lege med sit barn/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Mormilla

Vi leger meget med vores søn CA. 5-6 timer om dagen han er snart 3år. Men han er os med til at lave mange praktiske ting, som at tømme opvaskemaskine, dække bord, ta af bordet, ryde op og div.  Kan slet ikke stoppe ham, med at hjælpe med at tømme opvaske maskine. Han vil så gerne tømme den med mig og det får han lov til...

Men ellers hjælper han os sin far med at fodre høns, katte og kaniner og i dag gjorde de det på havetraktoren, som han elsker at køre på

I dag var vi ude og kigge på bambi`er. Men ellers leger vi os bare med biler, bygger tårn og robotter, trktor, bondegård.

Men han leger da os selv lidt eller ser lidt tv. Men han er nu nok ikke så go, til at lege alene. Men jeg synes nu os at det er kedeligt at lege alene så kan godt forstå at han helst vil lege med os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Mumto3

Anonym skriver:

haha har lige prøvet og have ham med til at lægge tøj sammen men det endte med at han rulle og rulle tøjet for der efter og krølle det sammen som man gør met et stykke papir

og kaste det hen af bordet efter 5-6 stykker tøj opgav jeg og bad ham om at gå hen og lege ;-)

vasketøjet der skal vaskes smider jeg ned på gulvet også kommer han det i posen han er ike med til at sortere det endnu

ellers er han med til at tage af bordet og i weekenden hvor vi har spist frokost tager han remulade, og alle der er bøtter og bære hen

og det sidste han er med til at dække bord der ligger han knive og gafler til mor og far op på bordet tager selv sin egen tallerken kopperne kan han ikke nå.

når han kommer hjem fra vs tager han selv sit overtøj og støvler af, det samme når vi skal i bad om morgen så tager han også alt sit tøj af selv også bleen.

så syntes han er meget godt selvhjulpet af en 2,3 årige

Ja, der er meget med at rulle tøjet rundt, gerne rundt om sin egen arm, og ud igen osv. osv. men det er jo en del af læreprocessen at finde ud af hvordan sådan et stykke tøj 'opfører' sig.

Men det lyder til at din søn er rigtig godt med!! Han skal nok blive en god kæreste engang

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Ja, der er meget med at rulle tøjet rundt, gerne rundt om sin egen arm, og ud igen osv. osv. men det er jo en del af læreprocessen at finde ud af hvordan sådan et stykke tøj 'opfører' sig.

Men det lyder til at din søn er rigtig godt med!! Han skal nok blive en god kæreste engang

tak det håber jeg virkelig. han skal ikke blive en der tror at kvinderne skal lave det hele ;-)

Anmeld

27. februar 2011

L-Mortil3

Weekenderne er bare VORES det er her jeg virkelig forsøger at indhente de mange timer jeg går glip af med Liam i hverdagen! Jeg har svaret 5-6 timer, men det kan snildt blive til mere, alt fra gå ture, indendørs leg, udendørsleg m.m.m.

Anmeld

27. februar 2011

tinasmor

Jeg leger meget med min pige. Eller lege og leger, men i hvertfald sammen med hende. Vi kan sidde i lang tid i sengen og læse bøger, så bygger vi f.eks klodser eller leger med bondegårdsdyr. Så kan hun hoppe på tropolin i stuen hvor jeg også sidder, så tegner hun lidt hvor hun så også gerne vil have jeg tegner et par småting på hendes tegning. Så tager vi på legepladsen. Så ser hun lidt tv (alene) så hjælper hun med at lave mad, og dække bord, så går hun i bad hvor jeg sidder ved siden af. Så leger vi lidt med hendes legemad og så er det tid til seng.

Til hverdag har jeg ikke så meget tid synes jeg. Henter kl 16, så i weekenderne kan jeg godt lide at bruge tiden sammen med hende.

Anmeld

27. februar 2011

eElak

Definer leg... :-)

Snakker vi om at sidde med på gulvet og drikke virituel te, eller tæller det også når man ligger og småsover på sofaen kl 6 om morgenen imens knægten fremviser sine tog for 117. gang?

På legepladsen, tæller det at man sidder og kigger på, eller skal man være aktivt med?

Anmeld

27. februar 2011

MariaJ

Jeg har stemt 1-2, men med leg mener jeg tid, hvor jeg fokuserer helt på at være sammen med min datter. Vi læser, synger, hører musik, tumler, spiller bold, leger med hunden, kigger ud af vinduet sammen osv. Hun er kun ti måneder, men er ret god til at lege selv, og det er sjældent jeg "leger" med hendes legetøj. Jeg viser hende, hvordan noget af det fungerer (at hun kan trække med giraffen, at klodserne passer sammen, at man kan tromme på skålen osv., men hun sidder selv og leger med det.

Hun er sammen med mig alle de timer jeg er hjemme, og bruger en masse tid på selv at lege på gulvet, eller øve sig i at gå, mens jeg laver noget praktisk eller bare lige sidder og slapper lidt af. Hun følger altid med i hvad jeg gør, og vi pjatter og har god kontakt, men leger ikke som sådan.   

Anmeld

27. februar 2011

Low

Jeg har stemt 5-6. Jeg gør næsten alt til en leg. Men han leger også for sig selv eller sammen med andre

Anmeld

27. februar 2011

celkt

Anonym skriver:

jeg kunne godt tænke mig og vide hvor mange timer i bruger på at lege med jeres barn/børn i weekenderne.

vores søn er opdraget til at lege selv fra han var helt lille. og han er vildt godt til det.

men vi leger da også med ham. men det er altså på vores betingelser. det er ikke hvergang at han kommer og siger kom med mor eller far at vi går med.

når vi så går med ham for at lege gider han ikke rigtig i længden så ender det med at det er os der sidder og leget med eks togetpå hans værelse og han så er gået i stuen.

udyb meget gerne hvordan i gør.

hvis det at lege involverer at inddrage dem i mine aktiviteter, såsom bagning og madlavning, så vil jeg sige 2-3 timer på en weekenddag... men det svinger meget efter overskud og humør...

Anmeld

27. februar 2011

Klumpe-dumpe

Trinehw skriver:

I weekenderne er vi tit ude i zoo og på legepladser rundt omkring, der render jeg rundt med hende som et lille barn selv Når vi er hjemme hygger vi tit med hendes dukker, laver mad i hendes køkken - og læser bøger.. og timerne flyver afsted.........

hun leger også tit med mine venindes børn, og min veninde og jeg er tit med på deres værelse og bygger klodser osv

Hun kan sagtens lege selv, men jeg synes det er hyggeligt at være med når jeg har tid! For i hverdagen er tiden der ikke ;(

Lige præcis det samme her. Men mon ikke der også er stor forskel på om barnet er 2 år eller 5-7 år ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.