dobbelt SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Angelspot

fønix skriver:

hvad får man i dobbelt SU ? vil nemlig gerne på udd når jeg er færdig med min barsel

Hvis man får dobbelt SU, så får du det du normalt plejer at få plus en måneds ekstra su oveni, dog skal du betale fuld skat af den dobbelte, hvilket gør at du, alt efter fradrag osv, vil få omkring 8000 kr udbetalt.

Men forstår ikke lige hvad du mener med at du vil starte på udd når du er færdig med barsel. Du får jo kun enkelt su når du går på udd. Og så er der de ekstra tillæg ved siden af, men det hedder ikke dobbelt klip. Dobbelt klip kan du få når du er på barsel MENS du er under udd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Sofia

SimoneMalou skriver:

du får kun 8115kr . det fik jeg & og det er så uden lån.

men med lån vil du kun kunne få 1500kr mere ca,

og dem skal du jo betale tilbage igen, så det var det ikke vær sysntes jeg (:

Som jeg har forstået det, kan man udover det ekstra forsørgerlån på 1500 i måneden, også låne de almindelige 2700 i måneden, så man kan ende med at låne 4200 i måneden

Anmeld

22. februar 2011

Palaja

fønix skriver:

hvad får man i dobbelt SU ? vil nemlig gerne på udd når jeg er færdig med min barsel

Det kommer an på hvor gammel du er tror jeg nok. Mener min kæreste fik 10200 kr før skat. Måske var det lidt mere, men deromkring. 

Anmeld

22. februar 2011

SHERO

fønix skriver:

jeg får 10.927 kr før skat i dobbelt SU uden su-lån.. :-)

Anmeld

22. februar 2011

fønix

Tullen85 skriver:

jeg får 10.927 kr før skat i dobbelt SU uden su-lån.. :-)

okay  mange tak for hjælpen

Anmeld

22. februar 2011

N&J

muzen skriver:

bliver lige nød til at spørge jer om noget. har i nogen side hørt om at fader får dobbelt SU når barnet er født?

kender nogen der påstår at han vil få dobbelt SU når hun føder.

min datters far har valgt at få det ekstra selvom han ikke ser sin datter.. så jo det kan man skam godt

Anmeld

6. april 2011

stump72

muzen skriver:

bliver lige nød til at spørge jer om noget. har i nogen side hørt om at fader får dobbelt SU når barnet er født?

kender nogen der påstår at han vil få dobbelt SU når hun føder.

Forældre-SU fra 2005
1 enlig mor (eller far) med et barn boende hos sig
4.519 kr. (SU) + 4.519 kr. (tillægsstipendium) + 3.470 kr. (forhøjet studielån)=12.508 kr.

1 enlig far (eller mor) med 1 barn som ikke bor hos ham
4.519 kr. (SU) + 3.470 kr. (forhøjet lån)=7.989 kr. Heraf skal betales børnepenge til moderen (eller faderen)

To forældre på SU med et barn
2 x 4.519 kr. (SU) + 2 x 646 kr. (tillægsstipendium) + 2 x 3.470 kr. (forhøjet studielån)=17.270 kr.

To forældre på SU med to børn
2 x 4.519 kr. (SU) +2 x 646 kr. (tillægsstipendium) + 454 kr. (tilskud for det ene barn) + 2 x 3.470 kr. (forhøjet studielån)=17.724 kr.

To forældre med et barn, kun den ene forælder er på SU
4.519 kr. (SU) + 3.470 kr. (forhøjet studielån) + X (partnerens løn)=7.989 kr. + normal løn

Anmeld

6. april 2011

nattergalen

Jeg bliver i nød til at spørge.. Skal det forståes sådan at begge forældre kan få disse ekstra klip og ikke kun den ene, hvis vi begge er studerende? Og li et spg mere kan se du snakker om 3 dobbelt klip? Er det muligt? For jeg har nemlig ikke nok klip til min uddannelse og bliver da ikke bedre af barsel, men det vil hjælpe hvis man kan søge 3 dobbelt SU.. Evt et link til noget jeg kan læse om det? På forhånd mange tak

Anmeld

6. april 2011

nattergalen

Sofia skriver:

Ja, altså det kan han vælge at få, fx er det planen at min kæreste skal have miksklip i 6 mdr, altså dobbelt SU i 6 måneder. Hvis ikke han havde nok af sine almindelig suklip, ville vi have søgt om 3 x dobbelt klip! Så dem der "påstår" det har helt ret og det fremgår tydeligt på SUs hjemmeside

Jeg bliver i nød til at spørge..

1-Skal det forståes sådan at begge forældre kan få disse ekstra klip og ikke kun den ene, hvis vi begge er studerende?

2-Kan se du snakker om 3 dobbelt klip? Er det muligt? For jeg har nemlig ikke nok klip til min uddannelse og bliver da ikke bedre af barsel, men det vil hjælpe hvis man kan søge 3 dobbelt SU..

Evt et link til noget jeg kan læse om det?

På forhånd mange tak 

Anmeld

6. april 2011

N&J

Hov den havde jeg jo svaret på.. hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.