et "godt" spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.012 visninger
62 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Fenris

tænkte dette kunne være en sjov tråd.....Har du et spørgsmål som du tit har funderet over- så stil det her. Man må gerne kunne bevise på den ene eller anden måde hvorfor ens svar er rigtigt
Jeg starter: " er døve sprog det samme i alle lande" og hvis ja er det da lidt vildt at tænke på at man så kan "forstå" ALLE i hele verden, hvis man er døv????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

MissGeoh

Apples skriver:

tænkte dette kunne være en sjov tråd.....Har du et spørgsmål som du tit har funderet over- så stil det her. Man må gerne kunne bevise på den ene eller anden måde hvorfor ens svar er rigtigt
Jeg starter: " er døve sprog det samme i alle lande" og hvis ja er det da lidt vildt at tænke på at man så kan "forstå" ALLE i hele verden, hvis man er døv????

Døve sprog er ikke det samme..

Vi har en døv i vores klasse, og han har meget svært ved engelsk..

Anmeld

1. marts 2011

Fenris

MissGeoh skriver:

Døve sprog er ikke det samme..

Vi har en døv i vores klasse, og han har meget svært ved engelsk..

jeg mener- bruger de det samme tegn i hele verden, eller har de hver deres tegn på hvert sprog? I så fald er det da helt vildt så mange forskellige tegn man skal kunne med sine to hænder?

Anmeld

1. marts 2011

twinny

Apples skriver:

hehe... kan lige fået afvide i skolen. Det er ikke det samme... Men det ville være skide smart, hvis det var det samme i alle lande.

Anmeld

1. marts 2011

MissGeoh

Apples skriver:

jeg mener- bruger de det samme tegn i hele verden, eller har de hver deres tegn på hvert sprog? I så fald er det da helt vildt så mange forskellige tegn man skal kunne med sine to hænder?

Jeg tror faktisk ikke det er de samme tegn heller..

Ham Lasse vi har i klassen har MEGET svært ved det, og tolken har også svært ved at forklare ham det..

Så der må være MANGE tegn i døve sprogs verdenen..

Anmeld

1. marts 2011

Fenris

Baby-støv skriver:

hehe... kan lige fået afvide i skolen. Det er ikke det samme... Men det ville være skide smart, hvis det var det samme i alle lande.

men det kan da ikke passe de har hver deres tegn sprog????? så mange kan man da ikke lave med 2 hænder?????

Anmeld

1. marts 2011

twinny

Apples skriver:

nej det er heller ikk de samme tegn...

Anmeld

1. marts 2011

twinny

Apples skriver:

men det kan da ikke passe de har hver deres tegn sprog????? så mange kan man da ikke lave med 2 hænder?????

det er bare hvad jeg fik afvide. men det er vel ligheder i de forskellige tegn.  selvom det måske ikk betyder det samme.,

Anmeld

1. marts 2011

AWO

Jamen, så kan jeg da fortælle, at det desværre ikke er det samme sprog. For det første er det danske døvesprog en art "dialekt" af dansk, om man vil, og for det andet er bla. de amerikanske tegn til dels ret andeledes end de danske/ nordiske.

Jeg har ikke et spørgsmål, men mere noget, jeg tit går og undrer mig over: Hvilket øje skal man kigge på, når man ser én i øjnene?? For man kan da ikke fokusere på begge??

Anmeld

1. marts 2011

Fenris

Anke skriver:

Jamen, så kan jeg da fortælle, at det desværre ikke er det samme sprog. For det første er det danske døvesprog en art "dialekt" af dansk, om man vil, og for det andet er bla. de amerikanske tegn til dels ret andeledes end de danske/ nordiske.

Jeg har ikke et spørgsmål, men mere noget, jeg tit går og undrer mig over: Hvilket øje skal man kigge på, når man ser én i øjnene?? For man kan da ikke fokusere på begge??

men vil det så sige at alle i hele verden har hver deres tegn sprog? det er da helt vildt syntes jeg......

Lol mht at fokusere på øjne- ja man kan kun kigge direkte på et øje af gangen, med mindre begge parter kun har et øje hver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.