dårlig fornemmelse :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

sweet

Fenja09 skriver:

Kender udmærket følelsen ved at være nervøs og måske endda bange for at det ikke er som det skal være, men for at berolige dig lidt, så er det helt normalt at have "menses-smerter" - det har jeg også haft og har stadig engang i mellem. Det er heller ikke altid at brysterne forbliver spændte og evt. ømme - det var lidt forskelligt for mig indtil uge 10 ca.

Hvis du er meget nervøs og din historie taget i betragtning ville jeg bestemt få en tryghedsscanning med det samme, for noget af det vigtigste for den lille spire er at man er positiv - og man har meget svært ved at tænke positivt, hvis man går og er nervøs

at alt er som det skal være

/Fenja

rart at høre det er samme symptomer som dig med brysterne og sådan.. har en tid til trykhedscanning er den 7 marts... de vil ikke have mig ind før da de vil være sikker på at jeg er langt nok henne til at måle hvor stor den lille spire er da jeg lige har fået afvide her for et par uger siden at jeg har en tarm sygdom som muligvis kan gøre at jeg har tabt før og de skal kunne se at det vokser rigtigt der inde..

men takker for de beroligende ord det varmer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

sweet

channie-g skriver:

jeg er omkring lige så langt som dig og jeg har døjet med smerter i underlivet siden dag et, snakkede med min læge om det i mandags, og han siger at det er meget normalt for nogen... det føles som om man har mens-smerter, og nogen gange er det lige så jeg ikke kan stå oprejst, men et varmt bad plejer og virke... så prøv det, hvis du får ondt igen...

Det skal nok gå alt sammen, men er du meget nervøs så synes jeg du skal kontakte din læge inden det bliver weekend..

nemlig fik det samme afvide af min læge... men vil da lige prøve det med badet

Anmeld

3. marts 2011

sweet

Caroline86 skriver:

stakkels dig at du skal have det sådan det er bare slet ikke sjovt at gå rundt og være bekymret i sin graviditet...

Jeg havde også en del smerter og fik at vide det er når livmoderen så småt begynder at vokse. Ligamenterne (de ledbånd der holder livmoderen oppe) bliver generet så snart livmoderen begynder at vokse og det giver niv, jag og nogle oplever direkte smerter. Ligamentsmerterne fortsætter i forskellige grader resten af graviditeten.

Jeg troede først at ligamentsmerterne kom senere i graviditeten, men sådan var det i hvert fald ikke i mit tilfælde (og jeg har som bekendt en SKØN datter nu så det hele endte godt).

Får du noget for at hjælpe kroppen med at holde på spiren når nu du har aborteret så mange gange? De plejer jo at sige 3 gange og så får man behandling (det er vist primært immunglobulin de giver)...

Jeg håber for dig at alt er som det skal være og at spiren bliver på sin plads!

Knus

du får lige en længere forklaring  mine læger har været lidt langsom om at få sat gang i udredning for mine aborter.. men det hele starter med at jeg har sagt til mine læger i næsten 10 år at jeg har følt der har været noget i vejen med min mave altså i mine tarme... til tider havde jeg mange smerter i maven.. men de har altid sagt jeg bare har haft normal forstoppelse.. så april sidste år taber jeg for første gang i uge 9 fosteret var ikke vokset siden uge 6... har haft celleforandringer i mange år og siden jeg stoppede på p-piller har der ikke været noget der og de sagde det så flot ud med celleforandringer nu så det var ikke det der var skyld i det.

efterfølgende taber jeg så 4 gange mere ca i uge 6+? og der bestiller lægen til sidst en tid til gen test i århus.. går så ned med flaget på det tidspunkt og får en deperation og de sætter mig på noget medicin for at jeg kan få det bedre.. det udløser så en gang tynd mave i over 10 uger og jeg taber mig meget og de kan ikke rigtig stoppe det så jeg laver nogel afføringsprøver og de kan så se der er en betændelse bakterie i.. så får jeg tid på sygehuset her i januar til en kamera og en kiggertundersøgelse...

vi beslutter derfor at vente med baby til jeg har fået svar.. men så valgte der jo alligevel at sætte sig en spire fast og rykkede derfor på svarene fra syghuset..

men alt i alt står jeg nu sådan at de har sat mig på binyrebarkomon i håb om at holde sygdommen i ro så den lader spiren være i fred  og igår var vi til gentest i århus og venter på svar om jeg har kromosomfejl men der kan gå en hel mdr inden jeg får svar..

håber det gav mening selvom det var en lang forklaring

Anmeld

3. marts 2011

Caroline86

sweet skriver:

du får lige en længere forklaring  mine læger har været lidt langsom om at få sat gang i udredning for mine aborter.. men det hele starter med at jeg har sagt til mine læger i næsten 10 år at jeg har følt der har været noget i vejen med min mave altså i mine tarme... til tider havde jeg mange smerter i maven.. men de har altid sagt jeg bare har haft normal forstoppelse.. så april sidste år taber jeg for første gang i uge 9 fosteret var ikke vokset siden uge 6... har haft celleforandringer i mange år og siden jeg stoppede på p-piller har der ikke været noget der og de sagde det så flot ud med celleforandringer nu så det var ikke det der var skyld i det.

efterfølgende taber jeg så 4 gange mere ca i uge 6+? og der bestiller lægen til sidst en tid til gen test i århus.. går så ned med flaget på det tidspunkt og får en deperation og de sætter mig på noget medicin for at jeg kan få det bedre.. det udløser så en gang tynd mave i over 10 uger og jeg taber mig meget og de kan ikke rigtig stoppe det så jeg laver nogel afføringsprøver og de kan så se der er en betændelse bakterie i.. så får jeg tid på sygehuset her i januar til en kamera og en kiggertundersøgelse...

vi beslutter derfor at vente med baby til jeg har fået svar.. men så valgte der jo alligevel at sætte sig en spire fast og rykkede derfor på svarene fra syghuset..

men alt i alt står jeg nu sådan at de har sat mig på binyrebarkomon i håb om at holde sygdommen i ro så den lader spiren være i fred  og igår var vi til gentest i århus og venter på svar om jeg har kromosomfejl men der kan gå en hel mdr inden jeg får svar..

håber det gav mening selvom det var en lang forklaring

jo, det gav skam mening...

Har du Crohns eller er det noget andet? hvis de da ved det endnu?

Jeg synes du skal tale med lægen om at give dig progesteron og/eller immunglobulin. Hvis ikke de vil give dig det til denne graviditet kan du jo altid tale med dem om at give dig det ved en evt. næste graviditet

Hvis det er Crohns du har (hvilket jeg synes det lyder til) vil jeg i øvrigt også anbefale dig at starte med Jern-tilskud med det samme, hvis du ikke allerede tager det! Jeg ved at sygdommen kan forværres af jernmangel og den risiko er alle gravide jo i forvejen i...

Jeg håber det bedste for dig!

Slap så meget af som muligt, prøv den med det varme bad og ring til din læge hvis du er utryg... De er nødt til at hjælpe dig men den historie du har! Om ikke andet så du kan få lidt mere tryghed i din graviditet!

Knus

Anmeld

3. marts 2011

sweet

Caroline86 skriver:

jo, det gav skam mening...

Har du Crohns eller er det noget andet? hvis de da ved det endnu?

Jeg synes du skal tale med lægen om at give dig progesteron og/eller immunglobulin. Hvis ikke de vil give dig det til denne graviditet kan du jo altid tale med dem om at give dig det ved en evt. næste graviditet

Hvis det er Crohns du har (hvilket jeg synes det lyder til) vil jeg i øvrigt også anbefale dig at starte med Jern-tilskud med det samme, hvis du ikke allerede tager det! Jeg ved at sygdommen kan forværres af jernmangel og den risiko er alle gravide jo i forvejen i...

Jeg håber det bedste for dig!

Slap så meget af som muligt, prøv den med det varme bad og ring til din læge hvis du er utryg... De er nødt til at hjælpe dig men den historie du har! Om ikke andet så du kan få lidt mere tryghed i din graviditet!

Knus

de har sagt jeg har crohns og det er derfor overlægen har sat mig på binyrebarkomon med samme ind til jeg er 12 uger henne fordi det var det bedste til at sætte det i bero med... og så får jeg kalk ved siden af... men han sagde ikke noget om det med jern...

Anmeld

3. marts 2011

Anaglad

sweet skriver:

inden jeg skulle i seng igår fik jeg den mest trælse fornemmelse af at der var noget i vejen med den lille spire

har lige siden jeg testet positiv haft niv og jag der nede men igår føltes det som om at jeg havde sådan en trykkende som om mens er på vej... er kun 6+2-3 i graviditeten.. man begynder at ligge mærke til alt for mange ting når man har det sådan og tænker hele tiden på om det er de samme smerter som opstod de 5 andre gange jeg har tabt.. syntes også at brysterne er mindre spændte end de plejer... kan slet ikke finde ud af hvad der sker i min krop lige nu og der er bare så lang tid til scanning på mandag  ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv..

Øv! Tag den nu med ro.. man bliver jo mere bekymret, når man ikke har set den bette endnu.. og så er det helt naturligt, at du føler det sådan, når det er noget du desværre har været ud for før.

Prøv at slappe af og forkæle dig selv lidt. Det skal nok gå skal du se. Held og lykke på mandag.

Anmeld

3. marts 2011

sweet

Anaglad skriver:

Øv! Tag den nu med ro.. man bliver jo mere bekymret, når man ikke har set den bette endnu.. og så er det helt naturligt, at du føler det sådan, når det er noget du desværre har været ud for før.

Prøv at slappe af og forkæle dig selv lidt. Det skal nok gå skal du se. Held og lykke på mandag.

mange tak

Anmeld

3. marts 2011

Caroline86

sweet skriver:

de har sagt jeg har crohns og det er derfor overlægen har sat mig på binyrebarkomon med samme ind til jeg er 12 uger henne fordi det var det bedste til at sætte det i bero med... og så får jeg kalk ved siden af... men han sagde ikke noget om det med jern...

hmm...

Jeg har bare ladet mig fortælle at crohns kan blive forværret hvis man har jernmangel... og sundhedsstyrelsen anbefaler jo jern fra 10 uger, så jeg kunne da forestille mig at det ville være en god idé hvis du starter allerede nu!?

Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på det, men prøv at spørge lægen om det

ja, jeg kan i det hele taget ikke sige så meget klogt i forhold til lægerne! jeg tænker bare højt

Anmeld

3. marts 2011

sweet

Caroline86 skriver:

hmm...

Jeg har bare ladet mig fortælle at crohns kan blive forværret hvis man har jernmangel... og sundhedsstyrelsen anbefaler jo jern fra 10 uger, så jeg kunne da forestille mig at det ville være en god idé hvis du starter allerede nu!?

Jeg skal ikke kunne gøre mig klog på det, men prøv at spørge lægen om det

ja, jeg kan i det hele taget ikke sige så meget klogt i forhold til lægerne! jeg tænker bare højt

hehe altid rart at høre hvad andre har at sige

jeg skal også have jern i uge 10 så vidt jeg kan forstå på lægen..

men det medicin jeg får nu skulle være nok som start til at hjælpe spiren... måske er der jern i det... har ihvertfald hård mave og har fået afvide af en anden der har prøvet de binyreborkomoner at man godt kan få hård mave af det..

Anmeld

3. marts 2011

Aprilmor11

sweet skriver:

har en tid til scanning her den 7 marts  lægerne siger det er normalt og jeg skal vente til den 7 marts... det er nok også bare mig der ligger meget i det fordi jeg har tabt så mange gange før..

Ja kender det godt, jeg har kun tabt en gang, men alligevel har der været mange tanker, men godt at høre at alt er normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.