et "godt" spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

DLM

Hvordan overlever arten når der ikke er nogen mariehaner til mariehønerne?

Er farvand det modsatte af modermælk?

Er et pindsvin en kineser med dårlig bordskik?

Hvis savannen bliver oversvømmet, bliver alle løverne så til søløver?

Hvis havet tørrer ud, bliver alle vandmændene så til landmænd?

Hvis et vordesvin skal i svømmehal, skal det så pakkes helt ind i blå plastic?

Bliver en isbjørn flydende hvis temperaturen overstiger 0 grader?

Hvis jeg stjæler mad fra en grønlænder, kalder han mig så spækhugger?

Hvis man er farveblind og man får grøn stær.. Opdager man det så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2011

DLM

Hvis kannibalisme er ulovligt, hvorfor kan jeg så gå ned i centeret og købe en dåse babymos?

Hvis en smølf bliver solskoldet - bliver den så lilla?

Anmeld

2. marts 2011

AnneBJ

Anke skriver:

Jeg har ikke et spørgsmål, men mere noget, jeg tit går og undrer mig over: Hvilket øje skal man kigge på, når man ser én i øjnene?? For man kan da ikke fokusere på begge??

Jeg kigger som regel på det højre... Tror det hænger sammen med, at jeg skeler en smule på mit højre. Så hvis jeg kigger på modpartens højre øje, kigger jeg mest med mit venstre, og "håber" derved, at modparten ser mit venstre mere end mit højre...
Rodet forklaring? Det bliver endnu mere rodet når jeg kigger i begge øjne på en gang, med begge mine øjne - så ser jeg nemlig dobbelt, men det kan lade sig gøre, pga. en bygningsfejl... 

Anmeld

2. marts 2011

AnneBJ

DLM skriver:

Hvordan overlever arten når der ikke er nogen mariehaner til mariehønerne?

Er farvand det modsatte af modermælk?

Hvis havet tørrer ud, bliver alle vandmændene så til landmænd?

Hvis et vordesvin skal i svømmehal, skal det så pakkes helt ind i blå plastic?

Bliver en isbjørn flydende hvis temperaturen overstiger 0 grader?

Anmeld

2. marts 2011

Fenris

Kirle skriver:

Der er dialekter indenfor tegnsprog ligesom andre sprog. MEn mener at der er et alfabet som er universiel som så er et slags fællessprog.

det er vildt at tænke på syntes jeg.....

Anmeld

2. marts 2011

Fenris

DLM skriver:

Hvis kannibalisme er ulovligt, hvorfor kan jeg så gå ned i centeret og købe en dåse babymos?

Hvis en smølf bliver solskoldet - bliver den så lilla?

LOL

Anmeld

2. marts 2011

Maja88

linselouise skriver:

Jeg har altid tænkt over hvorfor den store knap på et tastatur hedder "retur" når det den gør er at gå videre/frem når man trykke på den..... hmm....

er det knækpilen vi snakker om????

for den hedder i min verden enter...

returknappen sidder ovenover og er en lige pil...

og den helt aflange tast hedder space

Anmeld

2. marts 2011

Frøken J.

Apples skriver:

tænkte dette kunne være en sjov tråd.....Har du et spørgsmål som du tit har funderet over- så stil det her. Man må gerne kunne bevise på den ene eller anden måde hvorfor ens svar er rigtigt
Jeg starter: " er døve sprog det samme i alle lande" og hvis ja er det da lidt vildt at tænke på at man så kan "forstå" ALLE i hele verden, hvis man er døv????

Nu ved jeg du har fået svar på det med tegnesprog, men har tilfældigvis lige læst en artikel i forbindelse med mit studie om det. Der står, at i og med at tegnene ikke har en direkte sammenhæng med de fleste ord (altså "at spise" vises ikke nødvendigvis ved at man imiterer en ske, der føres op til munden), så vil en person, der udfører ASL (American sign language) have svært ved at forstå en person, der udfører CSL (Chinese sign language). Så fik du den, og hvis nogen vil vide mere kan du sige, at de kan kigge i "An introduction to language" af Fromkin, Rodman & Hyams

Anmeld

2. marts 2011

<3

Apples skriver:

det er vildt at tænke på syntes jeg.....

ja det er det

Anmeld

2. marts 2011

Fenris

Secrets skriver:

Nu ved jeg du har fået svar på det med tegnesprog, men har tilfældigvis lige læst en artikel i forbindelse med mit studie om det. Der står, at i og med at tegnene ikke har en direkte sammenhæng med de fleste ord (altså "at spise" vises ikke nødvendigvis ved at man imiterer en ske, der føres op til munden), så vil en person, der udfører ASL (American sign language) have svært ved at forstå en person, der udfører CSL (Chinese sign language). Så fik du den, og hvis nogen vil vide mere kan du sige, at de kan kigge i "An introduction to language" af Fromkin, Rodman & Hyams

jamen tak for det- umiddelbart virker det som om der er mange , men forskellige forklaringer, men godt at vide man bare kan henvise til en bog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.