hvad skal jeg stille op med dagplejen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

TTM

Anonym skriver:

Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal forholde sig til sådan noget? og har det bare så dårligt med at skulle være på tværs

dvs. bede om det... og er det grundlag nok? og vil de så have mig til at sige det hele alligevel til hende dagplejen?

Du skal SLET ikke ha' det dårligt med at være " på tværs ".... det er jo din dreng's og din trivsel det drejer sig om!

Hvis du ikke er tryg ved og aflevere, kan han tydeligt mærke det og bliver derved utryg.

Jeg harvde snakket med kommunen igen, fortalt dem hvordan det hele hænger sammen og hvad i har obseveret (hvor din mand kommer ind og hun sms mens han græder). Husk og fortæl hvordan I føler og hvad I ser. Også hvad hun selv har sagt om andre børn.

Den opførsel hun udviser havde jeg SLET ikke accepteret... Hun er jo slet ikke interesseret i barnets tarv, det er en pengemaskine for hende.

Ring til kommunen i morgen, og hør dem ad hvordan i hurtigst kan rykkes!

STORT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Mille83

Hej smukke....

Jeg syntes du skal prøve og få fat på kommunen igen, sige at han har været SÅ glad og SÅ tilfreds i gæstedagplejen - evt nævn det overfor din SP også, og se om de ikke kan gøre noget, det andet er ikke holdbart, hverken for dig, din mand eller din søn. - ved at en fra min MG har skiftet DP grundet de ikke kunne sammen...

Kæmpe kram herfra

Anmeld

22. februar 2011

Mi

Hold da op, jeg forstår godt at du ikke har lyst til at have dit barn hos hende. Men du bliver nødt til at tage stilling til hvorvidt du vil give hende en chance til, eller om du vil have et andet tilbud. Hvis hun skal have en chance mere, så skal du i hvert fald tage samtalen så du kan få gjort klart overfor dp og pædagog hvad du forventer af dem. Jeg havde personligt flyttet Det TROR jeg gør at de holdes lidt til ilden. Når dp har den indstilling til sit arbejde som hun har, så tror jeg ikke på, at hun ændre arbejdsgange eller indstilling bare fordi hun får besked på det.

Held og lykke

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

TykkeTrunteMor skriver:

Du skal SLET ikke ha' det dårligt med at være " på tværs ".... det er jo din dreng's og din trivsel det drejer sig om!

Hvis du ikke er tryg ved og aflevere, kan han tydeligt mærke det og bliver derved utryg.

Jeg harvde snakket med kommunen igen, fortalt dem hvordan det hele hænger sammen og hvad i har obseveret (hvor din mand kommer ind og hun sms mens han græder). Husk og fortæl hvordan I føler og hvad I ser. Også hvad hun selv har sagt om andre børn.

Den opførsel hun udviser havde jeg SLET ikke accepteret... Hun er jo slet ikke interesseret i barnets tarv, det er en pengemaskine for hende.

Ring til kommunen i morgen, og hør dem ad hvordan i hurtigst kan rykkes!

STORT

jeg vil prøve at se om jeg kan fatte mod og ringe til kommunen sidst på ugen..... åhh.. er bare så nervøs for sådan noget

jeg føler lidt at hun kun er interesseret i børnene - på hendes præmisser

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Mille83 skriver:

Hej smukke....

Jeg syntes du skal prøve og få fat på kommunen igen, sige at han har været SÅ glad og SÅ tilfreds i gæstedagplejen - evt nævn det overfor din SP også, og se om de ikke kan gøre noget, det andet er ikke holdbart, hverken for dig, din mand eller din søn. - ved at en fra min MG har skiftet DP grundet de ikke kunne sammen...

Kæmpe kram herfra

måske jeg skulle prøve at snakke med sundhedsplejersken igen... hun gav mig ligesom det sidste gå-på-mod sidste gang..

tusind tak smukke  

men kunne hun skifte dagpleje fra dag til dag?

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Hold da op, jeg forstår godt at du ikke har lyst til at have dit barn hos hende. Men du bliver nødt til at tage stilling til hvorvidt du vil give hende en chance til, eller om du vil have et andet tilbud. Hvis hun skal have en chance mere, så skal du i hvert fald tage samtalen så du kan få gjort klart overfor dp og pædagog hvad du forventer af dem. Jeg havde personligt flyttet Det TROR jeg gør at de holdes lidt til ilden. Når dp har den indstilling til sit arbejde som hun har, så tror jeg ikke på, at hun ændre arbejdsgange eller indstilling bare fordi hun får besked på det.

Held og lykke

www.stjerneleg.dk

min mavefornemmelse siger også at jeg skal flytte min dreng... for kemien har overhovedet ikke været der...

har bare hørt fra andre forældre, at hun er ihhh og åhhh så god... men det synes jeg ikke.. men deres børn var også ældre da de startede og "perfekte" i deres udvikling... aner ikk om det hænger sammen

Anmeld

22. februar 2011

Pia.

puha det lyder sørme ikke rart... jeg tror simpelthen, kort og godt at kemien imellem din søn og dagplejeren er rigtig skidt og så påvirker det selvfølgelig også jeres samarbejde...

Han passer uden tvivl ikke ind i hendes trivsel og de ønsker hun måtte have om "sine børn"!!! Syntes nu hun strammer den en hel del på mange områder, men det er en helt anden debat vi kommer ind på...

Du skal uden tvivl finde en ny dagplejer ... Det ville jeg forlange ...

Var det muligt han kunne blive hos gæste dagplejeren - jeg fik på et tidspunkt ekstra børn over en periode og de børn trives simpelthen så godt hos mig og alle "problemer" forsvandt da de to startede hos mig - moren ønskede dem væk fra den gamle dagplejer og jeg "overtog" dem begge... Der skete en stor ændring og selv mine kollegaer i legestuen kunne se forskel på de to børn her - og både mor og far var så lykkelige for at der ikke fantes noget stort problem - de to børn havde bare et noget større behøv på mange områder end deres faste dagplejer kunne rumme - så der passede kemien bare bedre hos mig... (kort fortalt)

Held og lykke med det hele - lyt til din mave fornemmelse (det har du vist allerede gjort) den skal nok fortælle dig hvad du bør vælge eller ej...

Knus fra Pia.

Anmeld

22. februar 2011

Henriette1973

Hej

Nu er jeg ikke ekspert i hvordan man flytter et barn, men mener du kan kontakte pladsanvisningen og bede om at få flyttet dit barn til en anden dagpleje. Der går ok nogle uger inden de har fundet en ny men det kan lade sig gøre.

Og jeg synes bestemt der er alt mulig grund til at få flyttet dit barn. Jeg bliver så frustreret når jeg læser din historie, for det er ikke den første, jeg høre om,  en dagplejemor roder sig ud hvor hun ikke kan bunde!! Din søn "larmer" hvad f..... er det for noget sluder, han er 10 mrd der kalder!!!!

Held og lykke

Anmeld

22. februar 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg er i syv sind hvad jeg skal stille op med dagplejen lige pt. og jeg vil derfor lige prøve at tænke højt herinde og se hvad i har at sige til det...

Min dreng startede i dagpleje i januar, og allerede der, følte jeg mig ikke godt tilpas derovre.

Der har været en hændelse hvor hun bl.a. synes et af børnene var trælse, og dette sagde hun til mig, og det var 3. dag jeg var der.. i orden at en dagpleje mor synes det, men synes ikke hun behøver sige det til en mor.

Allerede efter et stykke tid, begyndte der så at være meget snak om hans søvn rytme, min dreng er 10 måneder og sover 2 timer om formiddagen og 1½-2 timer om eftermiddagen, og det er hun træt af, hun vil gerne have han sover en lang lur til middag, og det skal vi prøve at dreje rundt, hvordan gør man lige det med en baby?
Så siger hun at hans gribe reflekser er dårlige, og at han er dårlig til at holde på ting og at vi skal øve rigtig meget med ham.. det gør vi også.. meget og synes faktisk han er god til det.. men som om hun ikke lytter til hvad jeg siger, og får mig til at føle som om jeg er en dårlig mor der ikke aktiverer mit barn til at udvikle sig!!

Så er min dreng ikke så hurtig til det med mad, han er stadig i grød fasen, men er så småt begyndt at spise rugbrødshapsere, og i starten hvor det lykkedes hende at få en halv i ham, hoverede hun overfor mig, at "ja, jeg har jo fået en ½ rugbrød i ham"... igen.. okey.. jeg må være en fiasko mor..

Så er han heller ikke særlig god til at drikke af kop, og vi er gået fra 1 flaske, til at han nu er oppe på 4 flasker om dagen, det er selvfølgelig i orden, for han skal have sin væske!!

Så i forbindelse med at han sover derovre, udtaler hun, at han larmer jo meget når han skal sove og når han vågner, så han kan ikke sove sammen med de andre børn, og at han står ved hendes vindue ved gangen - uden babyalarm, for hun skal nok høre ham... (gangen er langt væk fra legerummet/stuen)...

Min mand har hentet vores dreng derovre en enkelt gang, hvor han skreg og var så ulykkelig nede på gulvet, og tårerne piblede ud af øjnene på ham, og lige som han trådte ind, så han at hun stod og skrev på hendes mobil telefon... da han kørte hjem med vores dreng, hulkede han hele vejen hjem i bilen, for ligesom at køle ned efter at have været så ked af det...

Så fortalte jeg hende på et tidspunkt, at de mælke brikker han får, sagtens kunne gives direkte, uden at man behøves at varme dem, evt. hvis de var i legestue og hun ville give ham noget at drikke, var en mikroovn IKKE nødvendig...
Så står hun en dag, og siger "ja, jeg forkæler jo altså jeres dreng, for her luner jeg altså hans mælk i mikroovnen, han skal jo have det godt"..... ØH! Vi luner også hans mælk herhjemme, det er kun når vi er på tur vi ikke gør det, da de sagtens kan drikkes ved stue temperatur... suk

Nå... det var lidt om hende... nu kommer "afslutningen"..

I sidste uge, havde pædagogen fra kommunen været på besøg, og dagplejemoderen fortæller mig så, IGEN, at Lasse er bagud mht. de ovennævnte ting, med griberefleksen og det, og at de havde snakket om det med hans søvn, at den SKULLE vendes... og hun havde spurgt pædagogen om hvordan, og det vidste hun ikke....

Der blev jeg altså lidt.... chokket!!!!!

Nå.. så skulle vores dreng i gæstedagpleje i 14 dage her nu, da dagplejemoderen skulle på ferie.. så siger hun FANME! så! At hun har haft ringet til gæstedagplejen og sagt at min dreng ikke kan sove med de andre børn fordi han larmer!!!!!!

Det skal lige siges! at når vi putter ham herhjemme, så larmer han ikke... han siger måske lidt når han vågner, men det gør alle børn vel, det er deres kalde måde?

... jeg får så nok... jeg ringer til min sundhedsplejerske og er dybt ulykkelig.. aner ikke hvordan jeg skal forholde mig... og hun bliver også chokeret.. siger at hun gerne vil komme og udarbejde en ny boel prøve og en motorik gennemgang hvis jeg ønsker det.. DOG synes hun jeg skulle prøve at ringe til pædagogen på kommunen og konfrontere hende pænt med de her ting hun skulle have sagt...

Som sagt, så gjort... og pædagogen er CHOKKET, hun har ALDRIG sagt det med søvnen, da det ABSOLUT ikke er sådan de arbejder med børn her i kommunen... og så fortæller hun, at HUN ser en dreng i god udvikling der tager tingene i hans tempo!

Vi aftaler så at hun vil snakke med dagplejemoderen når hun kommer hjem fra ferie og at vi skal ned på kommunen sammen med hende til samtale  for det her skal der findes ud af..

Nu har min dreng så været i gæstedagpleje fredag, mandag og idag.. og gæstedagplejen siger, at han bare er så dejlig nem, spiser fint, og sover godt og er et dejligt nemt barn... jeg har det SÅ fantastisk når jeg går derovre fra...

..... Gud hvor er det blevet langt det her.. gad vide om nogen har læst det...

Nå.. men hvad pokker skal jeg stille op? jeg har ikke særlig meget lyst til den samtale, har egentlig ikke særlig meget lyst til at mit barn skal passes af den dagpleje mor..... åhh...  jeg kommer til at græde når min dreng har sidste dag hos gæstedagplejen!!!

Hjælp mig piger... Sig noget der kan få mig ned på jorden igen

Vi havde også problemer med vores dagplejemor og havde en vidunderlig gæstedagplejemor... Problemerne mellem dagplejemoren og os forældre blev så store at vores dagplejepædagog tjekkede hvornår gæstedagplejemoren fik en ledig plads så Victor kunne flyttes...

Desværre var der ikke plads før 1. jan eller 1. maj og han begynder i børnehave på tirsdag så vi blev enige om at for Victors skyld ville vi kun flytte ham til børnehaven....

Derfor vil jeg mene at du skal tage fat i din dagplejepædagog og sige som det er og høre om han kan flyttes - f.eks. til den gæstedagplejemor I er glade for...

Anmeld

22. februar 2011

Mi

Anonym skriver:

min mavefornemmelse siger også at jeg skal flytte min dreng... for kemien har overhovedet ikke været der...

har bare hørt fra andre forældre, at hun er ihhh og åhhh så god... men det synes jeg ikke.. men deres børn var også ældre da de startede og "perfekte" i deres udvikling... aner ikk om det hænger sammen

Så ring til dp kontoret i morgen og hør dem ad hvordan mulighederne er for at få ham flyttet. Desværre er det jo sådan med dp systemet at du ikke er garanteret at der er kemi med den næste dp. Men det du beskriver om hende du har nu, er så slemt, at jeg ikke kan forestille mig, at en hvilken som helst anden dp ikke kan gøre det bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.