Hvem havde en tynd dreng der ikke ville spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Mumto3 skriver:

Vores dreng på 5 år, bliver vokser mindre og mindre og spiser mindre og mindre. Her til 5års undersøgelsen var han IGEN faldet en vækstkurve. Men nu har vi fundet ud af, at han på trods af konstant tynd mave, faktisk lider af forstoppelse. Forstoppelsen giver konstant kvalme og derfor ulyst til mad. Nu er vi gået igang med at give ham afføringsmiddel, og mærkeligt nok er hans tynde dirrea-agtige mave gået hen og blevet mere fast i det (dog stadig ikke helt normal afføring!) og lægerne siger at om 3-4 mdr burde han være helt ude over sin forstoppelse. Her 2½ uge efter vi startede er vi allerede begyndt at se en lille forbedring af hans spisevaner. han er begyndt at spise en lille bitte smule mere, og som noget helt nyt, kan han nu spise ris! Før spiste han mellem 3-5 ris-korn! til aftensmad. Nu kan han spise et par skefulde!!!

Jeg tænker at Frederics mor sikkert har været igennem det med forstoppelse, men HVIS nu de ikke har, så ville jeg bare nævne at det måske kunne være en mulighed, at det var der problemet lå. Det var såmænd bare det jeg ville.

hej... er lige her...

Jamen frederic har været 'afhængig' af aff pulver fra han var lille.

0-6 mdr; svesker i stor stil.

7-9 mdr, laktulose.

13- 29 mdr (idag); moxalole.

Ved forstoppelse tror mange forældre at de har diarre, men det er i bund og grund det tynde der kommer ud - da det er det der kan komme forbi selve forstoppelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Mumto3

Mor til Frederic skriver:

hej... er lige her...

Jamen frederic har været 'afhængig' af aff pulver fra han var lille.

0-6 mdr; svesker i stor stil.

7-9 mdr, laktulose.

13- 29 mdr (idag); moxalole.

Ved forstoppelse tror mange forældre at de har diarre, men det er i bund og grund det tynde der kommer ud - da det er det der kan komme forbi selve forstoppelsen.

Hej Fredericsmor!

Ja, jeg tænkte nok at I også havde været fordi den mulighed, men jeg tænkte at det var for dumt ikke at nævne det, hvis nu...

Hvor meget moxalole giver du nu?

Vi startede med 2 breve om dagen, men har nu trappet ned til 2 x ½ brev. Vi har fået at vide at vi bare skal 'føle' os frem.

Har Frederic så stadig hård mave, eller er den velfungerene? -og ved du om han har kvalme?

Uha, det var mange spørgsmål der lige kom der...

Før I iøvrigt junoirudgaven? den er jo ikke frigivet endnu, og derfor ville vores læge ikke give den det var kun på hospitalet de ville det. Vores dreng skal jo tvinges til at drikke det stads!! Han kan kun spise banan og lys pasta, og rent smagsmæssigt er der altså langt fra det og så til at drikke noget med citrussmag som voksenudgaven har. Som sagt er han nu begyndt også at ville spise lidt ris, så det er rigtig dejlgit!

Har I fået taget blodprøver af Frederic? jeg tænker på hvordan det står til med hans vitamin og minral niveauer? Det overvejer vi nemlig stærkt at få gjort på vores dreng, selvom han ikke er meget for at få en blodprøve. (han så da jeg fik taget en for et par uger siden).

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3 skriver:

Hej Fredericsmor!

Ja, jeg tænkte nok at I også havde været fordi den mulighed, men jeg tænkte at det var for dumt ikke at nævne det, hvis nu...

Hvor meget moxalole giver du nu?

Vi startede med 2 breve om dagen, men har nu trappet ned til 2 x ½ brev. Vi har fået at vide at vi bare skal 'føle' os frem.

Har Frederic så stadig hård mave, eller er den velfungerene? -og ved du om han har kvalme?

Uha, det var mange spørgsmål der lige kom der...

Før I iøvrigt junoirudgaven? den er jo ikke frigivet endnu, og derfor ville vores læge ikke give den det var kun på hospitalet de ville det. Vores dreng skal jo tvinges til at drikke det stads!! Han kan kun spise banan og lys pasta, og rent smagsmæssigt er der altså langt fra det og så til at drikke noget med citrussmag som voksenudgaven har. Som sagt er han nu begyndt også at ville spise lidt ris, så det er rigtig dejlgit!

Har I fået taget blodprøver af Frederic? jeg tænker på hvordan det står til med hans vitamin og minral niveauer? Det overvejer vi nemlig stærkt at få gjort på vores dreng, selvom han ikke er meget for at få en blodprøve. (han så da jeg fik taget en for et par uger siden).

hejsa.

Jamen freder får 1 brev om dagen, når vi kører udtømning er det 2 breve om dagen.

Vi har en aff sygeplejeske vi kan ringe til i hverdagene på børne amb.

Velfungerende og velfungerende... han er jo småt spisende og drikkende, så det er for at hjælpe hans mave/tarm.

Det svinger meget selvom vi kører med samme dosis.Det kan være hårdt den ene gang og tynd som vand 5 timer senere. Men ellers ligger det mest som modelervoks agtig siden.

Kvalme? hm, aner det faktisk ikke. 

Vi kører med den alm moxalole og ikke movicol.

Vi blander det op i is the med fersken smag. Og i 125 ml. vigtigt at det hverken er for lidt eller for meget væske det blandes op i.

Frederic's blod - aff - urin er støvsuget for tal, bakterier mm. op til flere gange - for at se om der evt er kommet nyt til. Dertil også div. priktest's. Alle fine, men han får så også dagligt sin vitamin pille med ekstra kalk i.

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3

hejsa.

Jamen freder får 1 brev om dagen, når vi kører udtømning er det 2 breve om dagen.

Vi har en aff sygeplejeske vi kan ringe til i hverdagene på børne amb.

Velfungerende og velfungerende... han er jo småt spisende og drikkende, så det er for at hjælpe hans mave/tarm.

Det svinger meget selvom vi kører med samme dosis.Det kan være hårdt den ene gang og tynd som vand 5 timer senere. Men ellers ligger det mest som modelervoks agtig siden.

Kvalme? hm, aner det faktisk ikke. 

Vi kører med den alm moxalole og ikke movicol.

Vi blander det op i is the med fersken smag. Og i 125 ml. vigtigt at det hverken er for lidt eller for meget væske det blandes op i.

Frederic's blod - aff - urin er støvsuget for tal, bakterier mm. op til flere gange - for at se om der evt er kommet nyt til. Dertil også div. priktest's. Alle fine, men han får så også dagligt sin vitamin pille med ekstra kalk i.

vi overvejer også at starte op på vitatimpille, jeg er bare ikke så meget for det. Dejligt at hans tal er fine! Det er da faktisk ret utroligt, men super godt. Jeg er mest bange for at vores dreng mangler b-vitaminer (de forskellige slags) da han jo overhovedet ikke spise kød.

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3 skriver:

vi overvejer også at starte op på vitatimpille, jeg er bare ikke så meget for det. Dejligt at hans tal er fine! Det er da faktisk ret utroligt, men super godt. Jeg er mest bange for at vores dreng mangler b-vitaminer (de forskellige slags) da han jo overhovedet ikke spise kød.

Her har han altid fået vitamin pille, men det er også fordi han altid har været småt spisende....

Det eneste kød som sådan frederic spiser er leverpostej og krydder pate. Han smager på det - nogle gange, men ellers går han uden om stort set alt på hans tallerken, velvidende at han kan lide det hele. 

Ja frederic er en underlig en. Med hans str burde han via børnelægen være syg konstant - men ikke haft barnets 1 sygedag endnu, eller blevet ringet hjem. Han aner ikke hvad børnesygdomme er og alt det andet der er i luften. Og han har ellers været i dp i snart 22 mdr.

B vitamin? er det ikke det de får når de er ude i sol? eller er det D... 

Anmeld

27. februar 2011

tinasmor

D-vitamin er det man kan få i solen.

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3

Her har han altid fået vitamin pille, men det er også fordi han altid har været småt spisende....

Det eneste kød som sådan frederic spiser er leverpostej og krydder pate. Han smager på det - nogle gange, men ellers går han uden om stort set alt på hans tallerken, velvidende at han kan lide det hele. 

Ja frederic er en underlig en. Med hans str burde han via børnelægen være syg konstant - men ikke haft barnets 1 sygedag endnu, eller blevet ringet hjem. Han aner ikke hvad børnesygdomme er og alt det andet der er i luften. Og han har ellers været i dp i snart 22 mdr.

Som en anden skriver så er det D-vitamin man får i solen.

Vores dreng kan vitterlig ikke lide maden. De få gange vi har lokket ham til at smage et lille stykke 'et eller andet', har han brækket sig. Han er dybt ulykklig, og vi derfor holdt helt op med at opfordre ham til at han skal smage. Han kan ikke engang lide kage!!! eller bær...det er altså temmelig underligt. Jeg har hele tiden slået det hen, fordi han som helt lille (under 1år) spiste alt, og spiste meget bedre end storebror, og jeg har helt tiden tænkt at det kommer nok. Men siden han blev 1 år, er det blevet værre og værre med ham, og han styrtdykker i vækstkurver og vægtkurverne (det er jo klart!), men nu håber vi på at teorien om at massiv forstoppelse giver konstant kvalme og dermed madlede holder. for det betyder jo at når forstoppelsen er væk, så forsvinder kvamlmen, og så kommer han forhåbentlig til at spise lidt igen.

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3 skriver:

Som en anden skriver så er det D-vitamin man får i solen.

Vores dreng kan vitterlig ikke lide maden. De få gange vi har lokket ham til at smage et lille stykke 'et eller andet', har han brækket sig. Han er dybt ulykklig, og vi derfor holdt helt op med at opfordre ham til at han skal smage. Han kan ikke engang lide kage!!! eller bær...det er altså temmelig underligt. Jeg har hele tiden slået det hen, fordi han som helt lille (under 1år) spiste alt, og spiste meget bedre end storebror, og jeg har helt tiden tænkt at det kommer nok. Men siden han blev 1 år, er det blevet værre og værre med ham, og han styrtdykker i vækstkurver og vægtkurverne (det er jo klart!), men nu håber vi på at teorien om at massiv forstoppelse giver konstant kvalme og dermed madlede holder. for det betyder jo at når forstoppelsen er væk, så forsvinder kvamlmen, og så kommer han forhåbentlig til at spise lidt igen.

Det er som herhjemme...

Men er da sikker på at når der kommer gang i maven, at det naturligt kommer igen. I må for guds skyld aldrig bruge tvang - ris/ros - beløning/straf hvad angår mad.

Vi håbe at det er vejen frem for jeres dreng.

Her er han ligeglad om det er bagt/stegt/kogt mad - om det er hjemmepisket flødeskum eller på 'spray' - hjemmebagte kage eller købe kage - ikke lide slik - heller ikke is, hverken sodavands eller fløde osv.

Vi kan få ham til at tage en ½ digestive og det eneste slags bær vi får ham til at spise er jordbær - friske.

Så her er det ikke som sådan at han har forstoppelse, men mere som en hjælp til hans mave/tarm - så han ikke stopper til.

Her er han stort set også gået i stå i vækst, hvor han de første 11 mdr voksed 30 cm - men fra 11 mdr og til idag 29 mdr blot er vokset 6-7 cm og vægt meget lig ved både 1 og 2 års undersøgelsen.

Men heldigvis fejler han ikke andet. Ud over at han jo sover meget - løber hurtig tør for energi - fryser hurtigt mm.

Anmeld

28. februar 2011

Majbriteriksen

muzen skriver:

ej det lyder godt nok vildt. hvordan har i fundet ud af at han har forstoppelse.

jeg har en søn på 2 år og han vejer 11 kg han er også begyndt og spise mindre og mindre han har aldrig haft en fast aff men en meget blød som havregrød ikke direkte flydene men meget blød.

så vil vildt gerne vide hvordan i har fundet ud af at han havde forstoppelse

Min ældste søn havde aldrig som 3 årig haft en normal aff. Den var altid vandtyndt eller grødet. Vi var igennem nogle undersøgelser og endte ved en børnelæge som konstaterede at han har toddlers diare. Det er en diare form som man vokser fra, men det er jo selvfølgelig ikke sjovt så længe det står på. Det kan jo være at man kan have det i mild grad. Vores søn kan ikke spise noget med hele kerner, for meget sukker-grøntsager-frugt. Det har været svært at få fra ham, men nu kører det bare. Han siger selv tit, det får jeg ondt i maven af, så det må jeg ikke spise. Det skal lige siges at udover diaren, så arbejdede maven konstant og det gjorde ondt og var ubehageligt.

Anmeld

28. februar 2011

Mumto3

Majbriteriksen skriver:

Min ældste søn havde aldrig som 3 årig haft en normal aff. Den var altid vandtyndt eller grødet. Vi var igennem nogle undersøgelser og endte ved en børnelæge som konstaterede at han har toddlers diare. Det er en diare form som man vokser fra, men det er jo selvfølgelig ikke sjovt så længe det står på. Det kan jo være at man kan have det i mild grad. Vores søn kan ikke spise noget med hele kerner, for meget sukker-grøntsager-frugt. Det har været svært at få fra ham, men nu kører det bare. Han siger selv tit, det får jeg ondt i maven af, så det må jeg ikke spise. Det skal lige siges at udover diaren, så arbejdede maven konstant og det gjorde ondt og var ubehageligt.

Det har jeg aldrig hørt om! Der er godt nok mange forskellige ting et barn kan fejle. hmm....det vil jeg da lige chekke op på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.