Claras mor skriver:
Hej
åh jeg husker det så godt, det er så frustrende. og de små baniter ved bare at de kan rame os på mad punktet. Selvom man ikke forventer det, så er de ikke ret store når de bynder at tage styringen
Det stod på ca 1 mdr, hvor det var ekstremt lidt hun spiste. og så blev det lang somt bedre. Men hun har stadig dage hvor hun helst ikke vil spise (hun er lige blevet 1 år i dag) og så lader vi hende bare være, vi tilbyder mad lidt oftere og sørger for at hun har mulighed for at drikke ekstra vand.
Vi valgte ikke at presse hende over hovedet, vi tilbød hende, vi forsøgte at hjælpe hende med at spise, og vi lod hende sidde og bare lege med maden. De kloge siger jo (og det gør logikken også) at børn spiser hvis de er sultne nok. nogen gange spiste hun andre gange ikke.
i begyndelsen påvirkede det ikke hendes søvn, hun sov også igennem. men der har været perioder hvor hun har været vågen om natten. og efter en periode med mange lange nætter og måltider om natten begik vi den ultimative fejl; vi begyndte at give hende joghurt med havregryn inden hun skulle i seng, for at rede os en ordentlig natte søvn. det hjalp også! men efter kort tid havde hun luret den og nægtede fuldstændig at spise sin aftensmad og så snart vi gik fra bordet kravlede hun hen til køleskabet og sad og ventede på sin joghurt. Så det kan jeg IKKE anbefale. nu får hun som oftest gangske enkelt tilbudt sin aftensmad igen, hvis vi har sån en periode, og hvis hun rent faktisk er sulten spiser hun det.
Det bedste råd jeg kan give dig er nok ikke at lade dig på virke af det. men det er svært det ved jeg! Men så længe hun vokser og er glad og aktiv så mangler hun ikke noget.
nu ved jeg ikke hvad hun får at spise, men måske skal du bare prøve at servere oget nyt for hende, ikke mere grød og kartofler, men prøve med pasta og ris, men det kan være i allerede har prøvet det.

Hejsa...
Iihhh tusind tak for dit svar!!! Jeg vil helt sikkert tage dine råd til mig!
Jeg har på ingen måde forsøgt at presse maden i hende idag, og det har faktisk hjulpet!! Hun ville ikke rigtig spise frokost... til gengæld spiste hun en del til både eftermiddag og aften...! Igår spiste hun nærmest ikke i løbet af dagen, men sov alligevel super fint i nat!
Nej hun gider ikke rigtig "baby-maden" længere... så hun får stort set det samme som os nu!!
Min datter er heldigvis en sttor sund pige (8 mdr - 11 kg), så har en del at give af, så jeg er ikke nervøs for, at hun skrumper fuldstændig ind.. hihi!!!
Tak for dine råd... dejligt at vide, at Wilma ikke er den eneste baby, der har "sulte-strejket"... hihi