Hvordan finder man sin stil? (Tøj)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Loa

Anke skriver:

Jeg har haft et par baggy jeans fra Only, som jeg har været helt vild med! Desværre er de bare for store og forvaskede nu...  

Men jeg tænker, at så længe resten af tøjet stadig hænger sammen med hvem du er, kan du sagtens bruge dem!! Så køb dem endelig.

Jeg tror vist, jeg har fundet min stil (ret mig endelig, hvis det er forkert ). For mig handler det om klare, enkle farver og snit, der fremhæver barm og talje. Og cardigans, masser af cardigans!  Og så må der gerne være en lille, fin detalje af en art. Jeg bilder mig ind, at jeg er timeglasformet, så jeg går helst ikke i alt for posede bluser - så ligner jeg bare en sæk.

Har du prøvet at kigge i nogle af de dersens dameblade, som fortæller, hvilken slags tøj, der passer til din kropstype?

Ha ha hvor er du sød

Jeg syntes bare det er lidt svært at finde en kombi af at skjule barselsdellerne, samtidig med at fremhæve det jeg godt kan lide ved mig selv.... (Hmm hvordan fremhæver man sin højde......)

Nej det har jeg faktisk ikke engang, kunne være jeg skulle prøve at kigge i dem..... 

Og så igen, jeg kan godt lide stærke farver, men jeg er alligevel ikke meget for opmærksomheden og at skille mig ud, så ender sgu altid med at ligne en anonym grå mus

Hold da op hvor er jeg besværlig....... 

(Det kunne være jeg egentlig skulle lave en liste over hvad der klæder mig, og hvad jeg godt kan lide af tøj...... Måske det gør det mere overskueligt....)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

AWO

Loa skriver:

Ha ha hvor er du sød

Jeg syntes bare det er lidt svært at finde en kombi af at skjule barselsdellerne, samtidig med at fremhæve det jeg godt kan lide ved mig selv.... (Hmm hvordan fremhæver man sin højde......)

Nej det har jeg faktisk ikke engang, kunne være jeg skulle prøve at kigge i dem..... 

Og så igen, jeg kan godt lide stærke farver, men jeg er alligevel ikke meget for opmærksomheden og at skille mig ud, så ender sgu altid med at ligne en anonym grå mus

Hold da op hvor er jeg besværlig....... 

(Det kunne være jeg egentlig skulle lave en liste over hvad der klæder mig, og hvad jeg godt kan lide af tøj...... Måske det gør det mere overskueligt....)

Jaa, lister er en god ting!!  

I bund og grund handler det vel om at finde ud af, hvilke farver der klæder én, og hvordan tøjet skal sidde?

Og så synes jeg altså ikke, du ligner en grå mus.

Anmeld

1. marts 2011

Loa

Anke skriver:

Jaa, lister er en god ting!!  

I bund og grund handler det vel om at finde ud af, hvilke farver der klæder én, og hvordan tøjet skal sidde?

Og så synes jeg altså ikke, du ligner en grå mus.

Taaak søde Anke 

Anmeld

1. marts 2011

Sakris

Loa skriver:

Hmm tørklæder ja... Passer de til både pænt og baggy brug? Ved nada om tørklæder.....

Ja da Især hvis man har nok af dem.... haha

Anmeld

1. marts 2011

SD21

Ejj, baggy bukser er bare SÅ fede ! Jeg siger go for it ! Jeg skifter lidt, jeg går f.eks. ikke kun i slim jeans, men også gerne nogen der sidder lidt løst. Jeg kan bare desværre ikke gå i baggy jeans, fordi jeg kun er 152 høj ! - Hvis jeg gør, så ligner det jeg ingen ben har ! Jeg ville så gerne kunne gå i et par fede, stilede baggy jeans, så gør det endelig og gå så lidt i dem for mig også Griner

Anmeld

1. marts 2011

Low

Årh det er lidt svært.. jeg tror det er med at prøve sig frem. Jeg går i meget blandet. Jeg går i street wear til H&M og jeg blander meget alt det som jeg godt kan lide. Jeg er begyndt at gå i skjorter også .. et godt fif ville være at peppe tøjet op med nogle fede detaljer som bældter, tørklæder og andre små ting man kan sætte på b.la

Anmeld

1. marts 2011

Lou87

Loa skriver:

Ja jeg gad virkelig godt bare at have min stil, men syntes jeg bare bliver sådan en vero moda, only, vila blanding og ligner alle andre..... 

Desuden er jeg super meget i tvivl om hvad jeg er mest til.... Pænt tøj eller lidt "baggy" pant og sådan..... Jeg arbejder på kontor, så burde jeg per automatik vælge den pæne stil? Eller kan man gå i begge dele?

Iiiih er der ikke nogen der har nogle gode råd/fif? 

Jeg vil først og fremmest sige at det første gode trin i og finde sin stil, er at få en klarhed over hvilket tøj der passer til ens krop!
Dette kan du finde ud af ved og læse om kropsbygninger.. og hvilket tøj der passer hertil! Selvfølgelig behøves du ikke "låse" dig fast på de ting der anbefales.. Men du vil jo klart føle dig mere tilpas i det, samt du vil sikkert føle det som en større succes og prøve det tøj der bare sidder rigtig i forhold til din krop!
Ligeledes med farvevalg.

Herefter kan man så begynde og evt mixe lidt i stilarterne for at få "sin egen" stil.. Ved at du feks siger du af og til godt kan lide lidt baggy og evt street stil. Jamen så find ud af hvilken slags overdel der klæder din kropsfacon og sæt det til en baggy pant.
Eller hvis du hælder til smykker eller tørklæder, ja så mix og match med det Tørklæder og accesories kan pifte utrolig meget op på en enkelt trøje og et par jeans feks.
Og sko ... masser af sko, det kan altså også ændre meget!

Og jeg vil sige at den forestilling eller nærmere fordomme om at man ska være "pæn" i tøjet på kontor, det er jo bare fordi at sådan er alle andre Self hvis man har med kunder og gøre, er man jo nok nødt til og være præsentabel.
Så det kommer lidt an på dine arbejdsforhold.
Jeg skal feks bære uniform, så jeg kan kun pifte mig om med sko, accesories osv. Men det er jo også det der gør at uniformen forenes med mig og min stil..

Sorry det blev langt - håber noget af det gav lidt mening

Anmeld

1. marts 2011

Loa

Lou87 skriver:

Jeg vil først og fremmest sige at det første gode trin i og finde sin stil, er at få en klarhed over hvilket tøj der passer til ens krop!
Dette kan du finde ud af ved og læse om kropsbygninger.. og hvilket tøj der passer hertil! Selvfølgelig behøves du ikke "låse" dig fast på de ting der anbefales.. Men du vil jo klart føle dig mere tilpas i det, samt du vil sikkert føle det som en større succes og prøve det tøj der bare sidder rigtig i forhold til din krop!
Ligeledes med farvevalg.

Herefter kan man så begynde og evt mixe lidt i stilarterne for at få "sin egen" stil.. Ved at du feks siger du af og til godt kan lide lidt baggy og evt street stil. Jamen så find ud af hvilken slags overdel der klæder din kropsfacon og sæt det til en baggy pant.
Eller hvis du hælder til smykker eller tørklæder, ja så mix og match med det Tørklæder og accesories kan pifte utrolig meget op på en enkelt trøje og et par jeans feks.
Og sko ... masser af sko, det kan altså også ændre meget!

Og jeg vil sige at den forestilling eller nærmere fordomme om at man ska være "pæn" i tøjet på kontor, det er jo bare fordi at sådan er alle andre Self hvis man har med kunder og gøre, er man jo nok nødt til og være præsentabel.
Så det kommer lidt an på dine arbejdsforhold.
Jeg skal feks bære uniform, så jeg kan kun pifte mig om med sko, accesories osv. Men det er jo også det der gør at uniformen forenes med mig og min stil..

Sorry det blev langt - håber noget af det gav lidt mening

Det er helt ok, det var god læsning og gav god mening  

Tak for svar, det gav helt sikkert stof til eftertanke..... 

Anmeld

1. marts 2011

Loa

SD21 skriver:

Ejj, baggy bukser er bare SÅ fede ! Jeg siger go for it ! Jeg skifter lidt, jeg går f.eks. ikke kun i slim jeans, men også gerne nogen der sidder lidt løst. Jeg kan bare desværre ikke gå i baggy jeans, fordi jeg kun er 152 høj ! - Hvis jeg gør, så ligner det jeg ingen ben har ! Jeg ville så gerne kunne gå i et par fede, stilede baggy jeans, så gør det endelig og gå så lidt i dem for mig også Griner

Ha ha det vil jeg gøre.......

Selvom min mand ikke ligefrem er vild med den stil (Han er revisor) 

Anmeld

1. marts 2011

Vidunderligeunger

altså jeg har ikke nogen gennemgående stil, men alt mulig jeg synes er fedt!!
Nogle dage kan jeg rigtig godt lide at have mine elskede punk royal bukser på sammen med en samsøe top og så evt et tørklæde....
andre dage har jeg en blondetop, stramme jeans, høje sko og et flot smykke på, det er ligesom jeg er i humør til.

Jeg kan rigtig gode lide at være feminin og gøre mig lækker for kæresten, men baggy-stilen er også rigtig fed synes jeg, så den kommer ind over af og til..

Jeg har, som en anden også skrev, en basis garderobe, som jeg så pifter op med noget forskelligt gejl

Men kender godt priblematikken, stod i akkurat samme situation for 9 mdr siden (da jeg havde født) og tænkte . "ohhh myyy goood, mit tøjskab er da bare for træls. men nu kan jeg faktisk godt lide det. Jeg køber en del i hogm, og prøver at vælge sort fra, med mindre der er fede dataljer på, hvis du forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.