hvad skal jeg stille op med dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Troldemommi

hold da kæft hvor blev jeg sur da jeg læste dit indlæg, ville give dig et knus hvis jeg stod ved siden af dig :-)

det lyder som om du har en dagplejemor fra helvede af :-( hvad f..... blived den kæ..... sig ind at sige sådanne ting om dit barn

hvis jeg var dig ville jeg sætte alle segl ind på at få en ny dagplejemor, det lyder som om hun ikke kan lide dig eller jeres barn

jeg er ikke selv mor endnu men alle børn er da vidt forskellige med vidt forskellige søvnrytmer og behov og det burde sådan en som hende da vide alt om :-(

kan du ikke søge om at få en anden til at passe guldklumpen??

det med at hun sms er imens der er børn der græder kan få mig til at se rødt, hvad fa.... bilder den kæ.... sig ind

håber virkelig i kan få en anden dagplejer måske ligefrem den gæstedagplejer som allerede kender jer :-)

dit indlæg var forresten rigtig læsevenligt så derfor gør det ikke noget at det var lidt langt :-)

monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

hold da kæft hvor blev jeg sur da jeg læste dit indlæg, ville give dig et knus hvis jeg stod ved siden af dig :-)

det lyder som om du har en dagplejemor fra helvede af :-( hvad f..... blived den kæ..... sig ind at sige sådanne ting om dit barn

hvis jeg var dig ville jeg sætte alle segl ind på at få en ny dagplejemor, det lyder som om hun ikke kan lide dig eller jeres barn

jeg er ikke selv mor endnu men alle børn er da vidt forskellige med vidt forskellige søvnrytmer og behov og det burde sådan en som hende da vide alt om :-(

kan du ikke søge om at få en anden til at passe guldklumpen??

det med at hun sms er imens der er børn der græder kan få mig til at se rødt, hvad fa.... bilder den kæ.... sig ind

håber virkelig i kan få en anden dagplejer måske ligefrem den gæstedagplejer som allerede kender jer :-)

dit indlæg var forresten rigtig læsevenligt så derfor gør det ikke noget at det var lidt langt :-)

monica

Tusind tak for dit svar... ja det hele har også været hårdt at træffe beslutning om... har skrevet lidt længere oppe, at jeg idag fik mod via min sundshedsplejerske til at ringe til kommunen, og har anmodet om at få en ny dagpleje plads til ham.... jeg sidder og er igang med at formulere en mail til dem nu...

Han er heldigvis i gæstedagpleje i denne uge og næste, så håber de finder en plads inden, således at han ikke skal derover igen..

Anmeld

23. februar 2011

bullerbassen

Anonym skriver:

Uha.. det er svært at få svaret jer alle... men kan da lige give en update på hvad jeg har gjort...

Jeg ringede til min sundhedsplejerske idag, som Mille83 foreslog jeg kunne gøre, og fortalte hende om alt det her, og hun gav mig så en fantastisk peptalk til at jeg skulle ringe til kommunen og få flyttet min dreng...

Det gjorde jeg så her i eftermiddags..... og jeg kunne mærke en stor sten falde fra mit hjerte.. man samtidig en stor sten i min mave, fordi man ligesom har følelsen af at være en kryster og ikke bare taler ligeud med sin dagpleje mor....

Men jeg skulle sende hende en mail idag med de her begrundelser for, at jeg gerne ville have min dreng til at få en ny dagpleje... og så ville de skynde sig at kigge på det, da han er i gæste dagpleje i denne uge og i næste uge, så han ikke når at komme retur til dagpleje moderen....

JEG VIL GERNE SIGE TUSIND TAK FOR ALLE JERES SVAR OG ALT JERES STØTTE!!!

Det gav mig altså modet på at gøre det jeg har gjort idag!!!! Jeg svarer ikke lige enkeltvis, da jeg er utrolig træt efter en lang dag.. så derfor dette slags svar.. håber det okey...

Sådan skal det være - skulle det glippe , så holder du på DIT

Selvfølgelig skal han flyttes - har svaret dig længere omme med mine drenge.

Jeg havde dengang en snak med vores område pædagog i telefonen og hun ville også have et meøde imellem hende os & dagplejemor.

Jeg valgte dog at holde på mit og fik dem flyttet uden problem.

SÅ HOLD PÅ DIN BESLUTNING  

Anmeld

23. februar 2011

dorthemus

Puha hvor er det dog synd for ham og dig, som mor

Jeg kan simpelthen ikke snuppe den form for fejlfinderi...HVAD SKAL DET VÆRE GODT FOR?????

Din dreng skal støttes i sit eget tempo og, at problematisere ham gavner jo intet!

Nu får jeg nok nogen på nakken, men det er præcis derfor mit barn aldrig skal i dagpleje

Anmeld

20. august 2011

Tinna

Ikke alles kemi passer sammen da vi er forskellige i vores hjem når man skal havde sit barn passet ude skal man spørge lidt ind på hvad hun står for inden man siger ja til pasningen .

Jeg var dagplejmor vi var mange og meget forskellige en i min gruppe satte sine store drenge på potten mine var renlige og på toilet uden meget tidlig ,og de gik tidlig jeg havde ingen kravlegård og de talte hurtige og motorikken var iorden .

Når et barn græder meget skal man lytte og gøre noget ved det ,for det er mistrivsel ,mine bør n elskede mig og en lille dreng sagde til sin mor Søndag aften mor nu vil jeg gerne sove for i morgen skal jeg over til Tinna ,de havde ingen problemer med at få ham til at sove om aftenen da han kom i børnehave og gået der ½ år og jeg mødte drengen i supermarkedet i Center Vest skreg han jeg vil være ved tinne i stedet for den dumme Børnehave ,selv gæstebørnene kunne lide min ånd og mit sind de faldt til med det samme kun få var ikke så godt i 1-2 dage men så gik alt vel af ligevel ,jeg gav mine børn julegave ikke dyr en men en lille ting til jul ,i et privathjem hvis man finder den man passer sammen med kan virklig give dit barn muligheder i fremtiden og omvendt hvis i ikke samarbejder ødlægges dine børn.

Jeg boede i Tilst i år 2003 flyttede og holdte jeg på arbejde .

Anmeld

20. august 2011

Sesse89

Puha hvor jeg kender til den følelse du sidder med

Anmeld

21. august 2011

Zeus

Anonym skriver:

Jeg er i syv sind hvad jeg skal stille op med dagplejen lige pt. og jeg vil derfor lige prøve at tænke højt herinde og se hvad i har at sige til det...

Min dreng startede i dagpleje i januar, og allerede der, følte jeg mig ikke godt tilpas derovre.

Der har været en hændelse hvor hun bl.a. synes et af børnene var trælse, og dette sagde hun til mig, og det var 3. dag jeg var der.. i orden at en dagpleje mor synes det, men synes ikke hun behøver sige det til en mor.

Allerede efter et stykke tid, begyndte der så at være meget snak om hans søvn rytme, min dreng er 10 måneder og sover 2 timer om formiddagen og 1½-2 timer om eftermiddagen, og det er hun træt af, hun vil gerne have han sover en lang lur til middag, og det skal vi prøve at dreje rundt, hvordan gør man lige det med en baby?
Så siger hun at hans gribe reflekser er dårlige, og at han er dårlig til at holde på ting og at vi skal øve rigtig meget med ham.. det gør vi også.. meget og synes faktisk han er god til det.. men som om hun ikke lytter til hvad jeg siger, og får mig til at føle som om jeg er en dårlig mor der ikke aktiverer mit barn til at udvikle sig!!

Så er min dreng ikke så hurtig til det med mad, han er stadig i grød fasen, men er så småt begyndt at spise rugbrødshapsere, og i starten hvor det lykkedes hende at få en halv i ham, hoverede hun overfor mig, at "ja, jeg har jo fået en ½ rugbrød i ham"... igen.. okey.. jeg må være en fiasko mor..

Så er han heller ikke særlig god til at drikke af kop, og vi er gået fra 1 flaske, til at han nu er oppe på 4 flasker om dagen, det er selvfølgelig i orden, for han skal have sin væske!!

Så i forbindelse med at han sover derovre, udtaler hun, at han larmer jo meget når han skal sove og når han vågner, så han kan ikke sove sammen med de andre børn, og at han står ved hendes vindue ved gangen - uden babyalarm, for hun skal nok høre ham... (gangen er langt væk fra legerummet/stuen)...

Min mand har hentet vores dreng derovre en enkelt gang, hvor han skreg og var så ulykkelig nede på gulvet, og tårerne piblede ud af øjnene på ham, og lige som han trådte ind, så han at hun stod og skrev på hendes mobil telefon... da han kørte hjem med vores dreng, hulkede han hele vejen hjem i bilen, for ligesom at køle ned efter at have været så ked af det...

Så fortalte jeg hende på et tidspunkt, at de mælke brikker han får, sagtens kunne gives direkte, uden at man behøves at varme dem, evt. hvis de var i legestue og hun ville give ham noget at drikke, var en mikroovn IKKE nødvendig...
Så står hun en dag, og siger "ja, jeg forkæler jo altså jeres dreng, for her luner jeg altså hans mælk i mikroovnen, han skal jo have det godt"..... ØH! Vi luner også hans mælk herhjemme, det er kun når vi er på tur vi ikke gør det, da de sagtens kan drikkes ved stue temperatur... suk

Nå... det var lidt om hende... nu kommer "afslutningen"..

I sidste uge, havde pædagogen fra kommunen været på besøg, og dagplejemoderen fortæller mig så, IGEN, at Lasse er bagud mht. de ovennævnte ting, med griberefleksen og det, og at de havde snakket om det med hans søvn, at den SKULLE vendes... og hun havde spurgt pædagogen om hvordan, og det vidste hun ikke....

Der blev jeg altså lidt.... chokket!!!!!

Nå.. så skulle vores dreng i gæstedagpleje i 14 dage her nu, da dagplejemoderen skulle på ferie.. så siger hun FANME! så! At hun har haft ringet til gæstedagplejen og sagt at min dreng ikke kan sove med de andre børn fordi han larmer!!!!!!

Det skal lige siges! at når vi putter ham herhjemme, så larmer han ikke... han siger måske lidt når han vågner, men det gør alle børn vel, det er deres kalde måde?

... jeg får så nok... jeg ringer til min sundhedsplejerske og er dybt ulykkelig.. aner ikke hvordan jeg skal forholde mig... og hun bliver også chokeret.. siger at hun gerne vil komme og udarbejde en ny boel prøve og en motorik gennemgang hvis jeg ønsker det.. DOG synes hun jeg skulle prøve at ringe til pædagogen på kommunen og konfrontere hende pænt med de her ting hun skulle have sagt...

Som sagt, så gjort... og pædagogen er CHOKKET, hun har ALDRIG sagt det med søvnen, da det ABSOLUT ikke er sådan de arbejder med børn her i kommunen... og så fortæller hun, at HUN ser en dreng i god udvikling der tager tingene i hans tempo!

Vi aftaler så at hun vil snakke med dagplejemoderen når hun kommer hjem fra ferie og at vi skal ned på kommunen sammen med hende til samtale  for det her skal der findes ud af..

Nu har min dreng så været i gæstedagpleje fredag, mandag og idag.. og gæstedagplejen siger, at han bare er så dejlig nem, spiser fint, og sover godt og er et dejligt nemt barn... jeg har det SÅ fantastisk når jeg går derovre fra...

..... Gud hvor er det blevet langt det her.. gad vide om nogen har læst det...

Nå.. men hvad pokker skal jeg stille op? jeg har ikke særlig meget lyst til den samtale, har egentlig ikke særlig meget lyst til at mit barn skal passes af den dagpleje mor..... åhh...  jeg kommer til at græde når min dreng har sidste dag hos gæstedagplejen!!!

Hjælp mig piger... Sig noget der kan få mig ned på jorden igen

Hvordan gik det egentlig??

Anmeld

21. august 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Hvordan gik det egentlig??

Hvor er du sød at spørge

Jamen jeg fik jo kontaktet kommunen og fik skrevet en mail med de ting jeg havde oplevet, og han kom IKKE tilbage til hende.. han røg 3 uger i gæstedagpleje, og derefter har han så fået en ny fast dagplejemor, som bare er så fantastisk!!! tænk at man kan elske sin dagpleje mor

Jeg snakkede med min sundhedsplejerske om det efterfølgende, for at få en eller anden form for bekræftelse om "om jeg var skør"... om jeg var for meget pyller mor....

og hun fortalte mig faktisk, at hun var gået videre med det jeg havde fortalt hende.. fordi hun kendte det ene forældrepar der også var derovre, og deres oplevelser var vidst heller ikke rosenrøde...

Så Det er bare vigtigt at lyt til dit barn! følg moderinstinktet, og man skal IKKE være bange for at sige fra!

Anmeld

21. august 2011

Zeus

Anonym skriver:

Hvor er du sød at spørge

Jamen jeg fik jo kontaktet kommunen og fik skrevet en mail med de ting jeg havde oplevet, og han kom IKKE tilbage til hende.. han røg 3 uger i gæstedagpleje, og derefter har han så fået en ny fast dagplejemor, som bare er så fantastisk!!! tænk at man kan elske sin dagpleje mor

Jeg snakkede med min sundhedsplejerske om det efterfølgende, for at få en eller anden form for bekræftelse om "om jeg var skør"... om jeg var for meget pyller mor....

og hun fortalte mig faktisk, at hun var gået videre med det jeg havde fortalt hende.. fordi hun kendte det ene forældrepar der også var derovre, og deres oplevelser var vidst heller ikke rosenrøde...

Så Det er bare vigtigt at lyt til dit barn! følg moderinstinktet, og man skal IKKE være bange for at sige fra!

Ej hvor fantastisk  Kunne ikke forestille mig der var noget værre, end når dp'eren konstant skal finde fejl ved ens barn.. Hvor er det rart at høre, at i har fået en super god én nu

Anmeld

21. august 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Ej hvor fantastisk  Kunne ikke forestille mig der var noget værre, end når dp'eren konstant skal finde fejl ved ens barn.. Hvor er det rart at høre, at i har fået en super god én nu

det er jeg også bare SÅ glad for... og vi kunne mærke en forskel på vores dreng med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.