Første gravidtets tjek ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

sweet

channie-g skriver:

er ked af aT høre du har tabt så mange gang, har du fundet ud af hvorfor??

hvor langt har du nået at være henne de forskellige gange??

er sikker på det nok skal gå godt for jer denne gang hel og lykke til jer

vi holder modet oppe selvom det er lidt svært nogen dage og er lidt nervøs for denne graviditet  første gang jeg tabte var i uge 9.. de andre 4 gange har været 6+3 ca.. jamen indtil vidre har de fundet ud af jeg har en tarmesygdom der hedder crohns og når man har den er der åbenbart større chance for at tabe når man har det.. men de har skyndt sig at sætte mig i medicinsk behandling i håb om at det kan nå og hjælpe den lille spire denne gang.. og i mellem tiden er de også igang med at se om jeg danner små blodpropper i moderkagen hvis nu jeg skulle ske at tabe denne gang også.. er kun ca 5+2 i dag så lige nu syntes jeg der er langt til at man er over de væreste 12 uger i graviditeten.. hvor lang er du henne??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Kofoed.

channie-g skriver:

skøn at der allerede er så mange der har taget sig til tid at skrive på det...

blev lidt rundforvirret over det, for da jeg var inde og få en positiv test ved læge, var jeg ikke engang inde ved min læge, så har intet fået afvide omkring hvad der skal ske hvornår..

jeg skal til første tjek d. 22 marts, så håber da lidt på at de undersøger mig alt det de kan...

har lige et spørgsmål mere, hvorfor er det man ikke kan få kønnet afvide før uge 20 hvis barnet er udviklet nok til at kunne se det før...? sorry hvis det er dumme spørgsmål jeg kommer med, men er meget spændt/nervøs for det hele...

MVH channie

De kan med sikkerhed se kønnet når du er 17+0 og babsi ligger rigtig. Men kan nok også se det inden, men det er ikke lige så sikkert.

Men grunden til mange først kender kønnet omkring uge 20 er, at man først skal til misdannelse scanning der.

Der er ingen dumme spørgsmål, der er sjove og skøre, men ikke dumme

Anmeld

24. februar 2011

channie-g

sweet skriver:

vi holder modet oppe selvom det er lidt svært nogen dage og er lidt nervøs for denne graviditet  første gang jeg tabte var i uge 9.. de andre 4 gange har været 6+3 ca.. jamen indtil vidre har de fundet ud af jeg har en tarmesygdom der hedder crohns og når man har den er der åbenbart større chance for at tabe når man har det.. men de har skyndt sig at sætte mig i medicinsk behandling i håb om at det kan nå og hjælpe den lille spire denne gang.. og i mellem tiden er de også igang med at se om jeg danner små blodpropper i moderkagen hvis nu jeg skulle ske at tabe denne gang også.. er kun ca 5+2 i dag så lige nu syntes jeg der er langt til at man er over de væreste 12 uger i graviditeten.. hvor lang er du henne??

kan bestemt godt forstå i er nervøse, men det er da super i har fået en grund til det, isted for at i ikke viste noget og gik og var fortvivlet over det... lad os håbe tide kan gå lidt stærker så i kan komme over de 12 uger...

jamen jeg er ikke så langt endnu er 4+6 henne idag... men håber da ikke der bliver noget, går bare og venter på at vi er over de 12 uger så vi kan snakke lidt mere åben om det med venner og familie... ventetiden er lang!

Anmeld

24. februar 2011

channie-g

Kofoed33 skriver:

De kan med sikkerhed se kønnet når du er 17+0 og babsi ligger rigtig. Men kan nok også se det inden, men det er ikke lige så sikkert.

Men grunden til mange først kender kønnet omkring uge 20 er, at man først skal til misdannelse scanning der.

Der er ingen dumme spørgsmål, der er sjove og skøre, men ikke dumme

oki, hvor kan man få lavet sådan en køns-scanning henne før uge 20??

kan slet ikke vente til at få afvide hvad "det" er... ved godt jeg ikke er så langt endnu og mange siger at man ikke skal glæde sig for tidligt, men kan altså ikke lade være!!

Anmeld

24. februar 2011

sweet

channie-g skriver:

kan bestemt godt forstå i er nervøse, men det er da super i har fået en grund til det, isted for at i ikke viste noget og gik og var fortvivlet over det... lad os håbe tide kan gå lidt stærker så i kan komme over de 12 uger...

jamen jeg er ikke så langt endnu er 4+6 henne idag... men håber da ikke der bliver noget, går bare og venter på at vi er over de 12 uger så vi kan snakke lidt mere åben om det med venner og familie... ventetiden er lang!

ja det er helt sikkert rart at vide at der nok er en årsag til at det er gået galt.. men håber da at denne hurtig opstart på medicin hjæjper denne gang.. går også og venter på tid til en scanning så de kan se at den er der endnu og være sikker på at jeg kun er 5+2 henne.. blev faktisk gravid denne gang hvor vi holdt pause i baby projekt så jeg lige kunne få afklaret først om der var noget galt inden jeg blev gravid.. men spiren ville dog sætte sig denne gang alligevel :-)

Anmeld

24. februar 2011

XXSS

Allerførste tjek var underlivsundersøgelse for at konstatere graviditet.

Andet tjek var vandrejournal hvor jeg blev vejet, fik målt blodtryk, i journalen noterer de evt. sygdomme i familien osv. - Så du skal have din mand med hvis han vil - de vil også spørge til ham - det gjorde de i hvert fald her mhs til arvelige sygdomme osv.

Det var det

Anmeld

24. februar 2011

Kofoed.

channie-g skriver:

oki, hvor kan man få lavet sådan en køns-scanning henne før uge 20??

kan slet ikke vente til at få afvide hvad "det" er... ved godt jeg ikke er så langt endnu og mange siger at man ikke skal glæde sig for tidligt, men kan altså ikke lade være!!

Altså nu bor jeg i Kolding og der er en skanningsklinik i Storcenteret. Men kan kun forstille mig alle scanningkliniker tilbyde kønsscanninger, den i Kolding ligger også i KBH og Århus og der koster det 500 for en 2D scanning med en CD fyldt med billeder. 3D koster 1700.

http://www.graviditetsscanning.dk/priser/

Anmeld

24. februar 2011

channie-g

man kan ikke rigtig lade være at tænke at det er skæbnen der har besluttet du skal være gravid denne gang og så går det sikkert lige som det skal...

hvornår skal du ind og scannes første gang, må du da skulle tidligt når du har tabt så mange gang ?

Anmeld

24. februar 2011

channie-g

sweet skriver:

ja det er helt sikkert rart at vide at der nok er en årsag til at det er gået galt.. men håber da at denne hurtig opstart på medicin hjæjper denne gang.. går også og venter på tid til en scanning så de kan se at den er der endnu og være sikker på at jeg kun er 5+2 henne.. blev faktisk gravid denne gang hvor vi holdt pause i baby projekt så jeg lige kunne få afklaret først om der var noget galt inden jeg blev gravid.. men spiren ville dog sætte sig denne gang alligevel :-)

man kan ikke rigtig lade være at tænke det er skæbnen der vil at du skal være gravid denne gang og at det sikkert nok skal gå som smurt...

hvornår skal du scannes første gang, må du da skulle tidligt når du har tabt så mange gang

Anmeld

24. februar 2011

channie-g

Tanja78 skriver:

Allerførste tjek var underlivsundersøgelse for at konstatere graviditet.

Andet tjek var vandrejournal hvor jeg blev vejet, fik målt blodtryk, i journalen noterer de evt. sygdomme i familien osv. - Så du skal have din mand med hvis han vil - de vil også spørge til ham - det gjorde de i hvert fald her mhs til arvelige sygdomme osv.

Det var det

mathias (min fyr) har slet ikke lade mig tage valget om han skal med, det har han bestemt sig for at han skal... hver gang... men det er oz dejligt nok, vi er heldigvis 2 om dette...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.