min datter p 8 mdr. vil ikke spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.061 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. februar 2011

Claras mor

Ja min datter paa 8 mdr. vil ingen ting spise. 

alt hvad vi servere for hende tager hun 1 mundfuld af og saa naegter hun simpelthen at aabne munden igen... det er godt nok frustrerende, selv naar vi laver noget vi ved hun er rigtig glad for saa naegter hun at spise. saadan har det vaeret i 6 dage nu.

bananer, aebler og appelsiner der imod ryger ned som vi andre spiser chokolade...

hvad skal jeg stille op????

alle gode raad modtages meget gerne..

-Pia, en temmelig frustreret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

jannebjerre

Uhh tror det er en fase, Felix har også været der

Jeg lod ham bare spise det han ville og så lod jeg ham prøve med fingrene også! 

Han spiste det han ville og så pressede jeg ellers ikke på

Det er meget vigtigt at vide, at dit barn ikke sulter- det skal nok sige til

Giv hende tid, det er jo nyt for hende og for hendes mave..

Anmeld

23. februar 2011

Mille83

Claras mor skriver:

Ja min datter paa 8 mdr. vil ingen ting spise. 

alt hvad vi servere for hende tager hun 1 mundfuld af og saa naegter hun simpelthen at aabne munden igen... det er godt nok frustrerende, selv naar vi laver noget vi ved hun er rigtig glad for saa naegter hun at spise. saadan har det vaeret i 6 dage nu.

bananer, aebler og appelsiner der imod ryger ned som vi andre spiser chokolade...

hvad skal jeg stille op????

alle gode raad modtages meget gerne..

-Pia, en temmelig frustreret mor

Kan der evt være nogle tænder på vej?? 

Ellers så ja lad hende prøve selv, vi havde/har stadig problemet her, men hun får lov og lege rigtig meget med maden  - og det hjælper!

Anmeld

23. februar 2011

B&J

har i prøvet af give hende det i hænderne? så hun selv spiser hvis man kan sige det sådan.. men jeg vil også sige det kan være tænderne der driller godt og grundigt

Anmeld

23. februar 2011

Claras mor

jannebjerre skriver:

Uhh tror det er en fase, Felix har også været der

Jeg lod ham bare spise det han ville og så lod jeg ham prøve med fingrene også! 

Han spiste det han ville og så pressede jeg ellers ikke på

Det er meget vigtigt at vide, at dit barn ikke sulter- det skal nok sige til

Giv hende tid, det er jo nyt for hende og for hendes mave..

ja du har nok ret i at det er en fase, haaber jeg i hvert fald.. synes bare det er svaert. for vil jo gerne sikre mig at hun faar det hun har brug for.

jeg er lidt bange for at komme til at gare noget forkert, vil jo helst heller ikke presse hende.

hun spiser selv med fingrene eller naser i hvert fald rundt med maden og kan selv spise rugbrod med fingrene.

man ja jeg maa prove bare at lade hende, saa kommer det maaske af sig selv...

hvor laenge varede det hjemem hos jer?

Anmeld

23. februar 2011

jannebjerre

Claras mor skriver:

ja du har nok ret i at det er en fase, haaber jeg i hvert fald.. synes bare det er svaert. for vil jo gerne sikre mig at hun faar det hun har brug for.

jeg er lidt bange for at komme til at gare noget forkert, vil jo helst heller ikke presse hende.

hun spiser selv med fingrene eller naser i hvert fald rundt med maden og kan selv spise rugbrod med fingrene.

man ja jeg maa prove bare at lade hende, saa kommer det maaske af sig selv...

hvor laenge varede det hjemem hos jer?

Det varede faktisk omkring en måneds tid og pludselig spiste han bare som en voksen mand (og gør det stadig)

Jeg havde bare hele tiden i baghovedet at han ikk ville sulte, så skulle han nok fortælle mig det...så bare lad hende lege og pille i maden og spise det hun vil og kan og så ellers væske for resten, så skal det nok gå

Anmeld

23. februar 2011

Claras mor

Mille83 skriver:

Kan der evt være nogle tænder på vej?? 

Ellers så ja lad hende prøve selv, vi havde/har stadig problemet her, men hun får lov og lege rigtig meget med maden  - og det hjælper!

hun har faaet de forste 8 taender saa regner ikke med at der kommer flere lige nu og det foles heller ikke saadan.
-men det kan jo vaere..

jamen her leger hun ogsaa med maden, det har hun gjordt fra starten og er ogsaa rigtig god til 'selv' at spise.

men vi maa bare fortsaette og se hvad der sker..

tilbyder i hende det hun gerne vil spise saa? eller det hun burde spise?

Anmeld

23. februar 2011

Claras mor

jannebjerre skriver:

Det varede faktisk omkring en måneds tid og pludselig spiste han bare som en voksen mand (og gør det stadig)

Jeg havde bare hele tiden i baghovedet at han ikk ville sulte, så skulle han nok fortælle mig det...så bare lad hende lege og pille i maden og spise det hun vil og kan og så ellers væske for resten, så skal det nok gå

okay, det var laenge... men hunne selvfolgelig vaere vaerer.

jeg maa bare vaebne mig med talmodighed og saa ellers bare se tiden an.

- tak

Anmeld

23. februar 2011

Tulle28

jannebjerre skriver:

Ha ha, sådan er det også med min datter Hun har fået lov til at spise selv fra start, men det er først nu, som 11 mdr. at hun virkelig SPISER. Hun er et lille nus, så jeg ved ikke helt, hvor pokker hun gør af det...

Og til TS: Tag det roligt, han skal nok begynde at spise igen - bare lad vær med at gør et stort nummer ud af det og lad være med at presse ham. Ammer du eller får han flaske stadigvæk? Da min pige ikke spiste så meget ammede jeg altså bare løs når hun bad om det - og det var indtil for ganske nyligt.

Anmeld

23. februar 2011

Claras mor

B&J skriver:

har i prøvet af give hende det i hænderne? så hun selv spiser hvis man kan sige det sådan.. men jeg vil også sige det kan være tænderne der driller godt og grundigt

ja hun leger meget med maden og er ogsaa god til selv at spise..

hun har faaet 8 taender allerede saa regner ikke med flere lige nu, men det kan selvfolgelig godt vaere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.