sweet skriver:
du får lige en længere forklaring
mine læger har været lidt langsom om at få sat gang i udredning for mine aborter.. men det hele starter med at jeg har sagt til mine læger i næsten 10 år at jeg har følt der har været noget i vejen med min mave altså i mine tarme... til tider havde jeg mange smerter i maven.. men de har altid sagt jeg bare har haft normal forstoppelse.. så april sidste år taber jeg for første gang i uge 9 fosteret var ikke vokset siden uge 6... har haft celleforandringer i mange år og siden jeg stoppede på p-piller har der ikke været noget der og de sagde det så flot ud med celleforandringer nu så det var ikke det der var skyld i det.
efterfølgende taber jeg så 4 gange mere ca i uge 6+? og der bestiller lægen til sidst en tid til gen test i århus.. går så ned med flaget på det tidspunkt og får en deperation og de sætter mig på noget medicin for at jeg kan få det bedre.. det udløser så en gang tynd mave i over 10 uger og jeg taber mig meget og de kan ikke rigtig stoppe det så jeg laver nogel afføringsprøver og de kan så se der er en betændelse bakterie i.. så får jeg tid på sygehuset her i januar til en kamera og en kiggertundersøgelse...
vi beslutter derfor at vente med baby til jeg har fået svar.. men så valgte der jo alligevel at sætte sig en spire fast og rykkede derfor på svarene fra syghuset..
men alt i alt står jeg nu sådan at de har sat mig på binyrebarkomon i håb om at holde sygdommen i ro så den lader spiren være i fred
og igår var vi til gentest i århus og venter på svar om jeg har kromosomfejl men der kan gå en hel mdr inden jeg får svar..
håber det gav mening selvom det var en lang forklaring 
jo, det gav skam mening...
Har du Crohns eller er det noget andet? hvis de da ved det endnu?
Jeg synes du skal tale med lægen om at give dig progesteron og/eller immunglobulin. Hvis ikke de vil give dig det til denne graviditet kan du jo altid tale med dem om at give dig det ved en evt. næste graviditet 
Hvis det er Crohns du har (hvilket jeg synes det lyder til) vil jeg i øvrigt også anbefale dig at starte med Jern-tilskud med det samme, hvis du ikke allerede tager det! Jeg ved at sygdommen kan forværres af jernmangel og den risiko er alle gravide jo i forvejen i...
Jeg håber det bedste for dig! 
Slap så meget af som muligt, prøv den med det varme bad og ring til din læge hvis du er utryg... De er nødt til at hjælpe dig men den historie du har! Om ikke andet så du kan få lidt mere tryghed i din graviditet!
Knus
Anmeld