madopskrift - hvordan laver du

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.290 visninger
21 svar
0 synes godt om
22. februar 2011

Anonym trådstarter

kødsovs? - jeg er på bar bund, kan selvfølgelig sagtens lave det, men jeg kunne godt tænkte mig at hører hvordan i laver det, og evt få lidt inspiration til at lave det på en ny lækker måde. så kom frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Bom

Anonym skriver:

kødsovs? - jeg er på bar bund, kan selvfølgelig sagtens lave det, men jeg kunne godt tænkte mig at hører hvordan i laver det, og evt få lidt inspiration til at lave det på en ny lækker måde. så kom frisk

Jeg svitser 2 løg og evt noget hvidløg, hælder det i en tallerken, svitser oksekødet, når det er nok, så kommer jeg løgene i igen, 1 ds hk tomater og lidt vand eller mælk, så kommer jeg en boullion terning i, lader det koge lidt, og så jævner jeg det med en mel jævning, smager til med salt og pebermix.
Hvis vi skal være sunde, så kommer jeg revn gulerod eller en ds majs i..

Meget simpelt...  Jeg har en ide om at min hemmelig ingrediens er min pebermix..

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Jeg svitser 2 løg og evt noget hvidløg, hælder det i en tallerken, svitser oksekødet, når det er nok, så kommer jeg løgene i igen, 1 ds hk tomater og lidt vand eller mælk, så kommer jeg en boullion terning i, lader det koge lidt, og så jævner jeg det med en mel jævning, smager til med salt og pebermix.
Hvis vi skal være sunde, så kommer jeg revn gulerod eller en ds majs i..

Meget simpelt...  Jeg har en ide om at min hemmelig ingrediens er min pebermix..

mmmh, lækkert. - må hellere prøves til aftensmad

Anmeld

22. februar 2011

Bom

Anonym skriver:

mmmh, lækkert. - må hellere prøves til aftensmad

Laver jeg den meget anderledes end du selv plejer og gøre??

Anmeld

22. februar 2011

bagger26

jeg bruner et løg og et par hvidløg i en gryde, tilsætter derefter oksekød og også brunes. Så kommer jeg 2 dåser flåede tomater og en lille bøtte tomatpure, evt lidt vand. Så skal de krydderes: salt, peber, paprika, oregano og enten rosmarin/timian eller basilikum, OG det vigtigste et par skefulde sukker.. Så bliver det godt..

Anmeld

22. februar 2011

sarahb

putter løg, revet gulerod og kød i en gryde med 2 spiseskeer olie. svitser det af. og putter en stor tomat pure i. salt peber paprika spidskommenpulver, og korianderfrø pulver kommes i . 2 Fed hvid løg og 2 te skeer frisk ingefær kommes også i og svitses ind i kødet. Ca 1 glas mælk tilsættes og lade det koge ind. Tilsæt en håndfuld friske koriander og så er det færdig. Jeg HADER sovset kødsovs, da det er så vandet, det her er super lækkert og så skal det bare blandes i pastaen.. MUMS ..

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Laver jeg den meget anderledes end du selv plejer og gøre??

ja

Anmeld

22. februar 2011

Steph_Laurits

Jeg svitser 1 løg, 2 pressede hvidløgsfed og champignoner - hælder kødet i og steger til det er brunet.
Derefter tilsætter jeg en dåse hakkede tomater, en lille dåse tomatpuré og lidt mælk, lader det smire/koge lidt og kommer så 1-2 dåser cocktailpølser i og smager til med salt/peber og diverse krydderier (alt efter hvad man lige er til). MUMS!!

Anmeld

22. februar 2011

BellaCiinea

StephanieJ skriver:

Jeg svitser 1 løg, 2 pressede hvidløgsfed og chanpignoner - hælder kødet i og steger til det brunet.
Derefter tilsætter jeg en dåse hakkede tomater, en lille dåse tomatpuré og lidt mælk, lader det smire/koge lidt og kommer så 1-2 dåser cocktailpølser i og smager til med salt/peber og diverse krydderier (alt efter hvad man lige er til). MUMS!!

Det samme her 

Anmeld

22. februar 2011

Anonym trådstarter

kan man bruge svinekød? - har lige opdaget jeg har taget det forkerte fars op af fryseren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.