Virus på balancenerven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.562 visninger
27 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

smokin

Hejsa,

Jeg har i et par uger døjet med voldsom svimmelhed, nærmest som en karrusel når jeg lukker øjnene, jeg bliver virkelig søsyg af det  og har den seneste uge hvor det har taget til virkelig måtte gå tidligt i seng. Problemet er så bare når jeg kommer ind i sengen så skal jeg styre mig for ikke at skulle kaste op fordi det kører sådan rundt.. Er der nogle der har lidt af virus på balancenerven og kan fortælle lidt om det?

Hold op hvor er det bare træls at have det sådan 

Hilsen 
Zette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

dorthemus

Aha! Øv for den da

Jeg har selv Meniéres syndrom, som også giver voldsomme svimmelhedsanfald og Tinnitus...længste sammenhængende periode var ni måneder i træk

Føler med dig

Anmeld

3. marts 2011

Carina1977

Zette skriver:

Hejsa,

Jeg har i et par uger døjet med voldsom svimmelhed, nærmest som en karrusel når jeg lukker øjnene, jeg bliver virkelig søsyg af det  og har den seneste uge hvor det har taget til virkelig måtte gå tidligt i seng. Problemet er så bare når jeg kommer ind i sengen så skal jeg styre mig for ikke at skulle kaste op fordi det kører sådan rundt.. Er der nogle der har lidt af virus på balancenerven og kan fortælle lidt om det?

Hilsen 
Zette 

Har du fået konstateret at det er virus på balancenerven?

Anmeld

3. marts 2011

AnneBJ

Ja jeg havde det i starten af min graviditet - et tilfælde heldigvis og havde/har intet med graviditeten at gøre. Jeg slap efter en weekend, men kunne i den weekend ikke klare en tur til toilettet uden ledsager - så faldt jeg simpelthen.

Det var SÅ ubehageligt. Det eneste der kunne "afhjælpe" var at sidde ret op og ned, og holde hovedet i ro, fordi væsken på ørerne var i ubalance. Jeg har ellers ALDRIG haft noget med mine ører, de gør nærmest ikke engang ondt, selvom jeg har snot i hele hovedet... 

Jeg var ved vagtlæge, pga. graviditeten ville de gerne tjekke blodprocent osv., og sikre at det "bare" var balancen, og han sagde der ikke var ngoet at gøre... 

Hvis det fortsætter længe, ville jeg lige kontakte egen læge, da der jo, som Dorthe nævner, er diagnoser for det i "værste fald".. 

Anmeld

3. marts 2011

Mka

Det kunne sagtens lyde som en virus på balancenerven, men synes da lige du skal give din læge et kald, så du kan få det tjekket.

Anmeld

3. marts 2011

tazz

Ohhh jo! Fik det i efterårsferien 2009 - det husker jeg tydeligt, fordi det var et par dage før jeg skulle på ferie til USA.

det tog mig et halvt år +/- inden jeg var nogenlunde over det.  Jeg fik at vide fra min yogalærer, at jeg skulle dreje hurtigt rundt om mig selv med armene ud til siden, så gik det væk. Jeg testede det dog ikke, jeg havde nok at gøre med, ikke at falde og lande på kattene (min hankat får stadig nervøse træk når jeg rejser mig)

God bedring, jeg føler med dig!

Anmeld

4. marts 2011

XXSS

Det kan vel både være en virus på balancenerven og måske dine ørekrystaller, som er rystet løse og skal på plads igen.. Men ja, søg råd hos din egen læge så du enten kan blive henvist eller få svar der.

god bedring

Anmeld

4. marts 2011

aarhusmor

Du kan få hjælp ved ørelægen som en skriver ovenfor

Men det kan også skyldes at du ikke drikker vand nok.

Anmeld

4. marts 2011

Dinna88

Zette skriver:

Hejsa,

Hilsen 
Zette 

Det kunne da godt lyde som en virus på balancenerven, det opleves SÅ forskelligt at det nok er svært for os herinde at sige det. Men hold op, hvor lyder det træls 

Jeg skal også til lægen og have tjekket om jeg har det - et par ganeg om dagen får jeg det pludselig som om jeg står på et meget gyngende skib. Så kører det hele op og ned. Det er forfærdeligt!! 

Anmeld

4. marts 2011

smokin

dorthemus skriver:

Aha! Øv for den da

Jeg har selv Meniéres syndrom, som også giver voldsomme svimmelhedsanfald og Tinnitus...længste sammenhængende periode var ni måneder i træk

Føler med dig

Er du så i stand til at passe et arbejde når du har det sådan? 

Kan slet ikke se at man skal have det så dårligt og så i en børnehave 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.