Mini babymøde ved quar20 inkl fotografering (billedspam!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Nettemor

Dinna88 skriver:

Tak!

Jeg har et nikon D3000. Det er en super idé at købe sådan et, hvis man vil bruge det som jeg gør, men jeg har skrevet med flere om det, som har konkluderet at de ikke "gider" rende rundt med sådan et stort et. Men de laves også i kompakte udgaver, jeg mener det er sony der laver dem.

Med hensyn til at tage timer, så er det ofte knaldhamrende dyrt (I Randers regnskov koster en dag med overnatning med en super god fotograf, som jeg ikke lige husker navnet på, 5000 kr! Det er så også med at man fotograferer om natten og lærer noget osv, men det bare sindssygt dyrt det koster) Til at lære at bruge det kan du bruge youtube og egentlig bare google de forskellige ting - der medfølger jo en brugsanvisning, og den fortæller jo hvad de forskellige ting, så kan du bare google dem. Og nede i fotoforretninger er de også søde til at hjælpe

- Jeg taler af erfaring, fordi jeg er selvlærd - det var lidt et spring at købe mit spejlrefleks, men hvis man tænker over hvordan man tager dem (Lige horisont, ensfarvet baggrund, lyset m.m.) så er det faktisk forholdsvis lige til!  Og så er et redigeringsprogram et must.

photocar i viborg har en dag med fotografering i randers regnskov og hjælp fra ejeren af photocare osv til 500 kr. men det er self også kun én dag..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Enayia

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!

Jeg havde jo oprettet en tråd om hvorvidt der var nogle der var friske på et lille babymøde med fotografering ved quar20 - vi endte så med "kun" at være fire personer, men det var altså super hyggeligt alligevel! Vi spiste boller, franskbrød, pølsehorn og kaaaage!  det var super hyggeligt og rigtig afslappende - også selvom tre af os kendte hinanden i forvejen.

Men, I får da lige MAX billedepam af gyllibiks dreng, quar20s dreng og Laulund87s lille pige!  Plus et billede af det nye kærestepar! Maria uddelte nu myssere til stort set alle, gjorde hun ikke? Pluuuus Liam i sin fine dåbskjole, da vi ikke lige nåede at få nogle billeder af den fine herre til dåben!

Tak for en rigtig hyggelig dag, piwer

Fine billeder! Dejligt i har haft det hyggeligt

Anmeld

28. februar 2011

Dinna88

nettemor skriver:

photocar i viborg har en dag med fotografering i randers regnskov og hjælp fra ejeren af photocare osv til 500 kr. men det er self også kun én dag..

Det er i hvert fald betydeligt billigere! Men jeg synes stadig ikke det er billigt  Men tak for det

Anmeld

28. februar 2011

Dinna88

Enayia skriver:

Fine billeder! Dejligt i har haft det hyggeligt

Tak! Ja, det var skønt

Anmeld

28. februar 2011

signe.

Dinna88 skriver:

Tak!

Jeg har et nikon D3000. Det er en super idé at købe sådan et, hvis man vil bruge det som jeg gør, men jeg har skrevet med flere om det, som har konkluderet at de ikke "gider" rende rundt med sådan et stort et. Men de laves også i kompakte udgaver, jeg mener det er sony der laver dem.

Med hensyn til at tage timer, så er det ofte knaldhamrende dyrt (I Randers regnskov koster en dag med overnatning med en super god fotograf, som jeg ikke lige husker navnet på, 5000 kr! Det er så også med at man fotograferer om natten og lærer noget osv, men det bare sindssygt dyrt det koster) Til at lære at bruge det kan du bruge youtube og egentlig bare google de forskellige ting - der medfølger jo en brugsanvisning, og den fortæller jo hvad de forskellige ting, så kan du bare google dem. Og nede i fotoforretninger er de også søde til at hjælpe

- Jeg taler af erfaring, fordi jeg er selvlærd - det var lidt et spring at købe mit spejlrefleks, men hvis man tænker over hvordan man tager dem (Lige horisont, ensfarvet baggrund, lyset m.m.) så er det faktisk forholdsvis lige til!  Og så er et redigeringsprogram et must.

tak for info! Ja hold da op det er dyrt.. har også set man kan få sådan nogle lærerbøger omkring fotografering. Vil helt sikkert gøre alt for at få det optimale ud af det i hvert fald. jamen vi har også et kompakt, og det har vi altid med i pusletasken osv til at fange øjeblikke lige nu og her, men jeg ELSKER at tage billeder, og når jeg prøver at tage gode billeder af hasses hånd eller hvor jeg kysser ham på kinden, sådan heæt tæt på, så er 3xoptisk zoom bare ikke særlig medgørligt eller pænt på så "close-up" billeder

Anmeld

28. februar 2011

regalprime

Dinna88 skriver:

Ih, tak
Ja, jeg har stadig dit brev i min indbakke - det er ikke fordi jeg har glemt dig! Det er bare så svært at finde et sted her i nærheden, hvor der er plads og lys! Det er bare utroligt heldigt og DEJLIGT at quar20 vil lægge hus til. Der må arrangeres et babymøde i nærheden af dig, så jeg liiiige kan smutte forbi  

Kommer du i nærheden af Kolding Så RÅB højt så er jeg med glæde også med Du tager nogen super flotte billeder

Anmeld

28. februar 2011

Dinna88

Mor-til-Hasse skriver:

tak for info! Ja hold da op det er dyrt.. har også set man kan få sådan nogle lærerbøger omkring fotografering. Vil helt sikkert gøre alt for at få det optimale ud af det i hvert fald. jamen vi har også et kompakt, og det har vi altid med i pusletasken osv til at fange øjeblikke lige nu og her, men jeg ELSKER at tage billeder, og når jeg prøver at tage gode billeder af hasses hånd eller hvor jeg kysser ham på kinden, sådan heæt tæt på, så er 3xoptisk zoom bare ikke særlig medgørligt eller pænt på så "close-up" billeder

Det var så lidt! - Det er nemlig hundedyrt. Men bøger ja, det er også en godt ting

Ah, kameraet et sted kan du vælge en funktion der hedder makro, symbolet er en lille blomst. Når den er indstillet på det, så er det for at fange ekstra små ting i detaljer. Billeder er Gyllibik, hvor hun kysser sin søns hånd, er taget med den effekt. Så det er deri problemet ligger! - Funktionen plejer at være til at finde på hjulet, på sin helt egen knap (så har blitzen nok en knap ved siden af) eller inde i menuen

Men med kompakt mener jeg et kompekt spejlrefleks - de laver dem mindre og mindre i dag, hvilket jo er på bekostning af nogle ting, men så må man prioritere. Det du mener er nok et point and shoot kamera - dem som de fleste af os har  

Anmeld

28. februar 2011

Dinna88

regalprime skriver:

Kommer du i nærheden af Kolding Så RÅB højt så er jeg med glæde også med Du tager nogen super flotte billeder

Hehe, hold øje med mine tråde ! Så råber jeg højt der igennem!

Men tusinde tak

Anmeld

28. februar 2011

mor-til-vanessa

sikke nogle superb billeder.

hvor ærgeligt at jeg ikke kunne komme, øvøv

Anmeld

28. februar 2011

Henri84

Hihi jeg stemmer med i koret og siger du må komme nedaf i landet mod os i Kolding
Så fine billeder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.