muzen skriver:
ej det lyder godt nok vildt. hvordan har i fundet ud af at han har forstoppelse.
jeg har en søn på 2 år og han vejer 11 kg han er også begyndt og spise mindre og mindre han har aldrig haft en fast aff men en meget blød som havregrød ikke direkte flydene men meget blød.
så vil vildt gerne vide hvordan i har fundet ud af at han havde forstoppelse
Vi var indlagt med vores store dreng som havde afføringsproblemer. han har IKKE forstoppelse, men det viser sig at 80-90% af alle maveproblemer skyldes forstoppelse, så derfor gjorde de meget ud af at forklare om det. Jo mere de fortalte, jo mere kunne jeg se at det hele passede på lillebror på 5 år derhjemme. Den stakkels dreng har haft forstoppelse i flere år, uden at jeg har anet det, fordi han afføring var så tynd, så tænkte jeg bare at forstoppelse, det havde han da ihvertfald ikke. Men der tog jeg helt fejl!!!
Så det var kun pga af storebror at jeg blev opmærksom på hvad der var i vejen med lillebror. Man kan mærke på barnet om de har fortoppelse når man trykker dem på maven i venstre side (som føles anderledes end højre side hvsi de har forstoppelse), som sagt havde storebror ikke noget, men da jeg gik hjem og mærkede efter på lillebror (og sammenligede med hvordan det føles at trykke storbror på maven) så var jeg ikke itvivl. -og så kom jeg ellers afsted til lægen med lillebror.
Anmeld