Virus på balancenerven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

smokin

Carina1977 skriver:

Har du fået konstateret at det er virus på balancenerven?

Nej det har jeg ikke endnu, jeg har planer om at ringe til lægen idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

smokin

aarhusmor skriver:

Du kan få hjælp ved ørelægen som en skriver ovenfor

Men det kan også skyldes at du ikke drikker vand nok.

Jeg har været meget påpasselig med at drikke nok, da jeg i starten troede det blot var derfor... så det er ikke tilfældet..  jeg er sikker på der er noget der ikke er som det bør, ved bare ikke helt hvad.

Anmeld

4. marts 2011

smokin

Tanja78 skriver:

Det kan vel både være en virus på balancenerven og måske dine ørekrystaller, som er rystet løse og skal på plads igen.. Men ja, søg råd hos din egen læge så du enten kan blive henvist eller få svar der.

god bedring

Ørekrystaller? Hvad er det?

Det er så slemt at jeg er stoppet med at køre i bus. Jeg bliver SÅ dårlig! 

Anmeld

4. marts 2011

dorthemus

Zette skriver:

Er du så i stand til at passe et arbejde når du har det sådan? 

Kan slet ikke se at man skal have det så dårligt og så i en børnehave 

Nu ligger det gudskelov nogle år tilbage siden det store lange angreb, men det var SÅ hårdt og jeg overvejede seriøst om livet var værd at leve

Jeg passede mit arbejde hver dag i de måneder og det var faktisk rart at være der..blev skør hvis jeg sku gå hjemme i den larm i hovedet. I en periode var det så højt at jeg vågnede af det om natten

Når jeg har haft svære svimmelhedsanfald har jeg dog måttet blive hjemme fra job og så ligge helt stille med nedrullede gardiner.

Jeg er mere bekymret for mit "job" som mor hvis det kommer igen.

Anmeld

4. marts 2011

SussieThyssen

Virus på ballancenerven er extremt ubehageligt. For nogle går det hurtigt over og hos andre kan det blive ved on and off i månedsvis ja endda i årevis.
Jeg fik reddet mig en i 1995 og havde glæde af den i adskillige år og det har medført, at når jeg fx stopper til i mine eustatiske rør, de små kanaler der går fra ørerne til næsen og leder væske ud fra ørerne ad den vej, så trykker det på ballancenerverne, så det hele kommer til at sejle.
Der er ikke rigtigt noget at gøre ved det, andet end at tage den med ro, hvile og vente på, at det går over.
I meget grelle tilfælde behandler man det med binyrebarkhormon, men det skal være med det samme, og det er langt fra altid, det har en effekt.
Men tal med lægen, der er nemlig også andre ting, der kan give de symptomer, du beskriver der, så selvom det nok er en virus, du har reddet dig, så er det alligevel bedst at få det bekræftet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. marts 2011

Carina1977

Zette skriver:

Nej det har jeg ikke endnu, jeg har planer om at ringe til lægen idag.

Ok der er nemlig mange lidelser, der kan give de symptomer du beskriver. Det mest oplagte, er jo selvfølgelig virus på balancenerven. Jeg har det jo også i perioder, akkurat som du beskriver det, men det skyldes min sclerose.

Men hvis det er en virus i balancenerven, mon så ikke en ørelæge kan konstatere det på en eller anden måde?

I hvert fald er det en god ide lige at kontakte lægen

Anmeld

4. marts 2011

Sabina92

Zette skriver:

Hejsa,

Jeg har i et par uger døjet med voldsom svimmelhed, nærmest som en karrusel når jeg lukker øjnene, jeg bliver virkelig søsyg af det  og har den seneste uge hvor det har taget til virkelig måtte gå tidligt i seng. Problemet er så bare når jeg kommer ind i sengen så skal jeg styre mig for ikke at skulle kaste op fordi det kører sådan rundt.. Er der nogle der har lidt af virus på balancenerven og kan fortælle lidt om det?

Hold op hvor er det bare træls at have det sådan 

Hilsen 
Zette 

Jeg havde virus på min balancenerve i over et halvt år, jeg tabt mig en del på grund af det og blev sygemeldt, det er bedstemt ikke sjovt.

Anmeld

4. marts 2011

smokin

dorthemus skriver:

Nu ligger det gudskelov nogle år tilbage siden det store lange angreb, men det var SÅ hårdt og jeg overvejede seriøst om livet var værd at leve

Jeg passede mit arbejde hver dag i de måneder og det var faktisk rart at være der..blev skør hvis jeg sku gå hjemme i den larm i hovedet. I en periode var det så højt at jeg vågnede af det om natten

Når jeg har haft svære svimmelhedsanfald har jeg dog måttet blive hjemme fra job og så ligge helt stille med nedrullede gardiner.

Jeg er mere bekymret for mit "job" som mor hvis det kommer igen.

Jeg må indrømme at jeg også nyder at Malou er i dagpleje. Jeg savner hende helt vildt, men har slet slet ikke overskud til at lege når jeg er så svimmel. Der er dog ikke noget idag, og sjovt nok er Malou hjemme. Så har heldigvis masser af overskud til hende idag. 

Anmeld

4. marts 2011

smokin

Carina1977 skriver:

Ok der er nemlig mange lidelser, der kan give de symptomer du beskriver. Det mest oplagte, er jo selvfølgelig virus på balancenerven. Jeg har det jo også i perioder, akkurat som du beskriver det, men det skyldes min sclerose.

Men hvis det er en virus i balancenerven, mon så ikke en ørelæge kan konstatere det på en eller anden måde?

I hvert fald er det en god ide lige at kontakte lægen

Min læge har ferie til mandag  så jeg må ringe igen der. Jeg troede faktisk ikke at rundtosset kunne være en "sygdom" indtil jeg læste om det. 

Anmeld

4. marts 2011

Carina1977

Zette skriver:

Min læge har ferie til mandag  så jeg må ringe igen der. Jeg troede faktisk ikke at rundtosset kunne være en "sygdom" indtil jeg læste om det. 

Jo det kan det desværre, og tror at det eneste der virker en smule, er søsygepiller/piller mod køresyge. Det er i hvert fald hvad jeg har fået fortalt.

Det er bare så modbydeligt sådan noget, for det er svært at falde i søvn, når det hele bare kører rundt, så snart man lukker øjenene

Ærgeligt at din læge har ferie. håber du hurtigt kommer over det igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.