Sutter på tommelfinger... HJÆLP!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2012

smølfine

SussieThyssen skriver:

Køb noget Go'negl og smør lidt på fingeren, det har jeg selv brugt til min "knosutter" (den ældste) og det stoppede det lynhurtigt.

Kærligst
Sussie

Det du anbefaler må man vidst nok først bruge fra de er tre år

Til ts: Jeg har ikke læst alle svar, men hvis du virkelig ikke vil have at dit barn sutter på tommelfinger, så må du kæmpe for at få hende til at tage en sut. Det kræver lidt arbejde, men kan lade sig gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

L&V

VIPpigen skriver:

Lilje er en lille røver herhjemme, hun har fundet ud af at tommelfingeren er SUPER god hvis sutten ikke er i munden, eller det vil faktisk sige at hun FORETRÆKKER tommelfingeren frem for sutten. Putter vi sutten i munden fjerner hun den bare og wupti ind kommer tommelfingeren.

Hun er fuldt ud bevidst om det, for får hun fat i hele hånden først kommer hånden ud, hun studere den, rykker lidt rundt på fingrene (åbner og lukker hånden i) og Wupti igen er tommelfingeren fundet frem.

Hvad pokker gør jeg, vi har taget kampen op helt fra start, men det er fa**e svært at være over hende heletiden (kan altså ikke lade sig gøre,) Så nu snakker vi om, om vi måske skal give hende vanter på indendøre, for så er tommelfinger ikke fri

Hvad har i gjort. Og nej det er ikke en mulighed at hun skal have lov til det, snakkede med tandlægen om det da jeg alligevel havde en tid, og sutte på tommelfinger er MEGET værre end en sut.....

VIP og Lilje 4 måneder

Oral fase: Psykoanalytisk begreb. Fasen varer fra et barn bliver født til det er to år. I den orale fase er lystfølelserne knyttet til munden og amningen. Hvis barnet ikke får opfyldt sine orale behov i denne fase, kan det ifølge teorien forfølge barnet resten af livet, hvor det vil være optaget af at skaffe sig oral tilfredsstillelse. Man taler om de orale karaktertræk, som svarer til spædbarnets normale karakter, dvs. grådighed, behov for at fylde sig med mad, afhængighed af andre, uselvstændighed og passivitet.

Tænkte lige at det ku være nyttig viden i sådan en situation

Anmeld

25. marts 2012

VIPpigen

Madam Blå skriver:

Hej

Jeg ved godt, at denne tråd er over et år gammel Men jeg ville lige høre dig ad, inde jeg oprettede præcis samme tråd. Nu står jeg selv med en datter på lige knapt fem måneder, som også bevidst er begyndt at sutte tommelfinger.. Og aner ikke hvad jeg skal gøre. Gav hende sokker på hænderne i går aftes inden hun skulle sove, men måtte tage dem af, da hun på en eller anden måde fik tommelen i munden, og sokken var våd af savl.

Fandt i ud af at vænne hende fra den? Eller sutter hun stadig på den?

Hilsen Kristina

Lilje fik i starten vanter på. Men vi gik senere over til strømper, og hun suttede også på strømper, men aldrig tommelfingeren selv... Hun har ikke suttet tommelfinger siden start juni sidste år tror jeg...

Jeg kunne slet ikke have tanken om at have et barn på 13 som suttede tommelfinger og derfor blev jeg en "ondskabsfuld" mor. Det følte jeg hvertfald den gang, men i dag ved jeg, at jeg gjorde det rigtige.

Så i dag har jeg en næsten 17 måneder gammel dejlig pige som kun sutter på tommelfingeren hvis der er mad på den, og ellers elsker sin sut, og nusseklud :-D

Anmeld

25. marts 2012

VIPpigen

dola skriver:

ØØØh

Jeg har suttet på tommel da jeg var lille, i dag spørger tandlægen mig stadig om jeg har haft bøjle på da jeg var yngre. Og det har jeg altså ikke, mine tænder har rettet sig selv ind efter jeg holdt op med at sutte tommel i en alder af 12-14 år, og de "sidder som perler på en snor"...

Jeg stoppede af mig selv fordi det blev pinligt da jeg efterhånden blev ældre!!

Jeg tror ikke jeg vil tage kampen op, jeg har jo selv haft stor glæde af det... Sorry ved godt det ikke var det du ville hører..

Øhh... Tak for din deling... Men tråden er over et år gammel, og jeg vandt kampen, lilje har ikke suttet tommelfinger siden først på sommeren sidste år... Så problemet blev løst med strømper på hænderne og en meget stædig mor... ;-)

Anmeld

25. marts 2012

Dansker I Holland

VIPpigen skriver:

Lilje kan også gnave på hånden, men hun sutter på tommelfingeren, og den kan ikke bare tages fra hende som sutten kan. Samtidig er det slet  ikke godt hun sutter på tommelfinger. Allerede nu er hun helt tør omkring og på tommelfingeren.

Der er mange grunde til jeg ikke bryder mig om hun sutter på den.

Når hun har fat i hele hånden, eller hun sutter på 3 fingre siger jeg heller ikke noget til det, men kan jeg se det er tommelfingeren så skal den ud. Det er længe siden hun opdagede hendes hånd, og hun er helt bevidst om at hun sutter på tommelfingeren, hvis hun vil sutte på den og hun får fat i flere fingre, eller hele hånden tager hun hånden ud, kigger på den, åbner og lukker hånden i indtil hun har tommelfingeren fri, og ind i munden den ryger. Som sagt er der mange grunde til jeg ikke vil have hun sutter på den.....

Hmmm jeg vil ikke pege fingre af dig eller noget men synes LIGE du skal tage det roligt søde. Hun er altså KUN 4 mdr. Det er jo ikke sikkert hun bliver VED Den tid den sorg. Hvor tit sutter hun? Har hun overhovedet tænder endnu ?

Anmeld

25. marts 2012

VIPpigen

Månsson skriver:

Oral fase: Psykoanalytisk begreb. Fasen varer fra et barn bliver født til det er to år. I den orale fase er lystfølelserne knyttet til munden og amningen. Hvis barnet ikke får opfyldt sine orale behov i denne fase, kan det ifølge teorien forfølge barnet resten af livet, hvor det vil være optaget af at skaffe sig oral tilfredsstillelse. Man taler om de orale karaktertræk, som svarer til spædbarnets normale karakter, dvs. grådighed, behov for at fylde sig med mad, afhængighed af andre, uselvstændighed og passivitet.

Tænkte lige at det ku være nyttig viden i sådan en situation

Kan ikke bruge det til så meget da tråden er over et år gammel, og jeg fik vendt Lilje af med tommelfingersutteriet...

Men forstår heller ikke meget af det der...

Lilje fil strømper på hænderne i en måned tror jeg, max, det vil sige hvor hun havde dem på hele tiden... Derefter tog jeg dem af hende i hendes vågne timer, da hun skulle have lov til at gribe fat i ting, og putte hele hånden, eller legetøj i munden. Men når hun skulle sove fik hun strømper på hænderne. Jeg måtte op mange gange om natten og give sut. Men det har været det værd. I start juni tror jeg det var ( er ikke sikker) fik hun ikke strømper på en nat, og hun tog ikke tommelfingeren... Siden har hun ikke suttet tommelfinger, og jeg er glad... :-D

Anmeld

25. marts 2012

VIPpigen

Dansker I Holland skriver:

ØØØh

Hmmm jeg vil ikke pege fingre af dig eller noget men synes LIGE du skal tage det roligt søde. Hun er altså KUN 4 mdr. Det er jo ikke sikkert hun bliver VED Den tid den sorg. Hvor tit sutter hun? Har hun overhovedet tænder endnu ?

Øhh... Bemærk dato... Hun er næsten 17 måneder i dag, og hun er vænnet af med tommelfingersutteriet ;-)

Anmeld

25. marts 2012

VIPpigen

smølfine skriver:

Det du anbefaler må man vidst nok først bruge fra de er tre år

Til ts: Jeg har ikke læst alle svar, men hvis du virkelig ikke vil have at dit barn sutter på tommelfinger, så må du kæmpe for at få hende til at tage en sut. Det kræver lidt arbejde, men kan lade sig gøre.

Hehe... Bemærk dato... Lilje er i dag 17 måneder og sutter ikke tommelfinger længere, vi fik hende vænnet af med det... ;-)
Og jeg opgav ikke kampen :-D

Anmeld

25. marts 2012

dola

VIPpigen skriver:

Øhh... Tak for din deling... Men tråden er over et år gammel, og jeg vandt kampen, lilje har ikke suttet tommelfinger siden først på sommeren sidste år... Så problemet blev løst med strømper på hænderne og en meget stædig mor... ;-)

ej undskyld det havde jeg slet ikke set... godt i fandt ud af det..

Anmeld

25. marts 2012

VIPpigen

dola skriver:

ej undskyld det havde jeg slet ikke set... godt i fandt ud af det..

Det sker ret ofte der bliver hevet gamle tråde frem, og så går noget galt fordi man ikke bemærker datoen... Hehe ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.