jeg har stemt 1-2 timer, men det passer ikke. Så meget tror jeg ALDRIG jeg har leget med mine børn på en dag!
For mig der handler samværd med børnene om at lave noget samme. De er med i alle praktisk gøremål. Fra 2årsalderen kan mine børn lægge tøj samme, sortere efter farve, tænde vaskemaskine, tømme opvaskemaskine, dække bord, pudse spejle/vinduer, feje gulv, støvsuge, vaskegulv (men det orker jeg sjældent) osv. De gør selvfølgelig ingen af tingene alene!!! Vi er sammen om det og det tager 100år for en 1 årig at lægge en vaskeklud sammen, og imens når jeg at lægge resten af vasketøjet sammen! -men de lære at lægge hjørne mod hjørne og de bliver bedre og bedre med årene.
Jeg vil gerne lege med mine børn, men jeg kan bare ikke sætte mig op til. Jeg synes det er SÅ kedeligt!!! så enten leger de selv eller også leger de med hinanden, -og så hjælpes vi ad med det praktiske. De kommer jo løbende lige så snart jeg tager støvsugeren frem og råber. Det er MIIIIN tur!!! Det er bare så glade og stolte af at være til 'nytte' herhjemme (altså man kan jo ikke se de har støvsuget når de er færdige, men de har stadig hjulpet!) så jeg bruger mange timer i samværd med mine børn hver eneste dag, men jeg leger ikke med dem.
(jeg kan se at andre nævne at læse bøger m.m. før børnene. Det bruger jeg også meget tid på, men det betragter jeg ikke at lege. Perler, tegne, læse osv. er mere aktivitet end leg. Da de var mindre var vi også rigtig meget på legeplads, men jeg legede jo ikke med dem. Jeg skubbede dem på gyngen eller greb dem ned af ruchebanen, men det tænker jeg heller ikke er leg. )
Anmeld