Bedste forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.291 visninger
25 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med nr. 4 i uge 36 og sikkert hormonella, men bliver nødt til at spørge jer andre kvinder herinde.

Mine forældre har hentet mine børn 1 eller 2 gange (tror faktisk kun det er 1 gang) fra institution i hele min graviditet, trods det jeg har bøvlet med bækkenløsning og svigerforældre har hentet dem 1 gang i alt, de 2 små er 21 mdr og 3½ år den store er kun min.

Min frustration går på hvorfor man skal be om hjælp, hvorfor spørger bedsteforældrene ikke selv, må vi hente børnene vi nyder deres selskab og vil gerne aflaste dig lidt en eftermiddag, det er jo ikke noget jeg selv spørger om da jeg godt ved de sikkert har travlt  og har deres eget liv, men jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke forstår at de ikke tilbyder dette bare 1 gang hver anden måned eller noget?? Vores børn bliver heller aldrig passet i weekenden, så det er altså ikke fordi bedste forældrene bruger deres tid på at passe vores børn.

Hvordan er jeres forældre og svigerforældre? Tilbyder de sig aldrig, siger de aldrig åh må vi ikke godt passe/hente ungerne?

Forventer jeg for meget? Ville så gerne have at de interesserede sig uden at de bliver bedt om det.

Kh ano for man ved jo aldrig hvem der læser med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Kildebakken

Anonym skriver:

Jeg er gravid med nr. 4 i uge 36 og sikkert hormonella, men bliver nødt til at spørge jer andre kvinder herinde.

Mine forældre har hentet mine børn 1 eller 2 gange (tror faktisk kun det er 1 gang) fra institution i hele min graviditet, trods det jeg har bøvlet med bækkenløsning og svigerforældre har hentet dem 1 gang i alt, de 2 små er 21 mdr og 3½ år den store er kun min.

Min frustration går på hvorfor man skal be om hjælp, hvorfor spørger bedsteforældrene ikke selv, må vi hente børnene vi nyder deres selskab og vil gerne aflaste dig lidt en eftermiddag, det er jo ikke noget jeg selv spørger om da jeg godt ved de sikkert har travlt  og har deres eget liv, men jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke forstår at de ikke tilbyder dette bare 1 gang hver anden måned eller noget?? Vores børn bliver heller aldrig passet i weekenden, så det er altså ikke fordi bedste forældrene bruger deres tid på at passe vores børn.

Hvordan er jeres forældre og svigerforældre? Tilbyder de sig aldrig, siger de aldrig åh må vi ikke godt passe/hente ungerne?

Forventer jeg for meget? Ville så gerne have at de interesserede sig uden at de bliver bedt om det.

Vores tilbyder tit, men det kan nu også være lidt pres. Måske de venter på du spørger, så de ikke trænger sig på?

KH

Anmeld

25. februar 2011

Alberts/

tror aldrig min mor ville spørge om hun måtte passe albert eller have ham, hun vil ikke føle dig påtrængene, (;

Anmeld

25. februar 2011

Lolli

Min svigermor spørger en gang imellem, hvis der er gået for lang tid siden hun sidst har haft et barnebarn på besøg. Men vi ser dem flere gange om ugen, så det er sjældent der går en uge uden vi ses.

Mht. dine forældre, så er det ikke sikkert de overhovedet tænker over at du kan bruge noget hjælp? De tænker sikkert, at du spørger hvis du har. Siger de ja når du spørger?

Anmeld

25. februar 2011

tinasmor

Mine forældre er også lidt som dine. Og dog! De siger nogle gange at de gerne vil passe eller hente en gang i mellem. Men de siger altid: Skal jeg ikke hente i morgen, eller skal jeg ikke passe på lørdag. For så ville jeg straks springe på. Det er mere sådan lidt svævende, og så ender det jo alligevel med at jeg skal spørge og det ender jeg ofte ikke at gøre, fordi jeg ikke vil "ulejlige" dem. Jeg har selv på fornemmelesen (jo svært at sige allerede nu) at hvis jeg var pensionist (som mine er) så måtte det da være en delig afspredelse et par gange om måneden at hente og være sammen med sit barnebarn et par gange om måneden.

Men jeg tror, at som en anden også skriver, at de måske ikke vil påtrænge sig.

Anmeld

25. februar 2011

Anonym trådstarter

Tænker bare at det er en dårlig undskyldning. De ved jeg har haft bækkenløsning i lang tid og været sygemeldt noget tid inden jeg gik på barsel. Og jeg kæmper alt hvad jeg kan for at holde humøret oppe, og det er også gået fint, men irritere mig bare over der ikke er en eneste der tilbyder sin hjælp. Min kæreste arbejder fra 8-18.30 hver dag så de ved jo jeg er alene med ungerne. Henter dem kl 15 hver dag.

Anmeld

25. februar 2011

Aves.

Altså, man må jo melde ud...synes slet ikke man kan forvente andre skal kunne mærke hvilke behov man har...mine forældre er en del af vores hverdag, de henter og bringer...hjælper med alt de kan, men det er da noget jeg spørger om eller som vi aftaler, så tingene hænger sammen...

Meld ud.. ingen kan gætte sig til dine behov og det er dit ansvar ikke deres..

Anmeld

25. februar 2011

muzen

min mor spørg heller ikke, men jeg ved også 100% at hun gerne vil og hvis jeg spørg om de ikke skal have en hygge dag slå hun til med ddet samme. hende og mine som har også en fast mormor dag hvor hun enden henter ham til middag eller også bliver han afleveret dernede om morgen.

min mor passede mikkel fast fra han var 6 mdr og til han var 1år. og jeg siger dig det er et ubeskrivelit forhold de 2 har i dag.

jeg tror bare du skal snakke rent mel ud af posen. spørge ind til hvorfor de ikke tilbyder det. om det er fordi de ikke vil trænge sig på. så kan du jo sige at de skal de ikke tænke på. så er der ren luft mellem jer

Anmeld

25. februar 2011

millesofie

nu er jeg jo helt alene med min datter

men jeg får hende aldrig passet faktisk, men min mor siger tit til mig mig om vi ikke skal bytte, du henter min så henter jeg din (har en lillebror på 5år) og så mødes vi, på den måde få vi tid med dem

men jeg skulle feks i byen i sidste weekend (hvilket jeg aldrig gør, 5 år siden sidst) men jeg skulle ikke engang spørge min mor om hun ville passe, hun sage det selv og hvad hun havde planlagt for dem

og nu hvor min pige ikke sover igennem endnu (hun er 14 mdr) så siger min mor til mig engang i mellem (engang hver 2-3mdr) nu tager jeg hende om natten den næste uge så du kan sove.. og det gør mig så glad at hun vil hjælpe

jeg vil ikke give dig nederen på over hovedet, men jeg ville være ked af hvis min mor aldig selv tilbød sig..

jeg synes at det betyder meget at de selv kommer og siger at de enten har lyst eller lige tid til at passe/se ens unger, for det viser jo at de holder meget af dem.. og det kan ungerne jo også mærke

knus og gode tanker herfra

Anmeld

25. februar 2011

Anonym trådstarter

Det kan godt være i har ret?? Jeg har jo også spurgt nogle gange, men hver gang er det den der jamen vi skal lige snakke om det og så melder de sku ikke tilbage. Jeg ved bare fra de andre jeg kender med bækkenløsning at deres forældre og svigerforældre har hjulpet med at hente børn, rengøring og madlavning når det lige har passet uden mine veninder har skullet tigge og be om noget.

Er nu ikke helt enig om at det er mit ansvar at bedste forældrene skal have et forhold til børnene, det må da være deres eget ansvar. Jeg synes i hvert fald jeg har gjort min del.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.