Virkeligheden på danske pelsfarme(stærke billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Dinna88

9510 skriver:

Kan kun give dig ret;-)

Men Vi er jo en del(mig) som ikke kan undvære mælk kød osv, og derfor vil der jo altid være en masse uskyldige dyr som må lide, for at jeg kan have det godt,,, det lyder grumt når jeg skriver det...

Men sådan er det desværre bare,, nogle er gode ved dyrene inden de ryger til slagter eller hvordan de nu gør det, Andre er det så desværre bare ikke,,,

Syns bare det er sørgeligt fordi 10 ikke er gode ved dyrene skal de andre 90 også kaldes dårlige monkfarmere eller hvad f..... de nu er..

Rodet ja meget

Jeg ville elske en verden bestående af veganere 

Men ja, det er sgu trist.. Egentlig kan du vel godt undvære kød og mælk. Det er ikke livsnødvendigt jo. Det er bare et valg der skal tages.

Jeg tager det ikke så meget til mig, at du mener det er trist at generalisere. Generaliseringen gør jo netop at folk er opmærksomme på det, og fravælger dem der virkelig mishandler dyrene.

Jeg synes jo så bare generelt at det animalske landbrug er en sørgelig ting, og det burde afskaffes. Men det er synd - jeg møder så mange der siger at de saaaaaaaaaaaaaaaaagtens kan følge min tankegang osv osv osv, men de gør ikke noget ved det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Dinna88

Dorthe1986 skriver:

Jo jeg spiser kød I min verden, går der bare en grænse, når det handler om opdræt kun for at få pelsen.... Jeg mener der er en forskel når det handler om opdræt til fødevarer og opdræt til pels/mode osv.... Men det er jo bare min holdning og min grænse

Vil du uddybe hvorfor du ser sådan på det? Det er ikke negativt ment, sådan må du ikke forstå det. Jeg er bare ikke helt med på hvori forskellen ligger, for mig er det nemlig det samme.

Anmeld

1. marts 2011

9510

Dinna88 skriver:

Jeg ville elske en verden bestående af veganere 

Men ja, det er sgu trist.. Egentlig kan du vel godt undvære kød og mælk. Det er ikke livsnødvendigt jo. Det er bare et valg der skal tages.

Jeg tager det ikke så meget til mig, at du mener det er trist at generalisere. Generaliseringen gør jo netop at folk er opmærksomme på det, og fravælger dem der virkelig mishandler dyrene.

Jeg synes jo så bare generelt at det animalske landbrug er en sørgelig ting, og det burde afskaffes. Men det er synd - jeg møder så mange der siger at de saaaaaaaaaaaaaaaaagtens kan følge min tankegang osv osv osv, men de gør ikke noget ved det 

Jo det er mit eget valg at jeg skal have mælk og kød hver dag,,, men ville ikke kunne undvære det 

Men vi er jo så forskellige,

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

9510 skriver:

Jo det er mit eget valg at jeg skal have mælk og kød hver dag,,, men ville ikke kunne undvære det 

Men vi er jo så forskellige,

Det er vi Og det går nok også. (Selvom jeg egentlig ikke synes det er ok at folk "bare" spiser kød, men jeg skal have lært at jeg ikke kan ændre på alt og alle! Hehe)

Anmeld

1. marts 2011

9510

Dinna88 skriver:

Det er vi Og det går nok også. (Selvom jeg egentlig ikke synes det er ok at folk "bare" spiser kød, men jeg skal have lært at jeg ikke kan ændre på alt og alle! Hehe)

Ja det er jo det

God aften

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

9510 skriver:

Ja det er jo det

God aften

I lige måde!

Anmeld

1. marts 2011

Dorthe1986

Dinna88 skriver:

Vil du uddybe hvorfor du ser sådan på det? Det er ikke negativt ment, sådan må du ikke forstå det. Jeg er bare ikke helt med på hvori forskellen ligger, for mig er det nemlig det samme.

Jeg kan sagtens forstå at du ikke ser sådan på det, når du selv er veganer

Men forskellen er for mig at fødevarer er noget vi har brug for, for at overleve - sådan er det ikke med en frakke lavet af minkpels . Nu ved jeg godt at man kan få sine proteiner fra andet end kød  men jeg har valgt at spise kød, æg og drikke mælk, da jeg personligt ikke kan undvære de ting. Jeg har stor respekt for dem, der kan

Til gengæld går jeg op i at de varer jeg køber er forsvarlige (kan man skrive det?!) For eksempel køber jeg aldrig buræg

Ved ikke om jeg har uddybet det godt nok, men ved ikke hvordan jeg ellers lige skal forklare min holdning bedre.

Realistisk set, ved jeg også godt at minkfarme og lignende aldrig bliver forbudt - ligesom det at spise kød osv heller ikke bliver det. Men man kan jo håbe og arbejde for at forholdene for dyrene i det mindste bliver ordentlige.

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

Dorthe1986 skriver:

Jeg kan sagtens forstå at du ikke ser sådan på det, når du selv er veganer

Men forskellen er for mig at fødevarer er noget vi har brug for, for at overleve - sådan er det ikke med en frakke lavet af minkpels . Nu ved jeg godt at man kan få sine proteiner fra andet end kød  men jeg har valgt at spise kød, æg og drikke mælk, da jeg personligt ikke kan undvære de ting. Jeg har stor respekt for dem, der kan

Til gengæld går jeg op i at de varer jeg køber er forsvarlige (kan man skrive det?!) For eksempel køber jeg aldrig buræg

Ved ikke om jeg har uddybet det godt nok, men ved ikke hvordan jeg ellers lige skal forklare min holdning bedre.

Realistisk set, ved jeg også godt at minkfarme og lignende aldrig bliver forbudt - ligesom det at spise kød osv heller ikke bliver det. Men man kan jo håbe og arbejde for at forholdene for dyrene i det mindste bliver ordentlige.

Så er du som mange af dem jeg kender Og det respekterer jeg fordi du i det mindste gør hvad du kan for at købe de produkter der ikke er de "værste" - som ja, f.eks. burhønsæggene og billigt kød. 

Du har uddybet det helt fint

Ja, det ville jo være skudt i hovedet at gøre kødspisning udlovligt - det ville jo aldrig blive vedtaget. Og jeg ved også godt at lille jeg ikke gør en forskel - men jeg hååååber 

Anmeld

1. marts 2011

Dorthe1986

Dinna88 skriver:

Så er du som mange af dem jeg kender Og det respekterer jeg fordi du i det mindste gør hvad du kan for at købe de produkter der ikke er de "værste" - som ja, f.eks. burhønsæggene og billigt kød. 

Du har uddybet det helt fint

Ja, det ville jo være skudt i hovedet at gøre kødspisning udlovligt - det ville jo aldrig blive vedtaget. Og jeg ved også godt at lille jeg ikke gør en forskel - men jeg hååååber 

Ja det mindste man kan gøre, er jo at sørge for at dyrene har gode forhold 

Ja man kunne lige forestille sig at i stedet for hemmelige hash-klubber, så begynder der at dukke "kød-klubber" op

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

Dorthe1986 skriver:

Ja det mindste man kan gøre, er jo at sørge for at dyrene har gode forhold 

Ja man kunne lige forestille sig at i stedet for hemmelige hash-klubber, så begynder der at dukke "kød-klubber" op

Ja. Jeg ville være i bedre stand til at se bort fra at jeg ikke synes det er korrekt at producere kød, hvis dyrene levede under perfekte forhold

Arhahahahahahaaha. Hvor kunne det bare se godt ud.. Så smugles der kød over grænserne, ikke narkotika!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.