Dumme ko!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

AnneBJ

blomst84 skriver:

Ej en amatør!!!!! Det er det samme forsikringsselskab jeg har og de plejer St have ret godt styr på tingene.. Men er det ikk en krydslivsforsikring du skal have? Sådan en har vi lige tegnet da vi fik barn, selvom banken mente det var nemmere hvis vi bare blev gift

Hehe jo, jeg har også hørt det skulle være bedst og smartest med en krydsliv, men har ikke den store tiltro til min egen viden på området, efter den samtale med hende... 

Men vi har et møde i banken på torsdag, og så vil jeg da prøve at spørge dernede!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

4xGreve

AnneBJ skriver:

Ih, det her fornuftighedsprojekt ender med at blive en hel følgeton... 

Jeg ringede op til mit forsikringsselskab og forklarede situationen: Vi er samlevende, venter barn lige om snart og har ikke nogen livsforsikring. Vi har indtil videre valgt at bruge vores penge på god invaliditetsdækning på ulykkesforsikringen.

Jeg forklarede jeg gerne ville rådgives ifht. de ændringer der bør ske? - når nu vi får barn. 

"Jamen hvad er det du vil have? - vi laver ikke dødssummer på ulykkesforsikringer længere"

"Jamen jeg ved jo ikke hvad jeg gerne vil have, hvad er nødvendingt?"

"Din ulykkesforsikring er fin"

"Også hvis jeg dør? - OG min kæreste dør?"

"Nej, så skal I jo have en livsforsikring!" - Doh!

"Nåh jamen okay, så er det jo det jeg skal have"

"Men dem tegner vi ikke"

"Det stod bare på hjemmesiden, sammen med en anbefaling om, at ugifte par tilrådes krydslivsforsikringer, så nu er jeg da lidt forvirret?!"

"Jamen hvad er det du vil have?"

"Det havde jeg måske lidt regnet med du kunne forklare mig - det er jo ikke MIG der arbejder med forsikringer!"

"Nej, men du sagde du vil have en dødssum på din ulykkesforsikring?"

"Ja, for jeg troede det er sådan man gør"

"Men det er det så ikke"

"Narj..?!"

"Skal jeg stille dig om til tegningsafdelingen?"

"Nej for jeg ved jo stadig ikke hvad jeg skal have tegnet!"

"Jo, du skal have en pensionsforsikring!"

"Jamen hvad er nu det - før sagde du livsforsikring!"

"Det er jo det samme! - har I ikke pensionsopsparinger? - gennem Jeres arbejde fx."

"Nej jeg er studerende..."

"Nåh. Men skal jeg stille dig ned i tegningsafdelingen?"

"Nej tak, det er vist lige meget! Farvel"

Jeg følte mig simpelthen så dum!! Hylede da jeg lagde på, af bare arrigskab! Hvorfor kan hun ikke bare RÅDGIVE mig - der er jo en grund til hun sidder som rådgiver, og at jeg ringer til hende....

Anne - som vist stopper fornuften for idag, for ikke at få flere kriser over (åbenbart) manglende viden! 

er i gift?

Anmeld

22. februar 2011

bagger26

AnneBJ skriver:

Ja det tror jeg også må være næste skridt! Dvs. de penge som I, via testementebestemmelserne, kan arve efter hinanden er dem som bliver udbetalt fra krydslivsforsikringen?

Ja, altså pengene fra forsikringen går direkte til min kæreste fx og ikke til børnene, som de normalt ville når nu vi ikke er gift.. vi har hus sammen så der er for at sikre, at vi har råd til og blive boende hvis vi skulle havne i den situation...

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

WiitrioeN skriver:

er i gift?

Nope

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

bagger26 skriver:

Ja, altså pengene fra forsikringen går direkte til min kæreste fx og ikke til børnene, som de normalt ville når nu vi ikke er gift.. vi har hus sammen så der er for at sikre, at vi har råd til og blive boende hvis vi skulle havne i den situation...

Selvom vi ikke har hus endnu, vil vi gerne sikre, at der er nogle penge til længstlevende, som pludselig ville stå alene med børn, bil osv., så det lyder som den rette løsning for os.

Ved du, hvem der så har ret til pengene i tilfælde af, begge parter dør samtidigt?

Anmeld

22. februar 2011

bagger26

AnneBJ skriver:

Selvom vi ikke har hus endnu, vil vi gerne sikre, at der er nogle penge til længstlevende, som pludselig ville stå alene med børn, bil osv., så det lyder som den rette løsning for os.

Ved du, hvem der så har ret til pengene i tilfælde af, begge parter dør samtidigt?

Uhh jeg kan ikke rigtig huske det, men vil tro de går til børnene i det tilfælde, men du må ikke hænge mig op på det..

Men det er helt klart en god beslutning, en krydslivsforsikring vist det mest fornuftige at få lavet..

Anmeld

22. februar 2011

XXSS

AnneBJ skriver:

Årh hvor er du sød!

Jamen sådan helt konkret vil jeg faktisk gerne vide: Skal jeg tegne en forsikring af en eller anden art, som gør, at der udbetales penge når en af os dør - eller er det fuldstændig ligemeget?? 

Hvis jeg skal - hvad er det så vi skal tegne, og hvem skal gøre det for os?

Vi er ikke gift, ejer ikke noget udover en bil og skylder 50.000 plus et SU lån tilsammen.

Kan jeg ikke lige få dig til at sende spørgsmålet på en pb så ved jeg hvor jeg har det og så får du lige svar i morgen - han skal i parken i aften så der gider han nok ikke snakke forretning

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

bagger26 skriver:

Uhh jeg kan ikke rigtig huske det, men vil tro de går til børnene i det tilfælde, men du må ikke hænge mig op på det..

Men det er helt klart en god beslutning, en krydslivsforsikring vist det mest fornuftige at få lavet..

Det lyder meget logisk i hvert fald!

Tak for svar

Anmeld

22. februar 2011

AnneBJ

Tanja78 skriver:

Kan jeg ikke lige få dig til at sende spørgsmålet på en pb så ved jeg hvor jeg har det og så får du lige svar i morgen - han skal i parken i aften så der gider han nok ikke snakke forretning

Selvfølgelig!! Og hils ham og sig mange tak!! 

Anmeld

22. februar 2011

Kongmulle

AnneBJ skriver:

Ih, det her fornuftighedsprojekt ender med at blive en hel følgeton... 

Jeg ringede op til mit forsikringsselskab og forklarede situationen: Vi er samlevende, venter barn lige om snart og har ikke nogen livsforsikring. Vi har indtil videre valgt at bruge vores penge på god invaliditetsdækning på ulykkesforsikringen.

Jeg forklarede jeg gerne ville rådgives ifht. de ændringer der bør ske? - når nu vi får barn. 

"Jamen hvad er det du vil have? - vi laver ikke dødssummer på ulykkesforsikringer længere"

"Jamen jeg ved jo ikke hvad jeg gerne vil have, hvad er nødvendingt?"

"Din ulykkesforsikring er fin"

"Også hvis jeg dør? - OG min kæreste dør?"

"Nej, så skal I jo have en livsforsikring!" - Doh!

"Nåh jamen okay, så er det jo det jeg skal have"

"Men dem tegner vi ikke"

"Det stod bare på hjemmesiden, sammen med en anbefaling om, at ugifte par tilrådes krydslivsforsikringer, så nu er jeg da lidt forvirret?!"

"Jamen hvad er det du vil have?"

"Det havde jeg måske lidt regnet med du kunne forklare mig - det er jo ikke MIG der arbejder med forsikringer!"

"Nej, men du sagde du vil have en dødssum på din ulykkesforsikring?"

"Ja, for jeg troede det er sådan man gør"

"Men det er det så ikke"

"Narj..?!"

"Skal jeg stille dig om til tegningsafdelingen?"

"Nej for jeg ved jo stadig ikke hvad jeg skal have tegnet!"

"Jo, du skal have en pensionsforsikring!"

"Jamen hvad er nu det - før sagde du livsforsikring!"

"Det er jo det samme! - har I ikke pensionsopsparinger? - gennem Jeres arbejde fx."

"Nej jeg er studerende..."

"Nåh. Men skal jeg stille dig ned i tegningsafdelingen?"

"Nej tak, det er vist lige meget! Farvel"

Jeg følte mig simpelthen så dum!! Hylede da jeg lagde på, af bare arrigskab! Hvorfor kan hun ikke bare RÅDGIVE mig - der er jo en grund til hun sidder som rådgiver, og at jeg ringer til hende....

Anne - som vist stopper fornuften for idag, for ikke at få flere kriser over (åbenbart) manglende viden! 

Ville ikke smutte uden at give dig et skulderklap og råbe DUMME KO sammen med dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.