Sutter på tommelfinger... HJÆLP!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

SussieThyssen

VIPpigen skriver:

Må jeg godt bruge det på en kun 4 mdr baby?? Det er nok et forsøg værd... hihi

Tjaaa..jeg blev da anbefalet det af en læge for at vende min af med det fra hun var nyfødt, for hun havde suttet sin lille kno helt ud af facon på højre hånd allerede da hun lå i min mave. Det så helt skørt ud.
Men du skal selvfølgelig kun bruge en ganske lille smule, bare lige duppe en dråbe på fingeren og gnide det ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

VIPpigen

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..jeg blev da anbefalet det af en læge for at vende min af med det fra hun var nyfødt, for hun havde suttet sin lille kno helt ud af facon på højre hånd allerede da hun lå i min mave. Det så helt skørt ud.
Men du skal selvfølgelig kun bruge en ganske lille smule, bare lige duppe en dråbe på fingeren og gnide det ud.

Det skal hvertfald afprøves... Og det virkede for jer?? Hihi. Vi tager hvertfald springet, er ved at være desperat efter forslag, eller giver jeg hende vanter på 24/7.... Men det holder heller ikke, og hun får ikke brugt hænderne som de ellers kan bruges når de er pakket ind..... 

Anmeld

6. marts 2011

mom <3

VIPpigen skriver:

Må jeg godt bruge det på en kun 4 mdr baby?? Det er nok et forsøg værd... hihi

Neeeej det er da virkelig synd!!!Jeg er i chok... Det gør man da ikke... Og vil bare sige at jeg kan regne ud St det er MANGE år siden SUssie har fået det råd!!! Jeg tror ikke du kan finde nogen læge der vil give dig det råd den dag idag.......

Anmeld

6. marts 2011

Fru Dinesen

mille:) skriver:

Neeeej det er da virkelig synd!!!Jeg er i chok... Det gør man da ikke... Og vil bare sige at jeg kan regne ud St det er MANGE år siden SUssie har fået det råd!!! Jeg tror ikke du kan finde nogen læge der vil give dig det råd den dag idag.......

Jo det vil man faktisk .... vi fik det råd af vores læge... 

Amalie var også tomle sutter og det stoppede lyn hurtigt 

men vi tog en lille tandstik så hun fik ikke mere på en en millimeter x en millimeter 

Knus linda 

Anmeld

6. marts 2011

mom <3

Fru Dinesen skriver:

men vi tog en lille tandstik så hun fik ikke mere på en en millimeter x en millimeter 

Knus linda 

Er det virkeligt rigtigt ????!!!! Der kan man bare se - det havde jeg aldrig troet!! Jeg ville aldrig kunne byde min baby det - men forstår dig godt at man kan blive desperat og at det er svært at finde en løsning på ! Knus

Anmeld

7. marts 2011

VIPpigen

Fru Dinesen skriver:

Knus linda 

Hvor gammel var jeres barn da i gav hende det på?? Og var det den der hedder god negl?

Var i matas, og fik et andet mærke. Da jeg ikke vil give mig datter noget jeg ikke selv har prøvet, så smurte jeg den på min tommelfinger, og ulempen ved denne her er at smagen bliver siddende. Gav hende en LILLE smule på den ene tommelfinger, og hun kunne bestemt ikke li det, og fingeren smuttede da også ud, men smagen blev simpelthen i hendes spyt, så hun ville heller ikke have sutten, og efter en time gumlede hun fint videre  på tommelfingeren, for smagen var i spyttet alligevel

Anmeld

7. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

VIPpigen skriver:

Lilje er en lille røver herhjemme, hun har fundet ud af at tommelfingeren er SUPER god hvis sutten ikke er i munden, eller det vil faktisk sige at hun FORETRÆKKER tommelfingeren frem for sutten. Putter vi sutten i munden fjerner hun den bare og wupti ind kommer tommelfingeren.

Hun er fuldt ud bevidst om det, for får hun fat i hele hånden først kommer hånden ud, hun studere den, rykker lidt rundt på fingrene (åbner og lukker hånden i) og Wupti igen er tommelfingeren fundet frem.

Hvad pokker gør jeg, vi har taget kampen op helt fra start, men det er fa**e svært at være over hende heletiden (kan altså ikke lade sig gøre,) Så nu snakker vi om, om vi måske skal give hende vanter på indendøre, for så er tommelfinger ikke fri

Hvad har i gjort. Og nej det er ikke en mulighed at hun skal have lov til det, snakkede med tandlægen om det da jeg alligevel havde en tid, og sutte på tommelfinger er MEGET værre end en sut.....

VIP og Lilje 4 måneder

Hej... Jeg er bare lige lidt nysgerrig

Hvorfor ser du det som et problem at hun sutter fingre??

Min datter er 3,5 måned, og hun har fundet fingre og hånden som bliver suttet på... Hun har så også fundet ud af fingrene kan komme lidt for langt ned i halsen
Men alt i alt synes jeg det er sådt de små suttelyde...(min datter vil heller ikke have sutten) Nu er hun ikke så gammel så når hun bliver ændre og skal vænnes fra det(hvis ikke det sker selv, ) må jeg være kreativ :-) Men den tid den glæde ser jeg på det....

Anmeld

7. marts 2011

VIPpigen

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej... Jeg er bare lige lidt nysgerrig

Hvorfor ser du det som et problem at hun sutter fingre??

Min datter er 3,5 måned, og hun har fundet fingre og hånden som bliver suttet på... Hun har så også fundet ud af fingrene kan komme lidt for langt ned i halsen
Men alt i alt synes jeg det er sådt de små suttelyde...(min datter vil heller ikke have sutten) Nu er hun ikke så gammel så når hun bliver ændre og skal vænnes fra det(hvis ikke det sker selv, ) må jeg være kreativ :-) Men den tid den glæde ser jeg på det....

Lilje kan også gnave på hånden, men hun sutter på tommelfingeren, og den kan ikke bare tages fra hende som sutten kan. Samtidig er det slet  ikke godt hun sutter på tommelfinger. Allerede nu er hun helt tør omkring og på tommelfingeren.

Der er mange grunde til jeg ikke bryder mig om hun sutter på den.

Når hun har fat i hele hånden, eller hun sutter på 3 fingre siger jeg heller ikke noget til det, men kan jeg se det er tommelfingeren så skal den ud. Det er længe siden hun opdagede hendes hånd, og hun er helt bevidst om at hun sutter på tommelfingeren, hvis hun vil sutte på den og hun får fat i flere fingre, eller hele hånden tager hun hånden ud, kigger på den, åbner og lukker hånden i indtil hun har tommelfingeren fri, og ind i munden den ryger. Som sagt er der mange grunde til jeg ikke vil have hun sutter på den.....

Anmeld

25. marts 2012

Madam Blå

VIPpigen skriver:

Lilje er en lille røver herhjemme, hun har fundet ud af at tommelfingeren er SUPER god hvis sutten ikke er i munden, eller det vil faktisk sige at hun FORETRÆKKER tommelfingeren frem for sutten. Putter vi sutten i munden fjerner hun den bare og wupti ind kommer tommelfingeren.

Hun er fuldt ud bevidst om det, for får hun fat i hele hånden først kommer hånden ud, hun studere den, rykker lidt rundt på fingrene (åbner og lukker hånden i) og Wupti igen er tommelfingeren fundet frem.

Hvad pokker gør jeg, vi har taget kampen op helt fra start, men det er fa**e svært at være over hende heletiden (kan altså ikke lade sig gøre,) Så nu snakker vi om, om vi måske skal give hende vanter på indendøre, for så er tommelfinger ikke fri

Hvad har i gjort. Og nej det er ikke en mulighed at hun skal have lov til det, snakkede med tandlægen om det da jeg alligevel havde en tid, og sutte på tommelfinger er MEGET værre end en sut.....

VIP og Lilje 4 måneder

Hej

Jeg ved godt, at denne tråd er over et år gammel Men jeg ville lige høre dig ad, inde jeg oprettede præcis samme tråd. Nu står jeg selv med en datter på lige knapt fem måneder, som også bevidst er begyndt at sutte tommelfinger.. Og aner ikke hvad jeg skal gøre. Gav hende sokker på hænderne i går aftes inden hun skulle sove, men måtte tage dem af, da hun på en eller anden måde fik tommelen i munden, og sokken var våd af savl.

Fandt i ud af at vænne hende fra den? Eller sutter hun stadig på den?

Hilsen Kristina

Anmeld

25. marts 2012

dola

VIPpigen skriver:

VIP og Lilje 4 måneder

Jeg har suttet på tommel da jeg var lille, i dag spørger tandlægen mig stadig om jeg har haft bøjle på da jeg var yngre. Og det har jeg altså ikke, mine tænder har rettet sig selv ind efter jeg holdt op med at sutte tommel i en alder af 12-14 år, og de "sidder som perler på en snor"...

Jeg stoppede af mig selv fordi det blev pinligt da jeg efterhånden blev ældre!!

Jeg tror ikke jeg vil tage kampen op, jeg har jo selv haft stor glæde af det... Sorry ved godt det ikke var det du ville hører..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.