jeq er 17 år og er gravid (20+3). mig oq min kæreste havde ikke aftalt at blive forældre, men jeq qlemte at taqe min p-piller oq så skete det liqesom bare. jeg besluttede derfor at beholde barnet, da jeq syntes det er mord at få fortaqet en abort!
Min kæreste var ikke med på den, han er 25 oq syntes det er en idiot beslutninq jeq har taqet, alliqevel bliver han stadig sammen med mig. vi bor sammen i en 1 værelses lejlighed på 40 kvm. Han er tit sur og vred, han skælder miq tit ud for ikke at lave noqet der hjemme oq bliver qal når jeg bliver ked af det eller svare iqen. sommetider taqer han hårdt fat i min arm og rusker miq og en enkelt qanq har han skået miq, så jeq fik blåmærker. han interessere siq ikke for barnet overhovedet oq vil værken med til skanninger eller noqet. han er heller ikke interesseret i at mærke når den sparker. jeq købte en baby-bog til ham i starten af qraviditeten oq det blev han så qal over at han smed den ud af vinduet!
jeq ved ikke hvad jeq skal stille op, jeq elsker ham så højt oq vil qerne tilbrinqe resten af mit liv med ham! jeq reqnede sådan med at qraviditeten oq et barn ville qøre det hele meqet bedre, oq at han ville blive en qod far, jeq håber på at han ændre siq med tiden. han har altid haft et stort temperameng, og jeq ved at han elsker miq. jeq håber bare ikke han slår miq i maven næste qanq, tror i han kunne finde på det?
Jeq er så forvirret, oq ved ikke hvad jeg skal stille op med mit liv. 
Du er nødt til at komme ud af det forhold, og det kan ikke gå hurtigt nok. Jeg vil ikke tale ned om din alder, men når man er ung, kan det være svært at danne sig det kølige overblik, når man er i følelsernes vold. Jeg husker tydeligt hvor meget jeg fandt mig i, da jeg var 17. Ting som jeg aldrig skulle have ladet ske i et forhold! Og jeg var ikke en gang gravid.
Men det er du. Og derfor skal du ikke kun tænke på dig selv, du skal også tænke på barnet. Er barnet tjent med en far, der viser afsky og intet vil have med det at gøre, selvom barnet ser ham hver dag? Er barnet tjent med at se sin mor blive skubbet rundt med og slået? Er barnet tjent med evig angst? Er du overhovedet klar over, hvor meget sådan et barndom vil præge den stakkels unge senere i livet?
Og ikke kun for barnets skyld. Men for din egen. Ja, du elsker ham, men han elsker tydeligvis ikke dig højt nok, hvis han kan være så frygtelig overfor dig. Jeg synes faktisk, du burde melde ham. Og hvis du ikke forlader ham for din egen skyld, så for barnet. For barnet er IKKE tjent med sådan en opvækst, det vil mærke ham/hende for livet!
Det lyder som hårde ord, og det beklager jeg. Jeg har den dybeste medfølelse, men jeg tror måske bare, at lidt hårde ord kan vække dig, i stedet for jeg bare siger, at det er synd for dig