Piger, kan I hjælpe mig?? Smerter i underlivet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.781 visninger
27 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Filippa & Liva

Kære piger... 

Er bange og ked af det lige nu. 

Omkring kl. 20 begyndte jeg at få ondt i underlivet, det føltes som menstruationssmerter og vil gå udfra det er de såkaldte ligamentsmerter.. Som nygravid læser jeg om det på nettet og kan læse mig frem til at ligament smerter burde være: "kortvarige små jag og niv/smerter i underlivet som burde forsvinde efter kort tid."

Mit problem er så bare at de ikke er forsvundet og sidder stadig med smerterne..  jeg har ikke blødt eller lign.

Da jeg har ondt og er bekymret vælger vi at ringe til vagtlægen for lige at høre ad, om ikke andet for at blive beroliget lidt..

Jeg skulle aldrig have ringet!! 

får fat i en eller anden gammel tosse som intet kan høre og som tilsydenladende heller intet kan forstå.. 

jeg starter med at lægge ud med at fortælle at jeg er første gangs gravid og bekymret og forklarer så min sag..

gud hjælpe mig, om han så ikke spørger mig bagefter: "har du andre børn?" hvortil jeg svarer nej, og gentager at jeg er første gangs gravid..

Manden i den anden ende af røret holder en laaaaaang pause og lyder mest af alt som en der er røv ligeglad hvortil han så siger til mig:

"jamen hvis du er ved at abortere er du ved at abortere, det kan jeg ikke gøre noget ved... Gå ind og sov." 

jeg ved godt at de er læger og de gør deres bedste men nu er jeg endnu mere bange end før og ked af det. 

Er det normalt at have ligament smerter i længerevarende tid??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

twinny

skidevagtlæger...

Jeg havde altså længerevarige ligamentsmerter og det føltes præcis som mens smerter. vågnede om natten og havde det i lang tid af gangen.  Jeg tog min kæreste bokser på godt op om dunken og så en lang t-shirt og lagde den dobbel på min mave, det hjalp. søde..... så jeg kunne sove nogenlunde om natten..

Nu er de så gået over igen, jubiii...

Men hvis du selv føler den er helt galt, synes jeg du skal ringe igen og brokke dig.. eller se om du kan få fat på en anden...

Anmeld

23. februar 2011

DLM

ej sikke da en usympatisk læge

men jeg kan huske at ligamens smerter gjorde mega nas, og godt kunne vare længe især ved 1. gang fordi det hele skal strække sig.

min jm sagde til mig; forstil dig du trækker i et stramt elastik der gerne vil hoppe tilbage der hvor det sad. der var tidspunkter hvor jeg måtte ligge mig ned fordi det gjorde ondt.

Anmeld

23. februar 2011

Filippa & Liva

Baby-støv skriver:

skidevagtlæger...

Jeg havde altså længerevarige ligamentsmerter og det føltes præcis som mens smerter. vågnede om natten og havde det i lang tid af gangen.  Jeg tog min kæreste bokser på godt op om dunken og så en lang t-shirt og lagde den dobbel på min mave, det hjalp. søde..... så jeg kunne sove nogenlunde om natten..

Nu er de så gået over igen, jubiii...

Men hvis du selv føler den er helt galt, synes jeg du skal ringe igen og brokke dig.. eller se om du kan få fat på en anden...

Tak for dit svar, søde... 

Jeg har før haft disse ligament smerter men ikke hvor de varede flere timer... Av av, det er ubehageligt. 

jeg vil prøve dit råd med at tage mandens boxershorts på da jeg desværre ikke ejer en varmedunk som jeg har hørt skulle hjælpe.. Håber min spire har det godt og at alt er som det skal være! 

Anmeld

23. februar 2011

Filippa & Liva

DLM skriver:

ej sikke da en usympatisk læge

men jeg kan huske at ligamens smerter gjorde mega nas, og godt kunne vare længe især ved 1. gang fordi det hele skal strække sig.

min jm sagde til mig; forstil dig du trækker i et stramt elastik der gerne vil hoppe tilbage der hvor det sad. der var tidspunkter hvor jeg måtte ligge mig ned fordi det gjorde ondt.

Ja, det giver jo rigtig god mening at det skal gøre ondt og være ubehageligt sådan som alting forandrer sig i kroppen men man bliver sgu så bekymret når det hele er så nyt og man brændende ønsker sig den lille spire. 

Jeg håber alt er OK og at smerterne lægger sig.. 

Anmeld

23. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Ja du skal slet ikk være nervøs!! Jeg har også haft dem flere gange i graviditeten i lang tid ad gangen...

Og jeg har haft 4 eller 5 spontane aborter... TRO MIG SØDE DIG.. Hvis du var ved at abortere så VAR du begyndt at bløde for længe siden stort set samtidig med smerterne og så er du SLET IKK i tvivl for så kan du ikk være nogen som helst steder... Det gør SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ondt!!

Hold mig opdateret for jeg vil rigtig gerne vide hvordan det er gået dig

Anmeld

23. februar 2011

Filippa & Liva

Anjamichell skriver:

Ja du skal slet ikk være nervøs!! Jeg har også haft dem flere gange i graviditeten i lang tid ad gangen...

Og jeg har haft 4 eller 5 spontane aborter... TRO MIG SØDE DIG.. Hvis du var ved at abortere så VAR du begyndt at bløde for længe siden stort set samtidig med smerterne og så er du SLET IKK i tvivl for så kan du ikk være nogen som helst steder... Det gør SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ondt!!

Hold mig opdateret for jeg vil rigtig gerne vide hvordan det er gået dig

Tusind tak for dit svar.. 

Jeg er ked af at høre at du har oplevet abort så mange gange, hvor må det være forfærdeligt. 

Jeg har gudskelov på ingen måde blødt og håber bestemt heller ikke jeg kommer til det..

Blev blot nervøs da smerterne var lidt hårde og vedvarende.. 

Jeg håber alt er som det skal være og at smerterne falder til ro igen.. 

Anmeld

23. februar 2011

DLM

BigBabyWish skriver:

Ja, det giver jo rigtig god mening at det skal gøre ondt og være ubehageligt sådan som alting forandrer sig i kroppen men man bliver sgu så bekymret når det hele er så nyt og man brændende ønsker sig den lille spire. 

Jeg håber alt er OK og at smerterne lægger sig.. 

det kan jeg godt forstå du er, det er også helt naturligt. hvis det forsætter så hellere ringe en gang for meget end for lidt til lægen. om ik andet kan han/hun evt. gi noget for smerterne.

Anmeld

23. februar 2011

Filippa & Liva

DLM skriver:

det kan jeg godt forstå du er, det er også helt naturligt. hvis det forsætter så hellere ringe en gang for meget end for lidt til lægen. om ik andet kan han/hun evt. gi noget for smerterne.

Min egen læge ringer heldigvis til mig i morgen ang. min kvalme, så må jeg lige forhøre mig ad der ang. smerterne også. 

Anmeld

23. februar 2011

Maise

det kan også være blærebetændelse. god bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.