Mumto3 skriver:
Åh, lige præcis bagning har også drevet mig til vanvid nogle gange! Det er du ikke alene om.
Hemmeligheden er at de skal vide præcis hvad man gøre. Første vaske finger, så smørre ærmene op, så forklæde. Før er vi ikke klar!
Så får barnet rørskålen siger hvor mange skefulde af hver slags mel m.m. der skal i. Salt drysser jeg i, for det kan nemt blive alt for meget! Nå vi ælter dejen, så har jeg 'hoveddejen' mens min barn har en lille bitte klump dej som han/hun ælter. bollerne laver vi så sammen. Her når jeg at lave stort set hele pladen imens min hjælper får lavet 1 eller 2 boller.
Men bagning med børn synes jeg kan være meget krævende!!! Så er det meget lettere at have alt vasketøjet på gulvet, sortere i det. Det der skal vaske kommer i maskinen og resten skal tilbage i snavstøjkurven. Det er ikke noget man bliver fedtet af!!! -som med bolledej.
haha har lige prøvet og have ham med til at lægge tøj sammen men det endte med at han rulle og rulle tøjet for der efter og krølle det sammen som man gør met et stykke papir 
og kaste det hen af bordet efter 5-6 stykker tøj opgav jeg og bad ham om at gå hen og lege ;-)
vasketøjet der skal vaskes smider jeg ned på gulvet også kommer han det i posen han er ike med til at sortere det endnu
ellers er han med til at tage af bordet og i weekenden hvor vi har spist frokost tager han remulade, og alle der er bøtter og bære hen
og det sidste han er med til at dække bord der ligger han knive og gafler til mor og far op på bordet tager selv sin egen tallerken kopperne kan han ikke nå.
når han kommer hjem fra vs tager han selv sit overtøj og støvler af, det samme når vi skal i bad om morgen så tager han også alt sit tøj af selv også bleen.
så syntes han er meget godt selvhjulpet af en 2,3 årige
Anmeld