Virus på balancenerven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

smokin

Carina1977 skriver:

Jo det kan det desværre, og tror at det eneste der virker en smule, er søsygepiller/piller mod køresyge. Det er i hvert fald hvad jeg har fået fortalt.

Det er bare så modbydeligt sådan noget, for det er svært at falde i søvn, når det hele bare kører rundt, så snart man lukker øjenene

Ærgeligt at din læge har ferie. håber du hurtigt kommer over det igen

Ellers kan man vel tage til vagtlæge hvis det bliver alt for slemt i weekenden.. ? Jeg bliver virkelig køresyg med bus nu, det har jeg ellers aldrig blevet. Bare 1 stop med bussen så sidder det oppe i halsen på mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

XXSS

Zette skriver:

Ørekrystaller? Hvad er det?

Det er så slemt at jeg er stoppet med at køre i bus. Jeg bliver SÅ dårlig! 

Jamen jeg hørte om det her for ikke så lang tid siden, og så er en af mine mødregruppepiger sygeplejerske på øre-, næse- halsafdelingen på rh, hvor de ryster dem på plads..

Det er nogle krystaller der sidder inde i øret, som på en eller anden vis kan være slået løs. Nogle øre-, næse- halslæger kan selv ryste dem på plads ved at lave et vrid. Andre er så grælle, at de skal rystes på plads på øre-, næse- halsafd. på rh, hvor patienterne sidder i en stol, som har en konstant rysterytme, der i de fleste tilfælde ryster dem på plads..

Mere kan jeg ikke rigtig sige, udover at den er god nok

Men hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til egen læge, det er derigennem, at du skal vidervisiteres..

Anmeld

4. marts 2011

XXSS

Tanja78 skriver:

Jamen jeg hørte om det her for ikke så lang tid siden, og så er en af mine mødregruppepiger sygeplejerske på øre-, næse- halsafdelingen på rh, hvor de ryster dem på plads..

Det er nogle krystaller der sidder inde i øret, som på en eller anden vis kan være slået løs. Nogle øre-, næse- halslæger kan selv ryste dem på plads ved at lave et vrid. Andre er så grælle, at de skal rystes på plads på øre-, næse- halsafd. på rh, hvor patienterne sidder i en stol, som har en konstant rysterytme, der i de fleste tilfælde ryster dem på plads..

Mere kan jeg ikke rigtig sige, udover at den er god nok

Men hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til egen læge, det er derigennem, at du skal vidervisiteres..

Jo og når de er løse, så er det nemlig, at patienten konstant er svimmel..

Anmeld

4. marts 2011

dorthemus

Zette skriver:

Jeg må indrømme at jeg også nyder at Malou er i dagpleje. Jeg savner hende helt vildt, men har slet slet ikke overskud til at lege når jeg er så svimmel. Der er dog ikke noget idag, og sjovt nok er Malou hjemme. Så har heldigvis masser af overskud til hende idag. 

Godt

Anmeld

4. marts 2011

Carina1977

Zette skriver:

Ellers kan man vel tage til vagtlæge hvis det bliver alt for slemt i weekenden.. ? Jeg bliver virkelig køresyg med bus nu, det har jeg ellers aldrig blevet. Bare 1 stop med bussen så sidder det oppe i halsen på mig 

Det kan du sagtens gøre, hvis det bliver for slemt. Det kunne jo også være at du så i den forbindelse, kunne få et eller andet, der kunne lindre symptomerne. men jeg tænkte....er der ikke en anden læge du kan ringe til, når din læge har ferie? Jeg ved at når min læge har ferie, så er der altid et andet nummer man kan ringe til.

Anmeld

4. marts 2011

Muffinmus

Har haft balance problemer 4 gange tror jeg, somreglenogle uger af gangen:-)

Har ikke været ved lægen som sådan, bare tænkt at det nok gik over og det er det jo også hver gang.

Men det er især slemt at læne hovedet bagover, så roterer alt med 100 km i timenog kan slet ikke styre det.

Og er også meget svimmel pt, men det hænger vist sammenb me mit jerntal der kun er på 4 lige nu, så er begyndt på jern tilskud.

Men de andre gange har det været lidt anderledes og meget meget slemt.

DEt kan skyldes flere ting, som de andre skriver, en decideret virus der rammer så det ikke virekr som det skal, eller krystaller der knækker af og ligger løst derinde.Det kan nogle gange bankes på plads ved at læne hovedet til forskellige sider og dunke let, men desværre ikke ret tit:-)

Anmeld

4. marts 2011

Sof

Jeg havde det i sommers og jeg havde det som du beskriver i en uge 14 dage og så stilnede det stille og roligt af. Jeg var helt tilbage på normal standard igen efter 2-3 måneder.

Det er rigtig ubehageligt, men du er nødt til at lytte 100% til din krop og hvis det så kan hjælpe, så stabl en masse puder op så du næsten sidder op og sover, det gjorde jeg

God bedring og håber du snart slipper for det igen

Anmeld

4. marts 2011

Muffinmus

I øvrigt et tip hvis det ikke står et andet sted, har ikke læst alle svar.

Hvis du vil kan du tage de der transportsyge piller, dem i blå indpakning, de tager det meste af det.

Fik det selv som tip sidste gang jeg havde det, men var meget gravid og havde ikke selv lyst til at tage dem selv om sygehuset havde sagt god for det. Men kastede op og kunne ikke gå 10 skridt uden at kaste op fordi jeg var så rundtosset. Når jeg skulle tisse måtte jeg løbe derud så jeg kunne nå at kaste op inden jeg tissede:-)

Men de virker vist på de fleste sagde vagtlægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.