Virkeligheden på danske pelsfarme(stærke billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Dorthe1986

Jeg har så ondt af de dyr og vil ALDRIG nogensinde gå med pels... bryder mig ikke om ideen, at man opdrætter dyr kun for at bruge deres pels.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

9510

Dinna88 skriver:

Det er sandt, men dyrene har det stadig ikke som de burde have det

Og nej! Bestemt ikke!!  

Nej men så længe der er efterspørgsel på tingene, foregår der somme tider grumme ting NOGENSTEDER, men ikke alle steder,,,, syns tit tingene bliver generaliseret(staves) kender en minkfarm hvor tingene bestemt ser ud som de gør på videoen

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

9510 skriver:

Nej men så længe der er efterspørgsel på tingene, foregår der somme tider grumme ting NOGENSTEDER, men ikke alle steder,,,, syns tit tingene bliver generaliseret(staves) kender en minkfarm hvor tingene bestemt ser ud som de gør på videoen

Jeg er nok en af dem der er træls at have denne diskussion med, jeg mener nemlig ikke at det kan undskyldes og argumenteres for. Vi behøver ikke pels, vi behøver ikke kød, vi behøver ikke mælk osv..

Og det med at generalisere... Det er sandt! Jeg er helt enig med dig - der er nogle steder, hvor dyrene ikke decideret lider. Men jeg synes stadig ikke det er korrekt, at dyrene spæres inde, avles på, produceres for vores skyld. Det er hamrende unaturligt - og jeg går ikke ind for det animalske landbrug! 

Anmeld

1. marts 2011

wamse

Dinna88 skriver:

Hm. Okay, dem har jeg det nu også svært ved. 

Men du har ganske ret. Der er sindssygt mange jobs, der simpelthen bare er grusomme 

Fx synes jeg der burde være nogle politikere, der aldrig mere ville kunne se sig selv i øjnene, med de vilkår vi byde fx børnene i daginst. Jeg tror dybt på, at vores børn tager skade i deres sunde udvikling, ved at de behandles som burhøns.

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

Dorthe1986 skriver:

Jeg har så ondt af de dyr og vil ALDRIG nogensinde gå med pels... bryder mig ikke om ideen, at man opdrætter dyr kun for at bruge deres pels.....

Spiser du så heller ikke kød? det er jo samme princip

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

wamse skriver:

Fx synes jeg der burde være nogle politikere, der aldrig mere ville kunne se sig selv i øjnene, med de vilkår vi byde fx børnene i daginst. Jeg tror dybt på, at vores børn tager skade i deres sunde udvikling, ved at de behandles som burhøns.

Det er et godt eksempel
Ej, du nævner netop noget af det der kan få mig til at stirre i folks kurv - når de køber æg fra burhøns. Stakkels dyr 

Anmeld

1. marts 2011

wamse

Dinna88 skriver:

Det er et godt eksempel
Ej, du nævner netop noget af det der kan få mig til at stirre i folks kurv - når de køber æg fra burhøns. Stakkels dyr 

Helt enig, det synes jeg bestemt heller ikke er optimalt for de stakkels dyr.

Anmeld

1. marts 2011

Dinna88

wamse skriver:

Helt enig, det synes jeg bestemt heller ikke er optimalt for de stakkels dyr.

Nej. Det er møg synd.  

Anmeld

1. marts 2011

9510

Dinna88 skriver:

Jeg er nok en af dem der er træls at have denne diskussion med, jeg mener nemlig ikke at det kan undskyldes og argumenteres for. Vi behøver ikke pels, vi behøver ikke kød, vi behøver ikke mælk osv..

Og det med at generalisere... Det er sandt! Jeg er helt enig med dig - der er nogle steder, hvor dyrene ikke decideret lider. Men jeg synes stadig ikke det er korrekt, at dyrene spæres inde, avles på, produceres for vores skyld. Det er hamrende unaturligt - og jeg går ikke ind for det animalske landbrug! 

Kan kun give dig ret;-)

Men Vi er jo en del(mig) som ikke kan undvære mælk kød osv, og derfor vil der jo altid være en masse uskyldige dyr som må lide, for at jeg kan have det godt,,, det lyder grumt når jeg skriver det...

Men sådan er det desværre bare,, nogle er gode ved dyrene inden de ryger til slagter eller hvordan de nu gør det, Andre er det så desværre bare ikke,,,

Syns bare det er sørgeligt fordi 10 ikke er gode ved dyrene skal de andre 90 også kaldes dårlige monkfarmere eller hvad f..... de nu er..

Rodet ja meget

Anmeld

1. marts 2011

Dorthe1986

Dinna88 skriver:

Spiser du så heller ikke kød? det er jo samme princip

Jo jeg spiser kød I min verden, går der bare en grænse, når det handler om opdræt kun for at få pelsen.... Jeg mener der er en forskel når det handler om opdræt til fødevarer og opdræt til pels/mode osv.... Men det er jo bare min holdning og min grænse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.