Jeg er i syv sind hvad jeg skal stille op med dagplejen lige pt. og jeg vil derfor lige prøve at tænke højt herinde og se hvad i har at sige til det...
Min dreng startede i dagpleje i januar, og allerede der, følte jeg mig ikke godt tilpas derovre.
Der har været en hændelse hvor hun bl.a. synes et af børnene var trælse, og dette sagde hun til mig, og det var 3. dag jeg var der.. i orden at en dagpleje mor synes det, men synes ikke hun behøver sige det til en mor.
Allerede efter et stykke tid, begyndte der så at være meget snak om hans søvn rytme, min dreng er 10 måneder og sover 2 timer om formiddagen og 1½-2 timer om eftermiddagen, og det er hun træt af, hun vil gerne have han sover en lang lur til middag, og det skal vi prøve at dreje rundt, hvordan gør man lige det med en baby?
Så siger hun at hans gribe reflekser er dårlige, og at han er dårlig til at holde på ting og at vi skal øve rigtig meget med ham.. det gør vi også.. meget og synes faktisk han er god til det.. men som om hun ikke lytter til hvad jeg siger, og får mig til at føle som om jeg er en dårlig mor der ikke aktiverer mit barn til at udvikle sig!!
Så er min dreng ikke så hurtig til det med mad, han er stadig i grød fasen, men er så småt begyndt at spise rugbrødshapsere, og i starten hvor det lykkedes hende at få en halv i ham, hoverede hun overfor mig, at "ja, jeg har jo fået en ½ rugbrød i ham"... igen.. okey.. jeg må være en fiasko mor..
Så er han heller ikke særlig god til at drikke af kop, og vi er gået fra 1 flaske, til at han nu er oppe på 4 flasker om dagen, det er selvfølgelig i orden, for han skal have sin væske!!
Så i forbindelse med at han sover derovre, udtaler hun, at han larmer jo meget når han skal sove og når han vågner, så han kan ikke sove sammen med de andre børn, og at han står ved hendes vindue ved gangen - uden babyalarm, for hun skal nok høre ham... (gangen er langt væk fra legerummet/stuen)...
Min mand har hentet vores dreng derovre en enkelt gang, hvor han skreg og var så ulykkelig nede på gulvet, og tårerne piblede ud af øjnene på ham, og lige som han trådte ind, så han at hun stod og skrev på hendes mobil telefon... da han kørte hjem med vores dreng, hulkede han hele vejen hjem i bilen, for ligesom at køle ned efter at have været så ked af det...
Så fortalte jeg hende på et tidspunkt, at de mælke brikker han får, sagtens kunne gives direkte, uden at man behøves at varme dem, evt. hvis de var i legestue og hun ville give ham noget at drikke, var en mikroovn IKKE nødvendig...
Så står hun en dag, og siger "ja, jeg forkæler jo altså jeres dreng, for her luner jeg altså hans mælk i mikroovnen, han skal jo have det godt"..... ØH! Vi luner også hans mælk herhjemme, det er kun når vi er på tur vi ikke gør det, da de sagtens kan drikkes ved stue temperatur... suk 
Nå... det var lidt om hende... nu kommer "afslutningen"..
I sidste uge, havde pædagogen fra kommunen været på besøg, og dagplejemoderen fortæller mig så, IGEN, at Lasse er bagud mht. de ovennævnte ting, med griberefleksen og det, og at de havde snakket om det med hans søvn, at den SKULLE vendes... og hun havde spurgt pædagogen om hvordan, og det vidste hun ikke....
Der blev jeg altså lidt.... chokket!!!!!
Nå.. så skulle vores dreng i gæstedagpleje i 14 dage her nu, da dagplejemoderen skulle på ferie.. så siger hun FANME! så! At hun har haft ringet til gæstedagplejen og sagt at min dreng ikke kan sove med de andre børn fordi han larmer!!!!!!
Det skal lige siges! at når vi putter ham herhjemme, så larmer han ikke... han siger måske lidt når han vågner, men det gør alle børn vel, det er deres kalde måde?
... jeg får så nok... jeg ringer til min sundhedsplejerske og er dybt ulykkelig.. aner ikke hvordan jeg skal forholde mig... og hun bliver også chokeret.. siger at hun gerne vil komme og udarbejde en ny boel prøve og en motorik gennemgang hvis jeg ønsker det.. DOG synes hun jeg skulle prøve at ringe til pædagogen på kommunen og konfrontere hende pænt med de her ting hun skulle have sagt...
Som sagt, så gjort... og pædagogen er CHOKKET, hun har ALDRIG sagt det med søvnen, da det ABSOLUT ikke er sådan de arbejder med børn her i kommunen... og så fortæller hun, at HUN ser en dreng i god udvikling der tager tingene i hans tempo!
Vi aftaler så at hun vil snakke med dagplejemoderen når hun kommer hjem fra ferie og at vi skal ned på kommunen sammen med hende til samtale
for det her skal der findes ud af..
Nu har min dreng så været i gæstedagpleje fredag, mandag og idag.. og gæstedagplejen siger, at han bare er så dejlig nem, spiser fint, og sover godt og er et dejligt nemt barn... jeg har det SÅ fantastisk når jeg går derovre fra...
..... Gud hvor er det blevet langt det her.. gad vide om nogen har læst det...
Nå.. men hvad pokker skal jeg stille op? jeg har ikke særlig meget lyst til den samtale, har egentlig ikke særlig meget lyst til at mit barn skal passes af den dagpleje mor..... åhh...
jeg kommer til at græde når min dreng har sidste dag hos gæstedagplejen!!!
Hjælp mig piger... Sig noget der kan få mig ned på jorden igen