min søn har fået noget udslæt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

malo

Jeg tror også godt det kan være pga. klor, mine børn har rigtig sart hud og reagerer også på svømmehal og vaskepulver, for den sags skyld. Sørg for at skylle ordentligt af efter svømmehal og smør med en creme til tør hud, A-derma kan anbefales. Hvis det ikke går væk, ville jeg også tage en tur til lægen.

Pøj pøj med det :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Tænker også børne eksem... Det bluser også op under laange bade.

Anmeld

24. februar 2011

SussieThyssen

DLM skriver:

Hej

min søn har fået noget udslæt, han opfører sig som han plejer og har ikke feber. har en ide om at det er pga. vi var i svømmehal i går for 1. gang, men vil da lige høre jeres mening om det er noget i har set før?

knus DLM

Det ligner klorudslet
Sådan ser jeg også ud hvis jeg har været i klorvand, og min søn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. februar 2011

bette

jeg synes det ligner børneeksem.. sådan så mikkel også ud da vi havde været i svømmehallen første gang.. 

Anmeld

24. februar 2011

DLM

malo skriver:

Jeg tror også godt det kan være pga. klor, mine børn har rigtig sart hud og reagerer også på svømmehal og vaskepulver, for den sags skyld. Sørg for at skylle ordentligt af efter svømmehal og smør med en creme til tør hud, A-derma kan anbefales. Hvis det ikke går væk, ville jeg også tage en tur til lægen.

Pøj pøj med det :-)

han fik en ordenlig tur med bruseren da vi var færdige og var i karbad igen i går da vi troede det var pga det. smører ham allerede med A-derma, så nu skal vi til lægen her kl 12

tak for det

Anmeld

24. februar 2011

DLM

Mor til Frederic skriver:

Tænker også børne eksem... Det bluser også op under laange bade.

hvad gør man ved sådan noget? hvis det er det

Anmeld

24. februar 2011

DLM

SussieThyssen skriver:

Det ligner klorudslet
Sådan ser jeg også ud hvis jeg har været i klorvand, og min søn.

Kærligst
Sussie

hvor længe varer sådan noget udslæt hvis det er en reaktion på klor?

Anmeld

24. februar 2011

SussieThyssen

Klorudslet og børneeksem ligner hinanden utroligt meget, skal jeg lige sige.
Men forskellen er, at klorudslet klinger ret hurtigt af, så hvis plamagerne bliver mindre inden for de næste par døgn, så er det det.
Smør det godt med en fed creme et par steder, fx vaseline og se om ikke det forsvinder ret hurtigt.

Anmeld

24. februar 2011

SussieThyssen

DLM skriver:

hvor længe varer sådan noget udslæt hvis det er en reaktion på klor?

Hvis du prøvesmører med fx vaseline på et par af pletterne og det klinger af i løbet af et til to døgn, så er det det..og så må du ganske enkelt holde den bette væk fra klor, men gå i saltvandsbassin i stedet.

Anmeld

24. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

DLM skriver:

hvad gør man ved sådan noget? hvis det er det

smøre - smøre - smøre...

Vi started ud med Aderma Exomega - det er kanon til børne eksem og det kan holde Frederic's nede.

Men da han var mindre var det hormon crem, både den milde uden recept og senere med recept.

Her smører vi med aderma hver dag og kommer det igen, for det noget hormon crem.

Men lange varme bade, forværer det helt vildt.

prøver lige om jeg kan finde et billed af hans..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.