Anonym skriver:
ja tårerne triller igen ned af mine kinder, gør de efterhånden ofte.. Efter en lang god periode, hvor "alt" har været dejligt mellem min kæreste og jeg er jeg kommet i en skidt periode igen... Jeg bliver meget ked af det når han siger noget til mig, som kan være sårende eller hvis han f.eks siger, "argh, er du sikker på det"? Han har det meget med ikke at tro på andre end ham selv. et eksempel: jeg fortæller ham om en vuggestue der lukkede inden det siste barn er hentet. han tror simpelthen ikke på mig, og jeg bliver bare SÅ ked af det, for jeg VED jo det er rigtigt, og der resulterer i at jeg bare tud brøler og må finde hele 3 forskellige historier på nettet om det. Det kan bare ikke være rigtigt, at jeg skal bevise hvert et ord jeg siger...
Her til morgen var det så noget andet han ikke troede på, og jeg blev bare så ked af det igen, for det er en info jeg kommer med som jeg synes er brugbar, og så tror han f****** ikke på mig.. bliver simpelthen så rasende!!!
Morgenen startede med at jeg vågner og siger "nu har jeg haft en træls drøm igen" (en træls drøm er at han er sammen med en anden, det drømmer jeg meget ofte!) han siger så. "ja det gør du jo så tit". og igen der, bliver jeg ked af det indeni, for jeg havde jo nok mere brug for et kram og et "jamen jeg elsker dig skat" end at blive fejet af vejen.
ved morgenmaden sidder jeg så og ser lidt trist ud, selvom jeg prøvet at tænke positivt, så er jeg bare ked af det inden i, han spørger så, skulle du noget i dag inden du skal ned i byen? Og jeg svarer, "ja det fortalte jeg også igår" hvor han siger, "jamen det kan jeg ikke huske" og jeg svarer "så må du jo undvære den information" bliver bare SÅ træt af at han IGEN ikke har hørt hvad det er jeg skal, jeg ved godt man ikke kan gå og huske på alle informationer man får, men sagde det lige inden vi gik i seng, at jeg skulle noget inden jeg skulle ned i byen, og så irriterer det mig, at han glemmer det IGEN IGEN IGEN! han tog så tøj på ham selv og vores datter og jeg spørger "hvad skal I" han svarer, "vi kører en tur" jeg spørger hvorhen og han læsser mig af med, "det kan vel være ligemeget, nu når du ikke vil sige hvor du skal hen, behøver du vel ikke vide hvor vi skal hen" og igen, så bliver jeg bare ked ked ked, for det var slet ikke fordi jeg ikke ville fortælle ham hvad jeg skulle, det var jo bare super træls, han ikke lige kunne huske det. Jeg græder så foran ham og ham siger, "hvad fanden er du så ked af" og jeg svarer, "jamen jeg er bare ked af det i dag, måske jeg har brug for du lige holder om mig og er der for mig." hvortil hans svar er "jamen jeg skrev da et brev igår om at jeg elsker dig, du ved da jeg elsker dig", men jeg gider ik være her når du er så sur, farvel"... så går han ud af døren mens jeg står med tårerne trillende ned af kinderne...
Hvorfor bliver jeg så ked af "så lidt"? Hver gang der er bare lidt mellem ham og jeg får jeg altid tanken, "nu pakker jeg sgu, jeg gider ik græde mere, det er livet for kort til" men det ender altid med vi "maker up" og så er det det..
Inden han gik sagde han, "jeg vender og drejer hver en sætning inden jeg siger noget, for ikke at såre dig, du er så nærtagende".. og så tænker jeg bare, hvad fanden laver du så her?? Det må da være træls altid at skulle tage hensyn til mig? Eller hvad... Åhr, ha alle de tanker og så videre...
sagde til ham, inden han gik at jeg jo havde brug for at vide han elsker mig, i stedet for at blive fejet af vejen, når jeg er ked af det, men så siger han bare sådan noget med, "jamen jeg sagde da igår jeg elsker dig" og hvor er det bare sårende...
er jeg for nærtagende? Skal jeg bare være ligelgad, selvom jeg er på brudets rand?? Tænker egentlig tit at det ville være nemmere at være alene, så skulle jeg ikke tænke på ham, gøre ham tilfreds osv hele tiden... ALT hvad jeg gør, det gør jeg for at gøre ham glad. skriver små breve, smører madpakken uden han ved det, henter rundstykker som overraskelse, og alle mulige andre små, synes jeg, betænksomme ting..
skulle lige ud med det hele.. :/
Hvis du er på barsel og stadig ammer, så lyder du helt normal. Man bliver så ulidelig følsom og nærtagende. - det er jo indrettet sådan at man skal have følelserne uden på tøjet, så man knytter sig til barnet!
Når det så er sagt ville jeg forklare kæresten at du har ekstra brug for komplimenter, kærtegn og omsorg, så du kan blive en dejlig rummelig og omsorgsfuld mor. Lige nu er du lidt alene om dine følelser og det er hårdt!