Første gravidtets tjek ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
27 svar
0 synes godt om
24. februar 2011

channie-g

hey alle jer der ude....

jeg har været så heldig at jeg er blevet gravid den 1 mdr. vi havde sat projekt baby igang..

nu går mit spørgsmål så på, hvad skal der ske til den første tjek man skal til og hvornår skal man scannes første gang...

håber nogen kan svare mig på mit spørgsmål...

MVH Channie (4+6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

>>Carina<<

channie-g skriver:

hey alle jer der ude....

jeg har været så heldig at jeg er blevet gravid den 1 mdr. vi havde sat projekt baby igang..

nu går mit spørgsmål så på, hvad skal der ske til den første tjek man skal til og hvornår skal man scannes første gang...

håber nogen kan svare mig på mit spørgsmål...

MVH Channie (4+6)

Du får lavet vandrejournal og får en underlivsundersøgelse. Første scanning er i ca 13 uge

Anmeld

24. februar 2011

>>Carina<<

Og ha taget blodprøve

Anmeld

24. februar 2011

sweet

har været gravid 5 gange hvor jeg har tabt men har kun nået at være til det første graviditetstjek en gang ud af de 5 gange.. men mener det var i uge 8 jeg var inde og få lavet vandrejournal fået taget blodprøve og lavet en urin prøve og så fik jeg lidt med hjem til at kæse i om at være gravid :-) er nu gravid for 6 gang og denne gang skal jeg til første tjek ved læge i uge 9...

Anmeld

24. februar 2011

sweet

Carina1984 skriver:

Du får lavet vandrejournal og får en underlivsundersøgelse. Første scanning er i ca 13 uge

nede ved min læge laver de ikke underlivsundersøgelser til første tjek mere... det havde jeg eller regnet med de skulle der første gang jeg var gravid.. tror det er meget forskelligt fra læge til læge..

Anmeld

24. februar 2011

LC

Det kommer an på hvornår du kommer til lægen.

Normalt er lægetjekket og at du får en GU samt vandrejournal først i uge 8.

og hvis du kommer ind før så får du bare taget blodprøve, og snakker om vitaminer.

Jeg var selv inde 2 gang med en uges mellem rum, men tror også det er forskelligt fra læge til læge, og hvis det er muligt vil de nok helst tage det hele på en gang.

Anmeld

24. februar 2011

Clisolka

sweet skriver:

nede ved min læge laver de ikke underlivsundersøgelser til første tjek mere... det havde jeg eller regnet med de skulle der første gang jeg var gravid.. tror det er meget forskelligt fra læge til læge..

Det gjorde min læge heller ikke 

Anmeld

24. februar 2011

de-wett

jeg kom til læge da jeg var ca 5 uger henne. vil taget blodprøve og underlivsundersøgelse. Jeg vil til til nf da jeg var 12 uger henne.

Var til første jm besøg da jeg var omkring 15-16 uger henne og scanning igen ved 20 uger

Anmeld

24. februar 2011

channie-g

skøn at der allerede er så mange der har taget sig til tid at skrive på det...

blev lidt rundforvirret over det, for da jeg var inde og få en positiv test ved læge, var jeg ikke engang inde ved min læge, så har intet fået afvide omkring hvad der skal ske hvornår..

jeg skal til første tjek d. 22 marts, så håber da lidt på at de undersøger mig alt det de kan...

har lige et spørgsmål mere, hvorfor er det man ikke kan få kønnet afvide før uge 20 hvis barnet er udviklet nok til at kunne se det før...? sorry hvis det er dumme spørgsmål jeg kommer med, men er meget spændt/nervøs for det hele...

MVH channie

Anmeld

24. februar 2011

channie-g

sweet skriver:

har været gravid 5 gange hvor jeg har tabt men har kun nået at være til det første graviditetstjek en gang ud af de 5 gange.. men mener det var i uge 8 jeg var inde og få lavet vandrejournal fået taget blodprøve og lavet en urin prøve og så fik jeg lidt med hjem til at kæse i om at være gravid :-) er nu gravid for 6 gang og denne gang skal jeg til første tjek ved læge i uge 9...

er ked af aT høre du har tabt så mange gang, har du fundet ud af hvorfor??

hvor langt har du nået at være henne de forskellige gange??

er sikker på det nok skal gå godt for jer denne gang hel og lykke til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.