ville være så synd hvis hun på en hyttetur i 3. klasse skal sutte på tommelfinger.. For mange bliver det jo en helt ubevidst handling, som først sker når de er faldet i søvn. Så det er skide svært at slippe af med den vane.

Viola skal ikke sutte på tommel. Det har hendes mor bestemt. Også selvom nogle måske mener at det er ond eller noget.. Hun må hjertens gerne bruge sin sut lige så tosset hun vil Men ikke tommelen.

Jeg tror at jeg vil prøve med vanter så I dag har jeg lagt hende, hvor jeg sad og hold sutten, og fjernede tommelen hver gang den kom ind i munden. Håber det virker
Tusind tak for dit svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

Dansker I Holland

VIPpigen skriver:

Øhh... Bemærk dato... Hun er næsten 17 måneder i dag, og hun er vænnet af med tommelfingersutteriet ;-)

Haha sorry der kan man bare se hvad træthed gør ved en griner.. 

Anmeld

25. marts 2012

VIPpigen

Madam Blå skriver:

Dejligt at du vandt! Det giver også mig lidt tro på, at det nok skal lykkes

Jeg tager også hellere kampen nu. Synes det ville være så synd hvis hun på en hyttetur i 3. klasse skal sutte på tommelfinger.. For mange bliver det jo en helt ubevidst handling, som først sker når de er faldet i søvn. Så det er skide svært at slippe af med den vane.

Viola skal ikke sutte på tommel. Det har hendes mor bestemt. Også selvom nogle måske mener at det er ond eller noget.. Hun må hjertens gerne bruge sin sut lige så tosset hun vil Men ikke tommelen.

Jeg tror at jeg vil prøve med vanter så I dag har jeg lagt hende, hvor jeg sad og hold sutten, og fjernede tommelen hver gang den kom ind i munden. Håber det virker
Tusind tak for dit svar!

Jeg tog kampen igen til hver en tid hvis jeg fik et barn mere som suttede tommelfinger. Lilje var 3 måneder da hun begyndte, og da hun var 4 gjorde jeg det at hver gang jeg så tommelfinger i munden så var det ud med den, og ind med sutten. Og give noget legetøj i hænderne så de er beskæftiget lidt. Og så var det kun om natten hun havde strømper eller vanter på hænderne. Når hun skulle sove kom man nok til at gå nogen gange for at give sutten, men det var klart det værd :-D

Så arbejdshandskerne på, og netop husk hvorfor du gør det ;-) giv ikke op :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.