dobbelt SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

nattergalen

Slet ikke nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

bobbles

fønix skriver:

hvad får man i dobbelt SU ? vil nemlig gerne på udd når jeg er færdig med min barsel

Jeg tror det er lidt forskelligt fra hvor du bor for jeg fik 9000 udbetalt dengang jeg var i uddannelse og der var jeg alene med min datter, og jeg fik IKKE su lån

Anmeld

7. april 2011

Frøken J.

nattergalen skriver:

Jeg bliver i nød til at spørge.. Skal det forståes sådan at begge forældre kan få disse ekstra klip og ikke kun den ene, hvis vi begge er studerende? Og li et spg mere kan se du snakker om 3 dobbelt klip? Er det muligt? For jeg har nemlig ikke nok klip til min uddannelse og bliver da ikke bedre af barsel, men det vil hjælpe hvis man kan søge 3 dobbelt SU.. Evt et link til noget jeg kan læse om det? På forhånd mange tak

Ja, begge får. Du får, som mor 12 fødselsklip, og faderen får 6. Du kan selv bestemme, hvordan du vil bruge dem, fx som dobbelt SU, eller om du bare vil have dem som en "forlængelse", og bare få 1xsu om månederen. Jeg ved ikke lige det der med tredobbelt SU, det har jeg aldrig hørt om.

Anmeld

7. april 2011

twinny

Secrets skriver:

Ja, begge får. Du får, som mor 12 fødselsklip, og faderen får 6. Du kan selv bestemme, hvordan du vil bruge dem, fx som dobbelt SU, eller om du bare vil have dem som en "forlængelse", og bare få 1xsu om månederen. Jeg ved ikke lige det der med tredobbelt SU, det har jeg aldrig hørt om.

kan far egentlig holde et halvt års barsel? på de 6 klip.. Jeg fatter nemlig ingenting...

Anmeld

7. april 2011

betiinsen

Baby-støv skriver:

kan far egentlig holde et halvt års barsel? på de 6 klip.. Jeg fatter nemlig ingenting...

ja det kan han godt, men hvis han holder barsel for han kun klippende. altså en gang su. dvs. at hvis du vælger ikke at gå på barsel men læser videre i den periode får du to gange su, og hvis faren ønsker barsel, kan han jo ikke studere samtidig og er derfor ikke aktiv studerende, dvs. at han mister sin normale su i de 6 mdr. og istedet for 6 måneders su barselsklip...

ved ikke om det var indviklet?

Anmeld

7. april 2011

twinny

betiinsen skriver:

ja det kan han godt, men hvis han holder barsel for han kun klippende. altså en gang su. dvs. at hvis du vælger ikke at gå på barsel men læser videre i den periode får du to gange su, og hvis faren ønsker barsel, kan han jo ikke studere samtidig og er derfor ikke aktiv studerende, dvs. at han mister sin normale su i de 6 mdr. og istedet for 6 måneders su barselsklip...

ved ikke om det var indviklet?

okay... så vi kan begge holde barsel samtidig? perfekt, når der kommer to rollinger.. hehe

Anmeld

7. april 2011

Frøken J.

Baby-støv skriver:

Jeg ved ikke hvordan reglerne er med barsel for faderen.. Især fordi man ikke må melde sig på barselsorlov, for så får man ingen penge. Min studievejledning sagde, at jeg i princippet blot skulle søge om fødselsklip og så lade være at møde op og heller ikke melde mig til eksamen før efter barslen. For går man på decideret orlov er der ikke penge. Så jeg ved ikke hvordan faderen skal gøre

Anmeld

7. april 2011

twinny

Secrets skriver:

Jeg ved ikke hvordan reglerne er med barsel for faderen.. Især fordi man ikke må melde sig på barselsorlov, for så får man ingen penge. Min studievejledning sagde, at jeg i princippet blot skulle søge om fødselsklip og så lade være at møde op og heller ikke melde mig til eksamen før efter barslen. For går man på decideret orlov er der ikke penge. Så jeg ved ikke hvordan faderen skal gøre

okay, nu  fatter jeg ingenting... Man skal ikke melde man går på barsel...? man skal bare lade vær med at komme???

Anmeld

7. april 2011

Frøken J.

Baby-støv skriver:

okay, nu  fatter jeg ingenting... Man skal ikke melde man går på barsel...? man skal bare lade vær med at komme???

Ja, men det kommer nok an på uddannelsen. Det er nu altså ikke fusk, det er også noget jeg har læst i nogle papirer fra kommunen ud over at have hørt det på studievejledningen Hvis du decideret går på orlov, har du ikke ret til nogen penge, men det har du hvis du ikke går på et decideret orlov. Det er ganske almindelig praksis, men det går nok ikke på en gymnasieuddannelse, hvor rammerne er lidt mere faste omkring uddannelsen. Nu går jeg på universitetet, og det er sådan set helt på eget ansvar. Jeg skal selv møde op til de 2 forelæsninger om ugen og melde mig til/komme til eksamen, så man kan i princippet "Bare lade være" indtil året efter, men igen - Det kommer nok an på uddannelsen man går på

Anmeld

7. april 2011

nattergalen

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.