Muskelhunde og børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
27 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Anonym trådstarter

Så lige den debatråd der var oprettet omkring hvor mange herinde der har de såkaldte muskelhunde.

Og det første jeg tænker er : Hvordan tør I have sådan én hund, når I også har små børn?

Er overbevist om at de er ligeså søde og dejlige som alle andre hunde, men man ved også at de har meget meget større tendens til at "tricke" end alle mulige andre racer.

Så hvad gør at I vælger netop denne race, og hvas tænker I mht jeres børn?

Mange hilsner fra en glad golden retriver ejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

mth1987

Denne tråd sætter virkelig mit pis i kog!!! Dem der har den holdning er dem som ingen viden har om disse hunde. Jeg har to dejlige amerikanske bulldogs og det er loyale familie hunde. Og det har de altid været avlet til. At der så er nogen der bruger dem til kamp er forfærdeligt. Det noget fis at det tricker hurtigere for disse hunde!!!! Mange undersøgelser viser at det er Golden der har flest bid bag sig......Der ingen hunde racer der farlige i sig selv kommer an på menneskene bag dem. Og alle hunde kan finde på at bide... Så hvordan tør du ha din hund hvis du har barn.

Anmeld

27. februar 2011

Nalle

Jeg ville aldrig tuer have det! Det er et totalt no-go herhjemme.
Og så har jeg aldrig kunne se det pæne i sådanne hunde.

Min far har en amstaff, og ham besøger vi ikke når vi har vores børn med, jeg kan simpelthen bare ikke li' de hunde.

Anmeld

27. februar 2011

roenlund

mth1987 skriver:

Denne tråd sætter virkelig mit pis i kog!!! Dem der har den holdning er dem som ingen viden har om disse hunde. Jeg har to dejlige amerikanske bulldogs og det er loyale familie hunde. Og det har de altid været avlet til. At der så er nogen der bruger dem til kamp er forfærdeligt. Det noget fis at det tricker hurtigere for disse hunde!!!! Mange undersøgelser viser at det er Golden der har flest bid bag sig......Der ingen hunde racer der farlige i sig selv kommer an på menneskene bag dem. Og alle hunde kan finde på at bide... Så hvordan tør du ha din hund hvis du har barn.

jeg kunne ikke være mere enig...

mvh, ejer af en amerikansk bulldog blanding

Anmeld

27. februar 2011

mth1987

roenlund skriver:

jeg kunne ikke være mere enig...

mvh, ejer af en amerikansk bulldog blanding

Min nye bedste ven Hvor har i jeres fra?

Anmeld

27. februar 2011

Kief31

Ja jeg tænker jo også, at golden retriever lige præcis jo, er den hund der har bidt flest børn..

Men grunden til at børn bliver bidt af hunde, er ene og alene at folk ikke forstår at en hund ikke er en stor bamse, eller et stykke legetøj.. Vi har har selv tysk ruhåret hønsehund og schæfer, og de har aldrig haft grund til at bide et barn, for ingen børn får lov at mase rundt med dem, ud over alm kast med bold under opsyn.

Anmeld

27. februar 2011

TinaPina

Jeg synes altså også det er en fjollet holdning, at de skulle være mere farlige end andre!

Det eneste rigtige havde været, at indføre et hundekørekort i stedet!

Nå men når dét så er sagt, så er jeg skeptisk overfor alle hunde indtil jeg ved hvad de er for nogle. Jeg ville hellere ikke uden videre lade mit barn være sammen med en golden, såvel som en muskelhund. Eller en chihuahua for den sags skyld, de er sgu da nogle arige små sataner

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Min debat er på ingen måde for at sætte nogens pis i kog. Mere for at høre jeres bevæggrunde for at høre hvorfor I har valgt de såkaldte muskelhunde.

Og ja - golden retrivere var så populære i 80érne at de avlede på dem selvom de var i famile sammen, hvilket jo giver problemer. Dette er dog heldigvis taget hånd om og ikke tilfældet længere.

Men kom gerne på banen - og er som sagt ikke for at hænge nogen ud - mere af nysgerrighed, og for at få jer der har valgt én sådan hund´s side af sagen

Anmeld

27. februar 2011

Kief31

For øvrigt har min moster og onkel på +/- 70 år to dejlige amstaff, søde kærlige familiehunde, som hvis man sparker dem bagi, vender sig og siger undskyld..

Anmeld

27. februar 2011

mth1987

TinaPina skriver:

Jeg synes altså også det er en fjollet holdning, at de skulle være mere farlige end andre!

Det eneste rigtige havde været, at indføre et hundekørekort i stedet!

Nå men når dét så er sagt, så er jeg skeptisk overfor alle hunde indtil jeg ved hvad de er for nogle. Jeg ville hellere ikke uden videre lade mit barn være sammen med en golden, såvel som en muskelhund. Eller en chihuahua for den sags skyld, de er sgu da nogle arige små sataner

Mener også et kørekort ville være bedre. Opsyn eller krav på hundetræning til alle der køber hund.Ja de små hunde er sgu livs farlige men også fordi de ikk bliver opdraget som store hunde gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.