Vide kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.094 visninger
25 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er 1. gangs gravid og min kæreste og jeg er enige om ikke at vide kønnet, hvis vi kan undgå dette. Vi synes det skal være en overraskelse, som først bliver udløst den dag barnet bliver fødtSvigerfamilien synes dette er "træls", da de så ikke ved hvilken farve tøj de skal købe Personligt synes jeg ikke dette er et problem, da dette kan købes på nettet eller manden kan sendes ud og købe noget efter fødslen. Af grundudstyr vil vi alligevel vælge hvidt, træfarvet, beige, sort osv., som passer til begge køn, da vi jo nok skal have mere end 1 barn

Så mit spørgsmål er: Hvorfor valgte I at få kønnet af vide? Var det ren og skær af praktiske grunde i forhold til farve osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Janni85

Vi ventede to og ville bare rigtig gerne vide det. Selvfølgelig gjorde det det nemmere at vide hvad det blev da vi skulle købte ting. Men det var ikke derfor. Ikke på grund af farven på tøjet som skulle købes. Men blot fordi JEG/VI gerne ville vide det

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

Jeg først og fremmest nysgerrig! - og ville faktisk gerne også have et navn på...

Men det var da også praktisk at vide om man kunne genbruge noget fra den første

Anmeld

22. februar 2011

twinny

Jeg er bare nysgerrig, så lige så snart jeg er 14 uger.. skal jeg afsted...  Men det er da også lidt mere praktisk...

Anmeld

22. februar 2011

FamilienSørensen

Anonym skriver:

Jeg er 1. gangs gravid og min kæreste og jeg er enige om ikke at vide kønnet, hvis vi kan undgå dette. Vi synes det skal være en overraskelse, som først bliver udløst den dag barnet bliver fødtSvigerfamilien synes dette er "træls", da de så ikke ved hvilken farve tøj de skal købe Personligt synes jeg ikke dette er et problem, da dette kan købes på nettet eller manden kan sendes ud og købe noget efter fødslen. Af grundudstyr vil vi alligevel vælge hvidt, træfarvet, beige, sort osv., som passer til begge køn, da vi jo nok skal have mere end 1 barn

Så mit spørgsmål er: Hvorfor valgte I at få kønnet af vide? Var det ren og skær af praktiske grunde i forhold til farve osv?

Vi ville af både praktiske grunde og for at få stilt vores nysgerrighed

Anmeld

22. februar 2011

Nadia Foged

Jeg har termin den 23 juni, og vil super gerne vide hvad køn mit barn har Det bunder nok mest i ren og skær nysgerrighed men da også lidt fordi jeg gerne inden fødslen vil kunne tulle rundt og finde ting i den farve der nu passer, tøj og sådan lidt

Hehehehehe Men må være skønt at have det som overraskelse hvis man har den tålmodighed

Anmeld

22. februar 2011

Karina84

Det er var lidt en kombination af det hele tror jeg. Jeg var simpelthen så nysgerrig, så jeg synes det var svært at vente helt til sidst. Vi havde så også bestemt os for ikke at få en 3d scanning, så der er jo stadig rigtig meget der venter os og jeg kan ikke se at glæden eller overraskelsen bliver mindre af at vi ved at det bliver en dreng. Så er/har det da også været hyggeligt at kunne indrette et drengeværelse, købe tøj de farver osv

En hel anden ting er at man bare får et helt andet forhold til baby i maven syns jeg, i stedet for at det er en "den" så er det en ham/han og han har måske fået et navn allerede.

Anmeld

22. februar 2011

Anitta Kristiansen

jeg vil gerne vide det men selv fordi jeg ikke kan vente, personligt har jeg enlig ikke lyst til at sige køn til venner og familie for ellers er det kun blåt og lyserødt og intet andet som bliver købt og det gider jeg enlig ikke. der findes meget neutralt. så må de købe det eller vente. ellers synes jeg der bliver for meget med det skal være lyserødt eller blåt. så hellere selv gå og glæde sig over det køn det nu bliver

Anmeld

22. februar 2011

Bondepigen

første gang... nysgerrighed og nu her både pga nysgerrighed og fordi det bare er rart at kunne fortælle min datter at det er en lillebror der er i maven...

Det er jo stadigt spændende selv om man kender kønnet... For hvordan ser han/hun mon ud...

Anmeld

22. februar 2011

NinaNymannMadsen

vi fik kønnet afvide på asta. da vi bare gerne ville fordi vi var nysgerrige. og regner da også med at vil vide kønnet på baby i maven.

også fordi at jeg havde aftalt med mine forældre at blev det en pige så kunne vi få noget tøj fra da jeg var lille af dem, det af det der selvf stadig var i pæn stand.

og fordi at der i forvejen er 3 drenge på kærestens side altså han har 3 nevøer og det er hans søster der ahr dem alle 3.

så ville jo være dejligt at der kom en pige ind i flokken.
nu venter vi bare spændt på hvad det næste bliver men er kun 7+4 idag så der går lang tid endnu til vi finder ud af det. men regner med at når vi får børnepenge igen så skal vi ud og ha nogen af de ting vi kommer til at mangle og så skal jeg ha kikket alt astas baby tøj igennem for at finde det er neutralt for det kan jo godt komme frem med det samme så vi har det til at ligge. men vi skal ud og købe vintertøj til den lille for det har vi ikke noget af i så lille en størrelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.