Forskellen på pudder og foundation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.053 visninger
22 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Muhko

Hej alle

Hvad er forskellen på pudder og foundation og hvad fortrækker I at bruge?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

tazz

Foundation er det gode gamle bruncreme

jeg bruger kun pudder. Synes efterhånden at jeg er kommet op i en alder, hvor foundation hører fortiden og de smukke unge mennesker til

Anmeld

27. februar 2011

henh01

Hvis jeg virkelig skal være fin så kan jeg godt finde på at tage en meget lille smule foundation på på kinderne fordi jeg er sådan lidt rød i huden, men bruger primært pudder da det virker mest naturligt.

Anmeld

27. februar 2011

Dinna88

Hej alle

Hvad er forskellen på pudder og foundation og hvad fortrækker I at bruge?? 

En ganske almindelig pudder er til hvis din hud er fedtet - foundationer er til at dække det røde. Og så er der er concealer, der dækker rander under øjnene

Og jeg bruger alle tre ting! Og faktisk endnu en ting. Jeg bruger først en pudder der indeholder foundation, så foundation - primært fordi det fugter og fjerner en hel del af fedtet og så concealer under øjnene og så til sidst en smule pudder.

Det lyder af meget, men det er det ikke - det er i meget små mængder jeg bruger det, og det er kun lige sådan i trekandtsområdet jeg bruger det - det er ikke sådan at jeg smittet af på tøjet, har kanter og ligner en dukke  Det er bare fordi min hud er en smule rød og spættet på kinderne, og så er den fedtet. 

Anmeld

27. februar 2011

metski83

Foundation er IKKE bruncreme, det er en stor fejl. For faundation er en farvet make-up du kommer i ansigtet for at gøre huden mere ensartet at se på, og dække ujævnheder i huden. Men ikke til at gøre huden mere brun. Bruger man den til det, for man nogle grimme kanter. Faundation fåes  mange forskellige prisklasser og med forskellig dækkeevene og kvalitet. Når man vælger en faundation, er det vigtigt at vide hvilken hudtupe man har. Om man er tør, fedtet, normal osv.

En pudder er heller IKKE til fedtet hud. Men fåes også, ligesom faundtion til alle hudtyper. Pudder kan bruges for sig selv og oven på en foundation. Bruger man den oven på en foundation, så holder den bedre. Pudder fåes også på mange forskellige måder, fast pudder, løs pudder, mineralpudder, solskinspudder mm.

Kunne sige meget mere, men så lyder jeg som om jeg er på arbejde. Arbejder med det til daglig.

Anmeld

27. februar 2011

sarahb

jeg bruger faundation i en farve der matcher min hud for at dække det røde, og så en lys pudder ovenpå der også matcher min hudfarve og så evt lidt blush på kinderne

Anmeld

27. februar 2011

Gittemor09

jeg bruger selv foundation, da jeg synes at pudder ser meget mærkeligt ud på min hud... uanset hvilken nuance jeg bruger bliver jeg orange-agtig i ansigtet... haha ikke så fedt til daglig, men måske til fastelavn

Anmeld

27. februar 2011

Kloster

Jeg bruger både foundation og pudder hver dag. Det er en daglig make up ved mig. Og rouge også.

Ser naturlig og pænt ud. Ikke for meget og nok til at dække mine "fejl" i huden.

Anmeld

27. februar 2011

Dinna88

Foundation er IKKE bruncreme, det er en stor fejl. For faundation er en farvet make-up du kommer i ansigtet for at gøre huden mere ensartet at se på, og dække ujævnheder i huden. Men ikke til at gøre huden mere brun. Bruger man den til det, for man nogle grimme kanter. Faundation fåes  mange forskellige prisklasser og med forskellig dækkeevene og kvalitet. Når man vælger en faundation, er det vigtigt at vide hvilken hudtupe man har. Om man er tør, fedtet, normal osv.

En pudder er heller IKKE til fedtet hud. Men fåes også, ligesom faundtion til alle hudtyper. Pudder kan bruges for sig selv og oven på en foundation. Bruger man den oven på en foundation, så holder den bedre. Pudder fåes også på mange forskellige måder, fast pudder, løs pudder, mineralpudder, solskinspudder mm.

Kunne sige meget mere, men så lyder jeg som om jeg er på arbejde. Arbejder med det til daglig.

Logikken siger jo at pudder "fjerner" fedtet - altså, gør at huden ikke skinner. Men ud fra hvad du skriver, så er der jo ingen grund til at gå med pudder, hvis ikke man bruger foundation?
Jeg er nu blevet anbefalet af en kosmetolog at bruge pudder mod min fedtede hud - da det er formålet med den 

Anmeld

27. februar 2011

Moar2011

Dinna88 skriver:

Logikken siger jo at pudder "fjerner" fedtet - altså, gør at huden ikke skinner. Men ud fra hvad du skriver, så er der jo ingen grund til at gå med pudder, hvis ikke man bruger foundation?
Jeg er nu blevet anbefalet af en kosmetolog at bruge pudder mod min fedtede hud - da det er formålet med den 

når jeg bruger sådan nogen ting, så når jeg skylder mit ansigt ren igen, synes jeg bare der er 1000 bumser ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.