Psykologhjælp til børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Ja, men der tror jeg det koster. Er ved at finde ud af om der er noget børne familie center her i byen.

Du kan få 10 gratis psykolog-samtaler til dine børn gennem lægen ved at få en henvisning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

eElak

Anonym skriver:

Ja, men der tror jeg det koster. Er ved at finde ud af om der er noget børne familie center her i byen.

Ring til socialforvaltningen i din by. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men som du selv nævner, så findes børnefamiliecentre mange steder.

MEn hvis du bor i KBH, så kan jeg måske hjælpe dig med at finde info.

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan få økonomisk hjælp ved at

- gå igennem lægen (dækker dog ikke det hele)

- evt sundhedsforsikring

- evt indbo forsikring

Men det afhænger selvfølgeligt at problemets karakter. Jeg ville selv vælge sunhedsforsikring, men det er jo kun fordi jeg er heldig nok til at have en - og de dækker hele regningen.

Jeg mener bare ikke at jeg skal betale for det når det handler om børn. Men nu forsøger jeg gennem kommunen. Så må vi ses hvad de siger.

Jeg har selv fået psyk. hjælp og helt uden det kostede noget, så mon ikek børnene kan det samme?

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Ring til socialforvaltningen i din by. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men som du selv nævner, så findes børnefamiliecentre mange steder.

MEn hvis du bor i KBH, så kan jeg måske hjælpe dig med at finde info.

Har fundet ud af der er noget psykologisk rådgivning. Så må jeg møde op med børnene der og så håber jeg de kan sende os videre, hvis der er behov for det. Det tænker jeg de må vurdere.

Anmeld

3. marts 2011

Anonym

Jeg mener bare ikke at jeg skal betale for det når det handler om børn. Men nu forsøger jeg gennem kommunen. Så må vi ses hvad de siger.

Jeg har selv fået psyk. hjælp og helt uden det kostede noget, så mon ikek børnene kan det samme?

Det er muligt, jeg har ikke selv søgt til børn. Jeg ved bare, at min psykolog siger, at hvis man bliver henvist af sin læge (som voksen) skal man selv betale lidt under halvdelen af hendes takst.

Men jeg håber da under alle omstændigheder bare I får hjælp I har brug for

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

Tina&Daniel skriver:

Du kan få 10 gratis psykolog-samtaler til dine børn gennem lægen ved at få en henvisning.

TAK. ringer fluks til min læge.

Anmeld

3. marts 2011

Pia.

Anonym skriver:

Ja, det kan være jeg skal gøre det. Bh og skole ser ikke et behov, så de kan ikke hjælpe.

Tak for svar.

Hvis børnehaven og skolen ikke ser et behov og du selv som mor gør, syntes jeg helt bestemt du skal kontakte din læge så h*n kan hjælpe jer... Der er uden tvivl en grund til at du mener dine børn har behov for at tale med en Psykolog - det er jo ikke for sjov man søger sådan en....

Held og lykke med det hele og mange varme tanker...

Knus fra Pia.

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er muligt, jeg har ikke selv søgt til børn. Jeg ved bare, at min psykolog siger, at hvis man bliver henvist af sin læge skal man selv betale lidt under halvdelen af hendes takst.

Men jeg håber da under alle omstændigheder bare I får hjælp I har brug for

Der er en anden der siger at jeg kan få 10 timer gratis til hvert barn. Men starter op med at de lige kommer til en samtale, for er jo ikke sikkert der er brug for mere end en eller to gange.

Anmeld

3. marts 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Hvis børnehaven og skolen ikke ser et behov og du selv som mor gør, syntes jeg helt bestemt du skal kontakte din læge så h*n kan hjælpe jer... Der er uden tvivl en grund til at du mener dine børn har behov for at tale med en Psykolog - det er jo ikke for sjov man søger sådan en....

Held og lykke med det hele og mange varme tanker...

Knus fra Pia.

Tak. Jeg ser heller ikke et behov eller andet der kunne indikere at de har det skidt. Men jeg ved at børn de kan gå med meget i sig og det er i hvert fald ikke forældrene som de inddrager hvis de er bange for at komme i en loyalitetskonflikt. Derfor vil jeg gerne de taler med nogen, så ikke mine børn sidder om 20 år og siger at de havde det skidt, men intet blev gjort.

Men nu tager vi først til en samtale i næste uge og så må det være lægen hvis de psykologer mener der er behov for mere.

Men tak.

Anmeld

3. marts 2011

Pia.

Anonym skriver:

Tak. Jeg ser heller ikke et behov eller andet der kunne indikere at de har det skidt. Men jeg ved at børn de kan gå med meget i sig og det er i hvert fald ikke forældrene som de inddrager hvis de er bange for at komme i en loyalitetskonflikt. Derfor vil jeg gerne de taler med nogen, så ikke mine børn sidder om 20 år og siger at de havde det skidt, men intet blev gjort.

Men nu tager vi først til en samtale i næste uge og så må det være lægen hvis de psykologer mener der er behov for mere.

Men tak.

Men man kan jo ikke bruge en psykolog bare for at snakke - de må jo have noget med i rygsækken siden du mener de kunne sidde om 20 år med et behov for at have talt om "det"

Håber lige meget hvad at I finder en løsning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.