Bedste forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

frk Jensen

Altså... det er dit eget valgt at du har fået børn... Det er ikke deres børn...

Jeg er alene med min søn 24/7 og han ser ofte hans mormor og bedstefar... De spørger ikke om de må låne ham... ( eller jo, den dag de ville have ham med i svømmehallen, der gjorde de)
Men de har deres eget liv og så skal de ikke være afhængig af at de skal passe min dreng, eller hente ham fra vuggestue 1 gang om ugen..

Jeg kan sagtens ringe og få dem til at hente ham i vuggestuen, hvis jeg en dag ikke kan nå det, og jeg kan se det bliver sent inden jeg vil kunne hente ham ( min søn bliver senest hentet kl fire HVER dag, selvom de har åbent til 16.45. )

De NYDER at få lov til det... De har vel hentet ham max 5 gange i det år han har gået i vuggestue..

Ligledes med weekend overnatninger... Jeg spørger, og så får jeg altid ja..
Det er måske en gang hver 3 weekend han har en enkel overnatning hos mormor og bedstefar.. Hvem der nyder det mest, det ved jeg faktisk ikke..

Men meld ud til din familie at du har brug for at de henter dine børn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

mulle7430

jeg spørger tit ( iweekenderne ) om mit barnebarn på 2 år ikke vil sove her  for ved da godt de selv har valgt børne men at de kan da også have brug for en hyggestund alle ..har godt nok ikke den lille så meget som den store..men nyder virkelig de små herude og mine andre piger forguder begge 2  

Anmeld

26. februar 2011

K&S

Eva. skriver:

Altså, man må jo melde ud...synes slet ikke man kan forvente andre skal kunne mærke hvilke behov man har...mine forældre er en del af vores hverdag, de henter og bringer...hjælper med alt de kan, men det er da noget jeg spørger om eller som vi aftaler, så tingene hænger sammen...

Meld ud.. ingen kan gætte sig til dine behov og det er dit ansvar ikke deres..

Anmeld

26. februar 2011

Fru Hansen

Tænker bare at det er en dårlig undskyldning. De ved jeg har haft bækkenløsning i lang tid og været sygemeldt noget tid inden jeg gik på barsel. Og jeg kæmper alt hvad jeg kan for at holde humøret oppe, og det er også gået fint, men irritere mig bare over der ikke er en eneste der tilbyder sin hjælp. Min kæreste arbejder fra 8-18.30 hver dag så de ved jo jeg er alene med ungerne. Henter dem kl 15 hver dag.

Hmm jeg er lidt blandet for selvfølgelig skal man hjælpe hinanden. Men dels er det jo jeres valg at din kærste har lange arbejdsdage og dels har i selv valgt at få de børn i har. Bedsteforældrene bliver jo ikke spurgt om de vil være reserve-forældre når man vælger at få børn.

Jeg har en familie (og svigerfamilie) der med glæde vil hjælpe når jeg beder om det. Men det er nu sjældent at jeg beder om hjælp fordi jeg som skrevet mener at det er mine børn - mit valg - mit ansvar.

Men når det er så sagt, så skulle du måske bare bede om hjælpen. Måske tror de at du hellere vil klare dig selv. De kan jo ikke læse tanker.

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

fru-nielsen skriver:

Hmm jeg er lidt blandet for selvfølgelig skal man hjælpe hinanden. Men dels er det jo jeres valg at din kærste har lange arbejdsdage og dels har i selv valgt at få de børn i har. Bedsteforældrene bliver jo ikke spurgt om de vil være reserve-forældre når man vælger at få børn.

Jeg har en familie (og svigerfamilie) der med glæde vil hjælpe når jeg beder om det. Men det er nu sjældent at jeg beder om hjælp fordi jeg som skrevet mener at det er mine børn - mit valg - mit ansvar.

Men når det er så sagt, så skulle du måske bare bede om hjælpen. Måske tror de at du hellere vil klare dig selv. De kan jo ikke læse tanker.

Du har tilsynesladende misforstået mit indlæg. For skriver flere gange vi aldrig får passet børn, og det er virkelig aldrig. Jeg elsker mine børn, og ønsker samtidig de skal have et godt forhold til deres bedste forældre og det har de ikke den dag i dag, netop fordi de aldrig bliver passet, mine svigerforældre kommer næsten aldrig forbi, vi skal derop hvis vi vil se dem. Samtidig er min undren at folk er så ligeglade med at man har smerter osv. Man kunne godt bruge lidt aflastning indimellem og som sagt mener jeg ikke en gang ugentlig eller til overnatning, men en gang hver 2. måned eller lignende. Og ja det er vores valg at min mand arbejder så meget, og jeg går hjemme ved børnene hvilket jeg elsker. Jeg er bare selv meget hjælpsom som person. Eksempelvis lavede jeg mad til min svigeinde en uge efter hendes fødsel, jeg har gjort rent ved min veninde fodi hun havde bækkenløsning, selvom jeg havde 3 børn selv. Måske det bare er mig der er for naiv og tænker folk er hjælpsomme i en tid hvor man har behov for det.

Og som sagt har jeg svært ved at spørge mine forældre ad da de altid brokker sig når de skal passe min brors børn, de får meget tit passet børn og de spørger mine forældre meget ( i følge mine forældre).

Er meget ked af hvis folk herinde misforstår mit indlæg. For det er jo slet ikke ment som du beskriver, som om jeg vil af med mine børn. Ved sgu godt det er mine børn og netop derfor bliver dealdrig passet, men kender heller ingen andre der får deres børn så lidt som vi gør.

Anmeld

26. februar 2011

Krabben

Hej

Er da trist at dine forældre og svigerforældre ikke udviser større interresse for dine børn... Men som andre skriver, kan man jo ikke tvinge dem til det.... Jeg forstår dog godt, at det gør dig ked af det, for dine børn er jo en del af dig og derfor kan det føles MEGET personligt når de ikke viser interesse.

Er der andre du kan få til at aflaste lidt? Søskende, fætre/kusiner, venner/veninder. Vi er jo så heldige i dag, at have "udviddet" familie mange forskellige steder og mon ikke der er nogen, der har lyst til at give en hånd, og nyde dine dejlige unger? MEN, som andre har nævnt, kræver det jo at man tør spørge om hjælp.... Så fat telefonen, det kan da kun gå for langsomt.

Mange hilsner

Krabben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.