Månsson skriver:
Oral fase: Psykoanalytisk begreb. Fasen varer fra et barn bliver født til det er to år. I den orale fase er lystfølelserne knyttet til munden og amningen. Hvis barnet ikke får opfyldt sine orale behov i denne fase, kan det ifølge teorien forfølge barnet resten af livet, hvor det vil være optaget af at skaffe sig oral tilfredsstillelse. Man taler om de orale karaktertræk, som svarer til spædbarnets normale karakter, dvs. grådighed, behov for at fylde sig med mad, afhængighed af andre, uselvstændighed og passivitet.
Tænkte lige at det ku være nyttig viden i sådan en situation
Kan ikke bruge det til så meget da tråden er over et år gammel, og jeg fik vendt Lilje af med tommelfingersutteriet...
Men forstår heller ikke meget af det der...
Lilje fil strømper på hænderne i en måned tror jeg, max, det vil sige hvor hun havde dem på hele tiden... Derefter tog jeg dem af hende i hendes vågne timer, da hun skulle have lov til at gribe fat i ting, og putte hele hånden, eller legetøj i munden. Men når hun skulle sove fik hun strømper på hænderne. Jeg måtte op mange gange om natten og give sut. Men det har været det værd. I start juni tror jeg det var ( er ikke sikker) fik hun ikke strømper på en nat, og hun tog ikke tommelfingeren... Siden har hun ikke suttet tommelfinger, og jeg er glad... :-D
Anmeld