hmm måske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

Anonym trådstarter

9510 skriver:

Ja det kender jeg godt, da jeg var sygemeldt og senere på barsel fik jeg også mere udbetalt end jeg gør nu ved at gå på arbejde....

Men ville så ikke kunne holde til at gå hjemme hver dag

Jeg har gået hjemme før i et års tid, synes det var super, men det var bestemt også super den dag tlf ringede og jeg blev tilbudt arbejde... jeg tror bare jeg tilpasser mig og kan trives med begge dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

twinboys

Mor til Frederic skriver:

hvad siger du til tirsdag?

Til hygge??? skal være på afd. mandag og tirsdag

Kan onsdag

Anmeld

25. februar 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Men man kan vel ikke bare gå hjemme på dagpenge eller kan man?

Jeg ved det faktisk ikke, men det mener jeg ikke man kan, ved faktisk ikke hvordan man "melder sig ud af arbejdsmarkedet" og bliver hjemmegående. for dagpenge er jo kun i en periode

Anmeld

25. februar 2011

Calliope

ved da også at der er en del der skal tage det aktivering de forlanger for at få udbetalt penge, med mindre man er på barsel eller sygmeldt.

Vi har haft en del af sådanne nogle med. Og gud hvor er de trælse, for de er jo kun med for ellers for di ingen penge. Men røre en finger eller bare interessere sig for det vi laver? nej. 

De bliver læsset af samme dag og for at vide at her skal de ikke være. Har haft udlæninge med, der hverken kunne dansk og bare sad og sov. Ikke lige det bedste billed at sende, når man har med kunder at gøre mm.

Et eller andet sted er systemet sgu heller ikke fair.. Jeg er under 25 og når jeg ryger i aktivering får jeg en indkomst på 3.500 kr efter skat... om måneden!!!

Så tro mig, jeg har skam heller ikke tænkt mig at løfte en fingre, når jeg kommer i aktivering 

Forstå mig ret, jeg vil hellere end gerne have et job! Jeg har ikke læst på universitetet for at få mig en BA fordi jeg ville gå hjemme.. Men ingen vil ansætte min uddannelse i disse tider (og var ellers den mest populære da jeg startede) og at blive smidt ud i aktivering vel vidende om at min alder er skyld i at staten mener jeg bare har at klare mig for mindre end min SU, så får de sgu heller ikke en skid ud af mig...

Anmeld

25. februar 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg ved det faktisk ikke, men det mener jeg ikke man kan, ved faktisk ikke hvordan man "melder sig ud af arbejdsmarkedet" og bliver hjemmegående. for dagpenge er jo kun i en periode

Så skal man vel bare meddele at man ikke ønsker at stå til rådighed, så får du ikke dagpenge... jeg gad godt gå hjemme med ungerne og så ellers læse lidt ved siden af-....tage kurser osv...lidt som nu med et studie, det er dælme luksus, men man kan jo ikke blive ved...det er vidst pay back time, snart..

Anmeld

25. februar 2011

Anonym trådstarter

ved da også at der er en del der skal tage det aktivering de forlanger for at få udbetalt penge, med mindre man er på barsel eller sygmeldt.

Vi har haft en del af sådanne nogle med. Og gud hvor er de trælse, for de er jo kun med for ellers for di ingen penge. Men røre en finger eller bare interessere sig for det vi laver? nej. 

De bliver læsset af samme dag og for at vide at her skal de ikke være. Har haft udlæninge med, der hverken kunne dansk og bare sad og sov. Ikke lige det bedste billed at sende, når man har med kunder at gøre mm.

sådanne mennesker kan jeg bare heller ikke klare, men de findes desværre og jeg vil lige tilføje at jeg IKKE er en af den slags...

jeg har det sq bedst med at tjene mine penge selv, jeg vil ikke skylde nogen noget og jeg vil helst klare mig selv.

jeg oplevede desværre for efterhånden mange år siden at blive fyret fra min læreplads og jeg var lige flyttet hjemmefra, og jeg havde ikke andre muligheder end at spørge kommunen om hjælp, men de ville ikke hjælpe mig fordi jeg havde familie som havde lidt stående i banken. men der stod en som knapt kunne dansk og bankede i bordet og sagde at han skulle have penge nu for han manglede dem. damen på kommunen sagde til ham at der var en uge endnu til der skulle udbetales kh eller hvad det nu var han skulle have, han råbte og skreg og endte til sidst med at få sin vilje. og jeg måbede. jeg er IKKE racist, men sys det var pisse uretfærdigt at han kunne få i hoved og r*v gå i DYRT mærketøj og jeg kunne intet få og stod til at miste min lejlighed.

Anmeld

25. februar 2011

XXSS

Anonym skriver:

Sad og legede med tanken om at blive hjemmegående. Men nej det er rigtigt man har ingen indtægt som hjemmegående.

jeg kunne sagtens gå hjemme og passe mit barn selv, MEN jeg vil også gerne tilbage på jobbet. ud i livet og møde andre mennesker. jeg nyder at gå hjemme og tiden er gået alt alt for hurtigt. tiden burde kun gå med ½ fart når man er på barsel.

jeg har fået lidt over 12000 udbetalt fra kommunen, normalt ville jeg få et sted mellem 14 og 15000 så det er jo ikke den vilde nedgang... og jeg som gik og troede vi ville gå totalt fallit når jeg kom over på dagpenge, nu er jeg optimistisk og er sikker på det hele nok skal gå uden vi behøver koge suppe på stenene ude i baghaven

Jeg synes også, at 2-3000 ekstra udbetalt om måneden kan mærkes - taget i forhold til din beregning.. Jeg selv får 11000 ud i dagpenge her under min sidste del af barslen og 16500 ca. normalt, jeg synes det er mange penge at gå ned fast om måneden selvom min mand har et godt betalt job..

Anmeld

25. februar 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Så skal man vel bare meddele at man ikke ønsker at stå til rådighed, så får du ikke dagpenge... jeg gad godt gå hjemme med ungerne og så ellers læse lidt ved siden af-....tage kurser osv...lidt som nu med et studie, det er dælme luksus, men man kan jo ikke blive ved...det er vidst pay back time, snart..

Anmeld

25. februar 2011

Anonym trådstarter

Tanja78 skriver:

Jeg synes også, at 2-3000 ekstra udbetalt om måneden kan mærkes - taget i forhold til din beregning.. Jeg selv får 11000 ud i dagpenge her under min sidste del af barslen og 16500 ca. normalt, jeg synes det er mange penge at gå ned fast om måneden selvom min mand har et godt betalt job..

jo jo det kan da mærkes, men går ikke fallit af det. jeg troede faktisk jeg ville få meget mindre udbetalt.

Anmeld

25. februar 2011

Lillefe

Anonym skriver:

Sad og legede med tanken om at blive hjemmegående. Men nej det er rigtigt man har ingen indtægt som hjemmegående.

jeg kunne sagtens gå hjemme og passe mit barn selv, MEN jeg vil også gerne tilbage på jobbet. ud i livet og møde andre mennesker. jeg nyder at gå hjemme og tiden er gået alt alt for hurtigt. tiden burde kun gå med ½ fart når man er på barsel.

jeg har fået lidt over 12000 udbetalt fra kommunen, normalt ville jeg få et sted mellem 14 og 15000 så det er jo ikke den vilde nedgang... og jeg som gik og troede vi ville gå totalt fallit når jeg kom over på dagpenge, nu er jeg optimistisk og er sikker på det hele nok skal gå uden vi behøver koge suppe på stenene ude i baghaven

ok det lyder da ikke så ringe.. mente det var mindre man fik men du skal regne med at det er pr. uge så du kan godt får mindre den næste måned.. hvor mange uger er det? 5?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.