Hvor er I på VG-venteliste (KBH)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.944 visninger
25 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Malene84

Hej alle skønne mødre i staden,

Hvad nummer er I på jeres lister til vuggestuen og hvornår har I behovsdato? Min barsel slutter d. 23/3 - drengene er skrevet op på pr. 1/4 (da jeg troede det var der min barsel sluttede). Nu tager de mine dagpenge fra mig (jeg får ikke flere), da jeg ikke er ledig til arbejdsmarkedet pga. drengene ikke har fået plads  hvad fanden gør man så?

Anyway... de er nummer 10 og 11 - er det realistisk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

sarahb

Malene84 skriver:

Hvad nummer er I på jeres lister til vuggestuen og hvornår har I behovsdato? Min barsel slutter d. 23/3 - drengene er skrevet op på pr. 1/4 (da jeg troede det var der min barsel sluttede). Nu tager de mine dagpenge fra mig (jeg får ikke flere), da jeg ikke er ledig til arbejdsmarkedet pga. drengene ikke har fået plads  hvad fanden gør man så?

Hej søde.
Kommer det ikk også an på om Hvor mange der er i vuggestuen der hvor du har søgt. Om der er 20 pladser eller 40.. For eksempel.
Det kunne jeg forestille mig..
Jeg hørte engang at det er omkring sep der er størst udskiftning. Ved ill hvorfor eller om det er sandt ..
Ok jeg var ikk til stor hjælp...

Anmeld

28. februar 2011

ChatH

Malene84 skriver:

kan du ikke ringe op og høre om de evt kan få plads 14 dage før?? 

Det kunne jo være du var heldig, eller om de kan sige dig om i overhovedet får plds der hvor i har ønsket

Anmeld

28. februar 2011

L.J.L

Malene84 skriver:

har du ikke noget ferie tilgode som du kan tage for den sidste uge eller noget familie evt der kan hjælpe med pasning af de små?

Du må også tænke på at du kan risikere at der går endnu længere tid før de kan få plads. Vi var skrevet op til 1 sep men fik først tilbudt plads 15 dec. også KBH kommune. Lauritz var nr 8 på listen i 4 mdr.

Hvad med at begynde at kigge efter noget privat pasning så de evt kan starte der når du starter arbejde?

Anmeld

28. februar 2011

Malene84

linselouise skriver:

har du ikke noget ferie tilgode som du kan tage for den sidste uge eller noget familie evt der kan hjælpe med pasning af de små?

Du må også tænke på at du kan risikere at der går endnu længere tid før de kan få plads. Vi var skrevet op til 1 sep men fik først tilbudt plads 15 dec. også KBH kommune. Lauritz var nr 8 på listen i 4 mdr.

Hvad med at begynde at kigge efter noget privat pasning så de evt kan starte der når du starter arbejde?

Jamen jeg har ikke noget arbejde - jeg føler lidt, at jeg bliver straffet for at være blevet gravid under uddannelse, og dermed også færdig med uddannelsen under barsel  Så har ikke ferie til gode og min familie er på Bornholm og veninderne på arbejde. Det ser sgu sort ud!!!

Anmeld

28. februar 2011

Malene84

sarahb skriver:

Hej søde.
Kommer det ikk også an på om Hvor mange der er i vuggestuen der hvor du har søgt. Om der er 20 pladser eller 40.. For eksempel.
Det kunne jeg forestille mig..
Jeg hørte engang at det er omkring sep der er størst udskiftning. Ved ill hvorfor eller om det er sandt ..
Ok jeg var ikk til stor hjælp...

hahaha... jo du har da helt sikkert ret. Der er 39 børn  puha, begynder sgu helt at miste håbet

Anmeld

28. februar 2011

L.J.L

Malene84 skriver:

Jamen jeg har ikke noget arbejde - jeg føler lidt, at jeg bliver straffet for at være blevet gravid under uddannelse, og dermed også færdig med uddannelsen under barsel  Så har ikke ferie til gode og min familie er på Bornholm og veninderne på arbejde. Det ser sgu sort ud!!!

ok hvis jeg var dig så ville jeg altså begynde at kigge mig om efter en privat pasnings mulighed. Kig på opslagstavlen på borger.dk der er så mange der tilbyder pasning, og de er selvfølgelig tjekket af kommunen. Lauritz blev passet af den dejligste pige Diana i et par mdr inden han startede i vugger, og det var helt perfekt for os.

her: http://www.opslagstavle.kk.dk/opslag.asp?tid=2&action=show&kid=17

Anmeld

28. februar 2011

Malene84

Chatarina skriver:

kan du ikke ringe op og høre om de evt kan få plads 14 dage før?? 

Det kunne jo være du var heldig, eller om de kan sige dig om i overhovedet får plds der hvor i har ønsket

Jo du har ret søde... et opkald kan vel aldrig skade  puha! Synes det er et cirkus med plads-halløj

Anmeld

28. februar 2011

sarahb

Malene84 skriver:

hahaha... jo du har da helt sikkert ret. Der er 39 børn  puha, begynder sgu helt at miste håbet

Hvis der er 39 børn så skal 1/4 del gå ud på en måned.. Helt ærligt jeg tror det ikke desværre... Argh.. Men man kan da kun håbe. Det kan jo være det er tiden for en evt storegruppe der skal i børnehave.. Det håber jeg virkelig for dig.. Men du må snart få brev om hvad der skal ske søde.. Jeg krydser alt for jer...!

Anmeld

28. februar 2011

Malene84

linselouise skriver:

ok hvis jeg var dig så ville jeg altså begynde at kigge mig om efter en privat pasnings mulighed. Kig på opslagstavlen på borger.dk der er så mange der tilbyder pasning, og de er selvfølgelig tjekket af kommunen. Lauritz blev passet af den dejligste pige Diana i et par mdr inden han startede i vugger, og det var helt perfekt for os.

her: http://www.opslagstavle.kk.dk/opslag.asp?tid=2&action=show&kid=17

Det der er surt er, at jeg jo intet job har!!! Så har det underligt med at hyre en til at passe mine børn, når jeg alligevel går hjemme  det er jo hårde tider for alle, og arbejdspladser hænger ikke på træerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.