lege med sit barn/børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor mange timer om dagen leger i med jeres børn? tænker lidt på i weekenderne

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.405 visninger
32 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Anonym trådstarter

jeg kunne godt tænke mig og vide hvor mange timer i bruger på at lege med jeres barn/børn i weekenderne.

vores søn er opdraget til at lege selv fra han var helt lille. og han er vildt godt til det.

men vi leger da også med ham. men det er altså på vores betingelser. det er ikke hvergang at han kommer og siger kom med mor eller far at vi går med.

når vi så går med ham for at lege gider han ikke rigtig i længden så ender det med at det er os der sidder og leget med eks togetpå hans værelse og han så er gået i stuen.

udyb meget gerne hvordan i gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

jeg kunne godt tænke mig og vide hvor mange timer i bruger på at lege med jeres barn/børn i weekenderne.

vores søn er opdraget til at lege selv fra han var helt lille. og han er vildt godt til det.

men vi leger da også med ham. men det er altså på vores betingelser. det er ikke hvergang at han kommer og siger kom med mor eller far at vi går med.

når vi så går med ham for at lege gider han ikke rigtig i længden så ender det med at det er os der sidder og leget med eks togetpå hans værelse og han så er gået i stuen.

Laura er vildt dårlig til at lege selv - men vi prøver at lære hende det 

Så har stemt 5-6

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg har aldrig leget med mine børn....altså de er med i det praktiske så meget de vil...og jeg er nok også tit en rekvisit...men at sætte mig ned og lege børnelege, det gør jeg ikke..

Anmeld

27. februar 2011

Fam. Madsen

jeg har stemt blank da det er meget forskelligt for marcus leger rigtig godt med sig selv og når han har lyst leger vi med ham.. men det er ikke altid vi må være med i hans leg

Anmeld

27. februar 2011

ekzunz

Jeg leger heller ikke meget med mine børn. De er rigtig gode til at lege selv og har tit legeaftaler.

I weekenderne tager vi tit på naturlegepladser, i skoven eller andet, og jeg leger med perler, maler malerier og leger med bogstaver osv med dem. Men jeg gider ikke lege med biler eller barbiedukker, det klarer de godt selv. Men jeg vil gerne sætte rammerne op for en god leg.

Anmeld

27. februar 2011

mama09

Anonym skriver:

I weekenderne er vi tit ude i zoo og på legepladser rundt omkring, der render jeg rundt med hende som et lille barn selv Når vi er hjemme hygger vi tit med hendes dukker, laver mad i hendes køkken - og læser bøger.. og timerne flyver afsted.........

hun leger også tit med mine venindes børn, og min veninde og jeg er tit med på deres værelse og bygger klodser osv

Hun kan sagtens lege selv, men jeg synes det er hyggeligt at være med når jeg har tid! For i hverdagen er tiden der ikke ;(

Anmeld

27. februar 2011

Frk. Himmelblå

Aner det ikke.

Leger on off hele dagen igennem...

Det er ikke sådan. at jeg sætter mig ned og leger i timevis. Men nærmere 10 eller tyve minutter her og der.

Vi læser enormt mange pegebøger. Og nupper gerne en enkelt hist og pist hele dagen igennem.

Så jeg vil sige: Efter behov/lyst osv.

Vores ældste er 17 mdr. (Den mindste endnu ikke i lege-alderen ;-)

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3

jeg har stemt 1-2 timer, men det passer ikke. Så meget tror jeg ALDRIG jeg har leget med mine børn på en dag!

For mig der handler samværd med børnene om at lave noget samme. De er med i alle praktisk gøremål. Fra 2årsalderen kan mine børn lægge tøj samme, sortere efter farve, tænde vaskemaskine, tømme opvaskemaskine, dække bord, pudse spejle/vinduer, feje gulv, støvsuge, vaskegulv (men det orker jeg sjældent) osv. De gør selvfølgelig ingen af tingene alene!!! Vi er sammen om det og det tager 100år for en 1 årig at lægge en vaskeklud sammen, og imens når jeg at lægge resten af vasketøjet sammen! -men de lære at lægge hjørne mod hjørne og de bliver bedre og bedre med årene.

Jeg vil gerne lege med mine børn, men jeg kan bare ikke sætte mig op til. Jeg synes det er SÅ kedeligt!!! så enten leger de selv eller også leger de med hinanden, -og så hjælpes vi ad med det praktiske. De kommer jo løbende lige så snart jeg tager støvsugeren frem og råber. Det er MIIIIN tur!!! Det er bare så glade og stolte af at være til 'nytte' herhjemme (altså man kan jo ikke se de har støvsuget når de er færdige, men de har stadig hjulpet!) så jeg bruger mange timer i samværd med mine børn hver eneste dag, men jeg leger ikke med dem.

(jeg kan se at andre nævne at læse bøger m.m. før børnene. Det bruger jeg også meget tid på, men det betragter jeg ikke at lege. Perler, tegne, læse osv. er mere aktivitet end leg. Da de var mindre var vi også rigtig meget på legeplads, men jeg legede jo ikke med dem. Jeg skubbede dem på gyngen eller greb dem ned af ruchebanen, men det tænker jeg heller ikke er leg. )

Anmeld

27. februar 2011

Kloster

Eva. skriver:

Jeg har aldrig leget med mine børn....altså de er med i det praktiske så meget de vil...og jeg er nok også tit en rekvisit...men at sætte mig ned og lege børnelege, det gør jeg ikke..

Mon det er den samme fra en anden side  

Nå men Eva jeg er enig i dit svar...

Anmeld

27. februar 2011

B&J

Her er det også meget forskelligt for nogle dage leger han meget selv andre dage leger vi med ham og hygger om ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.