AnneBJ skriver:
Ih, det her fornuftighedsprojekt ender med at blive en hel følgeton...
Jeg ringede op til mit forsikringsselskab og forklarede situationen: Vi er samlevende, venter barn lige om snart og har ikke nogen livsforsikring. Vi har indtil videre valgt at bruge vores penge på god invaliditetsdækning på ulykkesforsikringen.
Jeg forklarede jeg gerne ville rådgives ifht. de ændringer der bør ske? - når nu vi får barn.
"Jamen hvad er det du vil have? - vi laver ikke dødssummer på ulykkesforsikringer længere"
"Jamen jeg ved jo ikke hvad jeg gerne vil have, hvad er nødvendingt?"
"Din ulykkesforsikring er fin"
"Også hvis jeg dør? - OG min kæreste dør?"
"Nej, så skal I jo have en livsforsikring!" - Doh! 
"Nåh jamen okay, så er det jo det jeg skal have"
"Men dem tegner vi ikke"
"Det stod bare på hjemmesiden, sammen med en anbefaling om, at ugifte par tilrådes krydslivsforsikringer, så nu er jeg da lidt forvirret?!"
"Jamen hvad er det du vil have?"
"Det havde jeg måske lidt regnet med du kunne forklare mig - det er jo ikke MIG der arbejder med forsikringer!"
"Nej, men du sagde du vil have en dødssum på din ulykkesforsikring?"
"Ja, for jeg troede det er sådan man gør"
"Men det er det så ikke"
"Narj..?!"
"Skal jeg stille dig om til tegningsafdelingen?"
"Nej for jeg ved jo stadig ikke hvad jeg skal have tegnet!"
"Jo, du skal have en pensionsforsikring!"
"Jamen hvad er nu det - før sagde du livsforsikring!"
"Det er jo det samme! - har I ikke pensionsopsparinger? - gennem Jeres arbejde fx."
"Nej jeg er studerende..."
"Nåh. Men skal jeg stille dig ned i tegningsafdelingen?"
"Nej tak, det er vist lige meget! Farvel"
Jeg følte mig simpelthen så dum!! Hylede da jeg lagde på, af bare arrigskab! Hvorfor kan hun ikke bare RÅDGIVE mig - der er jo en grund til hun sidder som rådgiver, og at jeg ringer til hende....

Anne - som vist stopper fornuften for idag, for ikke at få flere kriser over (åbenbart) manglende viden!