Nu med bil..... og gearstang :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.490 visninger
31 svar
0 synes godt om
2. marts 2011

TbCp

Godaften!

Så var det idag jeg skulle hente min bil Jeg har GLÆDET mig, men også været meget spændt på om jeg nu kunne huske at køre med manuelt gear....

Det kunne jeg så ikke!

Jeg fik kørekort for 1 1/2 år siden, det tog jeg i en skoda med manuelt gear... men fra den dag jeg fik kortet har jeg kun kørt med automatgear.. og det er da simpelthen Guds gave!!!

Nå, men ud og hente bilen, som Carsten kørte hjem

Efter aftensmaden skulle jeg så ud og prøve lidt. Startede i de små gader her hvor vi bor, men jeg skulle på apoteket efter min nye medicin, så jeg var nødt til at komme igennem centrum

Nå vi triller afsted, det går da ganske fint... første store lyskryds nærmer sig, rødt lys, jeg holder forrest... så bliver det grønt... og "kronk!".... jeg går i stå manden i bilen bagved dytter af mig "ja spasser!!!! jeg gik da nemlig i stå for at genere dig... KLAPHAT!"
Nå jeg kommer over krydset.... næste endnu større lyskryds som ligger op af en bakke...
Jeg holder forrest igen... det bliver grønt og "KRONK!" upsi.... tænder bilen igen og "KROOONK!"... manden i bilen bagved skifter bane og holder og stirrer surt på mig, for nu er det rødt igen

Nå trækker vejret dybt og så bliver det grønt og jeg kommer ligeså fint over.... dog holder de bagved kørende stoooor afstand

Må lige holde ind på en parkeringsplads og trække vejret dybt...

Resten af turen derop går meget fint.

På vej tilbage kører vi ned af nogle af de små veje i vores kvarter, ender så ved en vej der ligesom går over i en kolonihave...
Nå jeg skal have vendt bilen på meget lidt plads og med en græsplæne der går OPAD!
Da jeg er gået i stå for 2. gang sidder jeg og bander og slår lidt i rattet.... så kommer der to personer ud som skal med en af de andre biler... de er meget længe om at kører alt imens jeg forsøger at få den skide bil igang...
Endelig kører de og jeg kan koncentrere mig, får startet bilen og kører væk.... vi kan så se at de holder lidt længere henne og kigger... de har da troet vi var et par teenagere der var ved at stjæle en bil

Så kører vi hjem....

Carsten har nu justeret koblingen så forhåbentlig hjælper det lidt.... men måske han bare lod som om at det var den der var problemet, for at jeg ikke helt skulle miste modet....

Nå jeg skal nu nok lærer det... men det er da utroligt så hurtigt man glemmer sådan noget...

Nå og her er så et billede af dytten.... Liva har døbt den Felucca... det var enten Felucca eller Frikadelle og så synes jeg egentlig at Felucca var rigtig fint til min lille Fiat

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

Ida.

Årh hold op Frikadelle er da et herregodt navn til en bil

Du skal nok hurtigt blive vand til at køre med manuelt gear igen - der går med garanti ikke lang tid, så skifter du gear uden at tænke over det

Og tillykke med Felucca

Anmeld

2. marts 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Årh hold op Frikadelle er da et herregodt navn til en bil

Du skal nok hurtigt blive vand til at køre med manuelt gear igen - der går med garanti ikke lang tid, så skifter du gear uden at tænke over det

Og tillykke med Felucca

Ja det kunne da egentlig godt være at den skulle hedde Frikadellen i stedet for.... Hun mente forøvrigt også at den LandRover Carsten har købt skulle hedde Pomfrit

Ja, jeg tror det kommer hurtigt igen det med gearerne, det værste er at jeg stresser lidt fordi jeg er bange for at gå i stå.... eller egentlig ikke for at gå i stå, men for at dem der holder og venter bag mig skal blive sure... måske jeg bare skal sørge for at kamuflere mig bag store solbriller fra nu af

Anmeld

2. marts 2011

Ida.

TbCp skriver:

Ja det kunne da egentlig godt være at den skulle hedde Frikadellen i stedet for.... Hun mente forøvrigt også at den LandRover Carsten har købt skulle hedde Pomfrit

Ja, jeg tror det kommer hurtigt igen det med gearerne, det værste er at jeg stresser lidt fordi jeg er bange for at gå i stå.... eller egentlig ikke for at gå i stå, men for at dem der holder og venter bag mig skal blive sure... måske jeg bare skal sørge for at kamuflere mig bag store solbriller fra nu af

Bliver du sur, hvis du holder bag ved en, der går i stå? Lad være med at stress op, det gør det kun værre...

Haha hvor sejt - Frikadellen og Pomfrit

Anmeld

2. marts 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Bliver du sur, hvis du holder bag ved en, der går i stå? Lad være med at stress op, det gør det kun værre...

Haha hvor sejt - Frikadellen og Pomfrit

Nej det gør jeg selvfølgelig ikke, og jeg forsøger at tænke på sådan, men når jeg så selv holder der og spærrer og klaphatten bag mig dytter... altså så

Anmeld

2. marts 2011

Ida.

TbCp skriver:

Nej det gør jeg selvfølgelig ikke, og jeg forsøger at tænke på sådan, men når jeg så selv holder der og spærrer og klaphatten bag mig dytter... altså så

Så er det jo bare ham der er en klaphat...så må du bande lidt af ham...endelig ikke bande af Felluca Frikadelle...det går jo ikke, hvis hun vender sig imod dig

Anmeld

2. marts 2011

anna-jonas

Ha, ha, ha......................Frikadellen og pomfritten................

Så høre man lige Liva sige i bh " Jeg fik lige et lift i pomfritten herover, og bliver hentet af frikadellen"...................mens hun smider nogle håndtegn.

Tillykke med den nye dyt, den skal du snart få styr på.

Anmeld

2. marts 2011

Ida.

anna-jonas skriver:

Så høre man lige Liva sige i bh " Jeg fik lige et lift i pomfritten herover, og bliver hentet af frikadellen"...................mens hun smider nogle håndtegn.

Hehe fnis

Anmeld

2. marts 2011

TbCp

idamaria83 skriver:

Så er det jo bare ham der er en klaphat...så må du bande lidt af ham...endelig ikke bande af Felluca Frikadelle...det går jo ikke, hvis hun vender sig imod dig

Fik vist også sagt nogle ikke alt for pæne gloser om ham....

Nej det skal nu nok gå, jeg skal bare lige have "the hang of it" igen

Anmeld

2. marts 2011

TbCp

anna-jonas skriver:

Arhahahahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.