Vide kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Troldemommi

Jeg vil gerne vide hvad vi får da jeg simpelthen er så spændt og nysgerrig at jeg slet ikke kan lade være :-) og alle andre får det også at vide :-)

Det eneste vi holder for os selv er navnet til den lille spirrevip :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Janni.

Ren og skær nysgerrighed, jeg kunne bare ikke vente - heldigvis er min kæreste lige så nysgerrig 

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan godt se jeres argumenter... selvfølgelig er jeg da skide nysgerrig, men synes bare det er så stor en ting at få et barn og i dag kan man jo få ALT at vide om dette lille væsen, at vi synes kønnet skal være en overraskelse her ved 1. graviditet. Næste gang vil vi klart vide det

Mht. navne, så har vi fundet navne til begge køn, så vi har et klar uanset udfaldet Og jeg ved nu ikke om det vil ændre min tilknytnin gtil barnet om jeg ved hvad det bliver eller ej.

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Vi har også valgt ikke at vide kønnet. Men jeg er godt nok ret overbevist om at det er en dreng!! Synes det ville have været praktisk at kende kønnet i forbindelse med at vi indrettede børneværelse osv. men det er gået fint, vi har holdt os til hvide møbler og tøj har jeg bare købt lidt af og så vil jeg købe noget i passende farver når jeg har født. Bor i midtbyen så det burde ikke være et problem. Jeg synes det er en spændende overraskelse at få til fødsel

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Vi har også valgt ikke at vide kønnet. Men jeg er godt nok ret overbevist om at det er en dreng!! Synes det ville have været praktisk at kende kønnet i forbindelse med at vi indrettede børneværelse osv. men det er gået fint, vi har holdt os til hvide møbler og tøj har jeg bare købt lidt af og så vil jeg købe noget i passende farver når jeg har født. Bor i midtbyen så det burde ikke være et problem. Jeg synes det er en spændende overraskelse at få til fødsel

Præcis. Kunne ikke være mere enig

Anmeld

22. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Jeg er 1. gangs gravid og min kæreste og jeg er enige om ikke at vide kønnet, hvis vi kan undgå dette. Vi synes det skal være en overraskelse, som først bliver udløst den dag barnet bliver fødtSvigerfamilien synes dette er "træls", da de så ikke ved hvilken farve tøj de skal købe Personligt synes jeg ikke dette er et problem, da dette kan købes på nettet eller manden kan sendes ud og købe noget efter fødslen. Af grundudstyr vil vi alligevel vælge hvidt, træfarvet, beige, sort osv., som passer til begge køn, da vi jo nok skal have mere end 1 barn

Så mit spørgsmål er: Hvorfor valgte I at få kønnet af vide? Var det ren og skær af praktiske grunde i forhold til farve osv?

vi har ville vide det, fordi jeg selv synes at jeg knytter mig meget mere til baby. Vi har begge gange fundet navnet meget tidligt i graviditeten, så da vi fik af vide at det var en pige, omtalte vi altid baby ved navn. Jeg synes det gjorde det meget mere virkeligt for mig. Første gang var det også lidt pga det med tøjet og indretningen

Jeg vil give jer helt ret i, der ingengrund er til at købe tøj i de farver, man får Massere af tøj og de vokser alt for hurtigt ud.

Jeg synes din kærestes familie skal acceptere jeres valg. Det er jo en af de få kæmpe overraskelser man får i livet. Jeg ville lidt ønske, at jeg havde samme toldmodighed som jer

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

vi har ville vide det, fordi jeg selv synes at jeg knytter mig meget mere til baby. Vi har begge gange fundet navnet meget tidligt i graviditeten, så da vi fik af vide at det var en pige, omtalte vi altid baby ved navn. Jeg synes det gjorde det meget mere virkeligt for mig. Første gang var det også lidt pga det med tøjet og indretningen

Jeg vil give jer helt ret i, der ingengrund er til at købe tøj i de farver, man får Massere af tøj og de vokser alt for hurtigt ud.

Jeg synes din kærestes familie skal acceptere jeres valg. Det er jo en af de få kæmpe overraskelser man får i livet. Jeg ville lidt ønske, at jeg havde samme toldmodighed som jer

Svigerfamilien har nu også accepteret vores valg

Mht. det med at kalde maven navn, så synes jeg faktisk dette er svært, da man fx. godt kan have fastsat sig på ét pigenavn, men når hun så kommer ud er hun måske mere en Sofie end en Anna, hvis du forstår

Anmeld

22. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Svigerfamilien har nu også accepteret vores valg

Mht. det med at kalde maven navn, så synes jeg faktisk dette er svært, da man fx. godt kan have fastsat sig på ét pigenavn, men når hun så kommer ud er hun måske mere en Sofie end en Anna, hvis du forstår

ja de fleste siger jo, at de lige vil vente os se om navnet passer til baby. Her har vores bare IKKE kunne hedde andet, fordi de i 5 måneder har heddet det

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

ja de fleste siger jo, at de lige vil vente os se om navnet passer til baby. Her har vores bare IKKE kunne hedde andet, fordi de i 5 måneder har heddet det

Anmeld

22. februar 2011

Tennamor

Anonym skriver:

Jeg kan godt se jeres argumenter... selvfølgelig er jeg da skide nysgerrig, men synes bare det er så stor en ting at få et barn og i dag kan man jo få ALT at vide om dette lille væsen, at vi synes kønnet skal være en overraskelse her ved 1. graviditet. Næste gang vil vi klart vide det

Mht. navne, så har vi fundet navne til begge køn, så vi har et klar uanset udfaldet Og jeg ved nu ikke om det vil ændre min tilknytnin gtil barnet om jeg ved hvad det bliver eller ej.

Vi venter også vores 1. barn og har ligesom jer valgt, at vi ikke vil kende kønnet før fødslen. Min svigerfamilie synes også det er vildt upraktisk, men det vil jeg sk*de på 

Vi kan godt nøjes med at købe neutrale ting inden fødslen og SÅ kan den ellers få med lyserød/blå efter fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.