et "godt" spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

AWO

Apples skriver:

men vil det så sige at alle i hele verden har hver deres tegn sprog? det er da helt vildt syntes jeg......

Lol mht at fokusere på øjne- ja man kan kun kigge direkte på et øje af gangen, med mindre begge parter kun har et øje hver

Altså, der er en del tegn, der er de samme, og jeg mener heller ikke, der er den store forskel mellem de nordiske lande, men ja. Mange tegn understøttes af, at man mimer til dem, så her vil der helt sikkert være en forskel.

Jeg fandt lige dette på deaf.dk:

Tegnsprog er ikke internationalt.

Alle tegnsprog i verden er forskellige fra hinanden og er ikke baseret på det talesprog, der bliver brugt i det omgivende miljø.

Amerikansk tegnsprog har blandt døve status som verdenssprog.

Mange døve verden over har lært lidt amerikansk tegnsprog (ASL) under studier i USA eller på rejser. De kan derfor kommunikere på ASL, når de møder døve fra andre lande.

Præcis på samme måde som når hørende danskere benytter sig af engelsk

Ja, men hvilket øje kigger du så på??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Fenris

Anke skriver:

Altså, der er en del tegn, der er de samme, og jeg mener heller ikke, der er den store forskel mellem de nordiske lande, men ja. Mange tegn understøttes af, at man mimer til dem, så her vil der helt sikkert være en forskel.

Jeg fandt lige dette på deaf.dk:

Tegnsprog er ikke internationalt.

Alle tegnsprog i verden er forskellige fra hinanden og er ikke baseret på det talesprog, der bliver brugt i det omgivende miljø.

Amerikansk tegnsprog har blandt døve status som verdenssprog.

Mange døve verden over har lært lidt amerikansk tegnsprog (ASL) under studier i USA eller på rejser. De kan derfor kommunikere på ASL, når de møder døve fra andre lande.

Præcis på samme måde som når hørende danskere benytter sig af engelsk

Ja, men hvilket øje kigger du så på??

godt så fik jeg det på plads.....Læste mig lige frem til at der findes 100 forskellige slags tegn sprog- det er sku da helt vildt mand...tænk hvor meget man skal kunne med sine hænder!!!! Altså jeg kigger på begge men uafhængigt af hinanden- dvs lidt højre også lidt venstre

Anmeld

1. marts 2011

Loa

Anke skriver:

Jeg har ikke et spørgsmål, men mere noget, jeg tit går og undrer mig over: Hvilket øje skal man kigge på, når man ser én i øjnene?? For man kan da ikke fokusere på begge??

Ha ha fedt spørgsmål 

Anmeld

1. marts 2011

NZ

Man kan se forskel på tegnsprog om en person kommer fra fx sjælland eller jylland, så der er endda "døve-dialekter"!

Anmeld

2. marts 2011

Millah

Apples skriver:

tænkte dette kunne være en sjov tråd.....Har du et spørgsmål som du tit har funderet over- så stil det her. Man må gerne kunne bevise på den ene eller anden måde hvorfor ens svar er rigtigt
Jeg starter: " er døve sprog det samme i alle lande" og hvis ja er det da lidt vildt at tænke på at man så kan "forstå" ALLE i hele verden, hvis man er døv????

Tjaaa har en del, meeen de er ikke mine egen

Hvorfor er der aldirg optaget når man ringer forkert ??

Siger politiet osse til en stum at han ikke har ret til og udtale sig ??

Når nu en harefod bringer held, hvad skete der så med hare ??

Hvorfor sømer man låget fast på en kist ??

Nu må jeg nok heller stoppe

Anmeld

2. marts 2011

Fenris

Millah skriver:

Tjaaa har en del, meeen de er ikke mine egen

Hvorfor er der aldirg optaget når man ringer forkert ??

Siger politiet osse til en stum at han ikke har ret til og udtale sig ??

Når nu en harefod bringer held, hvad skete der så med hare ??

Hvorfor sømer man låget fast på en kist ??

Nu må jeg nok heller stoppe

Ha ha ha lol er flad af grin

Anmeld

2. marts 2011

Millah

Apples skriver:

Ha ha ha lol er flad af grin

Tro mig det bar jeg osse da jeg læste det haha

Anmeld

2. marts 2011

anjamichell@gmail.com

Apples skriver:

men det kan da ikke passe de har hver deres tegn sprog????? så mange kan man da ikke lave med 2 hænder?????

Jo jo hvis man er en RIGTIG god håndværker!!

Anmeld

2. marts 2011

<3

Apples skriver:

jeg mener- bruger de det samme tegn i hele verden, eller har de hver deres tegn på hvert sprog? I så fald er det da helt vildt så mange forskellige tegn man skal kunne med sine to hænder?

Der er dialekter indenfor tegnsprog ligesom andre sprog. MEn mener at der er et alfabet som er universiel som så er et slags fællessprog.

Anmeld

2. marts 2011

L.J.L

Apples skriver:

tænkte dette kunne være en sjov tråd.....Har du et spørgsmål som du tit har funderet over- så stil det her. Man må gerne kunne bevise på den ene eller anden måde hvorfor ens svar er rigtigt
Jeg starter: " er døve sprog det samme i alle lande" og hvis ja er det da lidt vildt at tænke på at man så kan "forstå" ALLE i hele verden, hvis man er døv????

Jeg har altid tænkt over hvorfor den store knap på et tastatur hedder "retur" når det den gør er at gå videre/frem når man trykke på den..... hmm....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.