min datter p 8 mdr. vil ikke spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

jannebjerre

Tulle28 skriver:

Ha ha, sådan er det også med min datter Hun har fået lov til at spise selv fra start, men det er først nu, som 11 mdr. at hun virkelig SPISER. Hun er et lille nus, så jeg ved ikke helt, hvor pokker hun gør af det...

Og til TS: Tag det roligt, han skal nok begynde at spise igen - bare lad vær med at gør et stort nummer ud af det og lad være med at presse ham. Ammer du eller får han flaske stadigvæk? Da min pige ikke spiste så meget ammede jeg altså bare løs når hun bad om det - og det var indtil for ganske nyligt.

Hehe Jeg kan så godt se hvor Felix gør af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Claras mor

Tulle28 skriver:

Ha ha, sådan er det også med min datter Hun har fået lov til at spise selv fra start, men det er først nu, som 11 mdr. at hun virkelig SPISER. Hun er et lille nus, så jeg ved ikke helt, hvor pokker hun gør af det...

Og til TS: Tag det roligt, han skal nok begynde at spise igen - bare lad vær med at gør et stort nummer ud af det og lad være med at presse ham. Ammer du eller får han flaske stadigvæk? Da min pige ikke spiste så meget ammede jeg altså bare løs når hun bad om det - og det var indtil for ganske nyligt.

er ogsa lidt mere rolig nu jeg kan hore at det ikke kun er her det er et problem.

ja jeg ammer stadig og lader hende ogsaa bare faa ved mig, min bekymring er godt lidt at jeg begynder paa arbejde om en mdr. og saa er det mandens tur til barsel... og kan jo naeppe aflevere ammestationen inden jeg tager paa arbejde. og hun ville ikke tag een flaske. 

men, men, men mon ikke de selv finder en losning paa problem naar forst amme mulighende ikke lige er der.

Anmeld

23. februar 2011

Tulle28

er ogsa lidt mere rolig nu jeg kan hore at det ikke kun er her det er et problem.

ja jeg ammer stadig og lader hende ogsaa bare faa ved mig, min bekymring er godt lidt at jeg begynder paa arbejde om en mdr. og saa er det mandens tur til barsel... og kan jo naeppe aflevere ammestationen inden jeg tager paa arbejde. og hun ville ikke tag een flaske. 

men, men, men mon ikke de selv finder en losning paa problem naar forst amme mulighende ikke lige er der.

Jo det tror jeg da, når babserne ikke er indenfor rækkevide skal hun nok spise noget andet Min datter har heller ikke villet tage flasken siden hun var omkring 5 mdr. Har hun en livret? Her er øllebrød et stensikkert hit, så på dage hvor hun ellers ikke har spist så meget andet, ryger der altid en ordentlig portion ned af det. Det er jo meget rart for farmand at der ihvertfald er et eller andet han kan spise hende af med - om så det er frugtmos Vi har for nylig introduceret en vandflaske med sportslukning (du ved, sådan en man skal "suge" vandet ud af) og det er et kæmpe hit! Så den tager vi med når vi er på tur, så er vi da sikre på at der ryger bare LIDT vand ned. Min datter er selvfølgelig lidt ældre, men det er da et forsøg værd?

Anmeld

23. februar 2011

Claras mor

Tulle28 skriver:

Jo det tror jeg da, når babserne ikke er indenfor rækkevide skal hun nok spise noget andet Min datter har heller ikke villet tage flasken siden hun var omkring 5 mdr. Har hun en livret? Her er øllebrød et stensikkert hit, så på dage hvor hun ellers ikke har spist så meget andet, ryger der altid en ordentlig portion ned af det. Det er jo meget rart for farmand at der ihvertfald er et eller andet han kan spise hende af med - om så det er frugtmos Vi har for nylig introduceret en vandflaske med sportslukning (du ved, sådan en man skal "suge" vandet ud af) og det er et kæmpe hit! Så den tager vi med når vi er på tur, så er vi da sikre på at der ryger bare LIDT vand ned. Min datter er selvfølgelig lidt ældre, men det er da et forsøg værd?

Clara har heller ikke tage en flaske side nhun var omkring 4-5 mdr.

Ja her plejer øllebrød også at været et sikkert hit hvis der er banan i, men den køber hun ikke lige for tiden. En hel banan er dog et rigtig stort hit, så det er jo en nødløsning.

Det var smart med drikke dunken, tror jeg vi må have afprøvet også 
Jeg drikker selv oftest vand fra flaske og Clara vil så gener drikke af dem også, men med en almindelig åbning på flasken kræver det som regel en omgang tørt tøj bagefter.

Anmeld

23. februar 2011

B&J

Claras mor skriver:

ja hun leger meget med maden og er ogsaa god til selv at spise..

hun har faaet 8 taender allerede saa regner ikke med flere lige nu, men det kan selvfolgelig godt vaere.

det lyder lidt til hun bare lige er inde i en fase håber snart det går over

Anmeld

24. februar 2011

Mille83

Claras mor skriver:

hun har faaet de forste 8 taender saa regner ikke med at der kommer flere lige nu og det foles heller ikke saadan.
-men det kan jo vaere..

jamen her leger hun ogsaa med maden, det har hun gjordt fra starten og er ogsaa rigtig god til 'selv' at spise.

men vi maa bare fortsaette og se hvad der sker..

tilbyder i hende det hun gerne vil spise saa? eller det hun burde spise?

Vi tilbyder hende forskellige ting til hvert måltid.

Dv frokost, både rugbrød med en eller anden slags pålæg, en eller anden form for grød samt frugt eller grønsager.

Men hun er blevet SÅ meget bedre, hun spiser virkelig hvad der bliver serveret, og enkelte gange hvor hun ikke gør, ja så laver jeg yoghurt med havregryn i for og "fylde" op, for den er 1000% sikker hver gang.........Også prøver jeg dagen efter med det samme mad igen.

Min SP samt diverse veninder (pædagoger) har sagt der ikke er noget babyer ikke kan li, det er måske bare ikke dagen eller tidspunktet der er korrekt, så jeg prøver igen, selvom hun har afvist det nogle gange, men tvinger ALDRIG mad i hende.

Vi fik en madplan af vores SP og hver gang hun gjorde tegn til at hun ikke ville stoppede vi. 

I starten var det 2 tsk grød om morgenen, og ihhh det var hårdt og pakke maden væk når hun afviste efter så lidt.

Nu spiser hun måske 5 tsk om morgenen, på gode dage 10. og resten af dagen er hun rigtig god til og spise.

Vi skal faktisk til kontrolvejning idag, og hun har da fået lidt sul på kroppen nu 

Men jeg laver da tit hendes livretter så hun spiser det mere, og det er boller i karry, hjemmelavet lasagne samt kartoffelmos med pastinak eller jordskokker. 

Også får hun nogle pastaskruer selv og sidde med, for dem er hun også blevet ret vild med på det seneste....

Anmeld

24. februar 2011

Claras mor

Mille83 skriver:

Vi tilbyder hende forskellige ting til hvert måltid.

Dv frokost, både rugbrød med en eller anden slags pålæg, en eller anden form for grød samt frugt eller grønsager.

Men hun er blevet SÅ meget bedre, hun spiser virkelig hvad der bliver serveret, og enkelte gange hvor hun ikke gør, ja så laver jeg yoghurt med havregryn i for og "fylde" op, for den er 1000% sikker hver gang.........Også prøver jeg dagen efter med det samme mad igen.

Min SP samt diverse veninder (pædagoger) har sagt der ikke er noget babyer ikke kan li, det er måske bare ikke dagen eller tidspunktet der er korrekt, så jeg prøver igen, selvom hun har afvist det nogle gange, men tvinger ALDRIG mad i hende.

Vi fik en madplan af vores SP og hver gang hun gjorde tegn til at hun ikke ville stoppede vi. 

I starten var det 2 tsk grød om morgenen, og ihhh det var hårdt og pakke maden væk når hun afviste efter så lidt.

Nu spiser hun måske 5 tsk om morgenen, på gode dage 10. og resten af dagen er hun rigtig god til og spise.

Vi skal faktisk til kontrolvejning idag, og hun har da fået lidt sul på kroppen nu 

Men jeg laver da tit hendes livretter så hun spiser det mere, og det er boller i karry, hjemmelavet lasagne samt kartoffelmos med pastinak eller jordskokker. 

Også får hun nogle pastaskruer selv og sidde med, for dem er hun også blevet ret vild med på det seneste....

Jamen det er lidt det samme vi gør, vi tilbyder også forskellige ting til hvert måltid, men som regel spsier hun bare kun 1-2 tsk. Også selvom det er noget hun før har spist og godt kan lide.
men jeg er lidt mere rolig nu, det er rart at høre det ikke kun er her hjemme det er sådan i en periode.

Jeg har nemlig også haft en indstilling, at der ikke er noget hun ikke kan lide, men er begyndt at vakle lidt i min tro på det. Men tror jeg vil sige til mig selv, som du skrev  ’at det nok ikke lige var i dag,så’.

Tror måske også det hjælper lidt hvis jeg selv tager det lidt mere afslappet, så det vil jeg prøve. Her er det desværre bare aftensmaden der er det største problem, det har hun ikke spist endnu, og det er uanset hvad vi servere. Men tror bare jeg skal slappe af, men det er som du siger hårdt at pakke maden væk igen efter bare 2 tsk. Eller en total afvisning.

Håber kontrol vejningen går godt for jer i dag

Clara er heldig vis født stor (4150g) og har i al den tid jeg har ammet fulgt sin kurve rigtig flot, så hun har lidt ekstra at tage af, men hun har ikke taget på i  1½ mdr. nu, så hun er faldet ud af sin kurve.

Pasta skruer er også et hit her, men hun spiser jo kun 1 eller 2 i løbet af et aftensmåltid, men det er jo også bedre end ingen ting.

Tak for dine svar

Anmeld

24. februar 2011

Mille83

Claras mor skriver:

Jamen det er lidt det samme vi gør, vi tilbyder også forskellige ting til hvert måltid, men som regel spsier hun bare kun 1-2 tsk. Også selvom det er noget hun før har spist og godt kan lide.
men jeg er lidt mere rolig nu, det er rart at høre det ikke kun er her hjemme det er sådan i en periode.

Jeg har nemlig også haft en indstilling, at der ikke er noget hun ikke kan lide, men er begyndt at vakle lidt i min tro på det. Men tror jeg vil sige til mig selv, som du skrev  ’at det nok ikke lige var i dag,så’.

Tror måske også det hjælper lidt hvis jeg selv tager det lidt mere afslappet, så det vil jeg prøve. Her er det desværre bare aftensmaden der er det største problem, det har hun ikke spist endnu, og det er uanset hvad vi servere. Men tror bare jeg skal slappe af, men det er som du siger hårdt at pakke maden væk igen efter bare 2 tsk. Eller en total afvisning.

Håber kontrol vejningen går godt for jer i dag

Clara er heldig vis født stor (4150g) og har i al den tid jeg har ammet fulgt sin kurve rigtig flot, så hun har lidt ekstra at tage af, men hun har ikke taget på i  1½ mdr. nu, så hun er faldet ud af sin kurve.

Pasta skruer er også et hit her, men hun spiser jo kun 1 eller 2 i løbet af et aftensmåltid, men det er jo også bedre end ingen ting.

Tak for dine svar

Nicoline er "kun" født 3350 g men det er vist meget normalt, idag til vejning vejede hun 8,35 og hun er 9 1/2 md. 

Men hun følger hendes egen kurve som vores SP siger, så det er ikke for lidt el noget, hun tager ok på..... 

Så jeg er tilfreds, men igen håber snart hun vil spise lidt mere til måltiderne.....

Anmeld

20. juni 2011

misslea

Claras mor skriver:

Ja min datter paa 8 mdr. vil ingen ting spise. 

alt hvad vi servere for hende tager hun 1 mundfuld af og saa naegter hun simpelthen at aabne munden igen... det er godt nok frustrerende, selv naar vi laver noget vi ved hun er rigtig glad for saa naegter hun at spise. saadan har det vaeret i 6 dage nu.

bananer, aebler og appelsiner der imod ryger ned som vi andre spiser chokolade...

hvad skal jeg stille op????

alle gode raad modtages meget gerne..

-Pia, en temmelig frustreret mor

Hejsa

Jeg faldt lige over dit indlæg, da jeg søgte lidt på søgefunktionen...!!

Hhhmmm.... jeg sidder lige nu med nøjagtig samme problem, som det du har beskrevet i dit indlæg! Min datter er 8 mdr, og har ALTID været super glad for mad! Men de sidste par dage, er det VIRKELIG sparsomt, hvad vi får i hende i løbet af dagen!!

Især aftensmaden gider hun bare slet ikke!!

Hvor længe stod det på hos jer??? Og gjorde du noget særligt for at få lidt mad i hende??

Lod du hende bare spise meget lidt, uden at presse hende til at spise mere?

Hvordan sov hun om natten??? Kunne du mærke på hendes søvn, at hun ikke fik så meget mad i løbet af dagen??

Wilma sover igennem - fra ca. 20.15-6.15 - men nu er jeg lidt spændt på, om hun begynder at vågne fordi hun er sulten??

Jeg ammer desværre ikke længere, og Wilma er ikke super glad for flaskerne for tiden, så jeg synes jo virkelig, at det er meget lidt hun fpr indenbords på en dag!!!

Anmeld

20. juni 2011

Claras mor

Hej

åh jeg husker det så godt, det er så frustrende. og de små baniter ved bare at de kan rame os på mad punktet. Selvom man ikke forventer det, så er de ikke ret store når de bynder at tage styringen

Det stod på ca 1 mdr, hvor det var ekstremt lidt hun spiste. og så blev det lang somt bedre. Men hun har stadig dage hvor hun helst ikke vil spise (hun er lige blevet 1 år i dag) og så lader vi hende bare være, vi tilbyder mad lidt oftere og sørger for at hun har mulighed for at drikke ekstra vand.

Vi valgte ikke at presse hende over hovedet, vi tilbød hende, vi forsøgte at hjælpe hende med at spise, og vi lod hende sidde og bare lege med maden.  De kloge siger jo (og det gør logikken også) at børn spiser hvis de er sultne nok.  nogen gange spiste hun andre gange ikke.

i begyndelsen påvirkede det ikke hendes søvn, hun sov også igennem. men der har været perioder hvor hun har været vågen om natten. og efter en periode med mange lange nætter og måltider om natten begik vi den ultimative fejl; vi begyndte at give hende joghurt med havregryn inden hun skulle i seng, for at rede os en ordentlig natte søvn. det hjalp også! men efter kort tid havde hun luret den og nægtede fuldstændig at spise sin aftensmad og så snart vi gik fra bordet kravlede hun hen til køleskabet og sad og ventede på sin joghurt. Så det kan jeg IKKE anbefale. nu får hun som oftest gangske enkelt tilbudt sin aftensmad igen, hvis vi har sån en periode, og hvis hun rent faktisk er sulten spiser hun det.

Det bedste råd jeg kan give dig er nok ikke at lade dig på virke af det. men det er svært det ved jeg! Men så længe hun vokser og er glad og aktiv så mangler hun ikke noget.

nu ved jeg ikke hvad hun får at spise, men måske skal du bare prøve at servere oget nyt for hende, ikke mere grød og kartofler, men prøve med pasta og ris, men det kan være i allerede har prøvet det.

misslea skriver:

Hejsa

Jeg faldt lige over dit indlæg, da jeg søgte lidt på søgefunktionen...!!

Hhhmmm.... jeg sidder lige nu med nøjagtig samme problem, som det du har beskrevet i dit indlæg! Min datter er 8 mdr, og har ALTID været super glad for mad! Men de sidste par dage, er det VIRKELIG sparsomt, hvad vi får i hende i løbet af dagen!!

Især aftensmaden gider hun bare slet ikke!!

Hvor længe stod det på hos jer??? Og gjorde du noget særligt for at få lidt mad i hende??

Lod du hende bare spise meget lidt, uden at presse hende til at spise mere?

Hvordan sov hun om natten??? Kunne du mærke på hendes søvn, at hun ikke fik så meget mad i løbet af dagen??

Wilma sover igennem - fra ca. 20.15-6.15 - men nu er jeg lidt spændt på, om hun begynder at vågne fordi hun er sulten??

Jeg ammer desværre ikke længere, og Wilma er ikke super glad for flaskerne for tiden, så jeg synes jo virkelig, at det er meget lidt hun fpr indenbords på en dag!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.